بورستحلیل سهام

تحلیل شاخص کل بورس تهران ۸ خرداد ۹۹

در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران با ۱۲۴۰۰ واحد رشد، پایان خوشی برای دو هفته ریزش یا اصلاح نسبتا سنگین بورس تهران بود. بیشتر سهامداران انتظار داشتند شاخص کل با قدرت مرز روانی یک میلیونی را بشکند و به رشد شارپی خود ادامه دهد. اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد و شاخص تا ۹۱۳ هزار واحد ریزش داشت.

حالا با مثبت شدن شاخص در روز ۷ خرداد ۹۹، سهامداران کمی امیدواری به رشد مجدد بورس پیدا کردند. اما آیا این امید به واقعیت تبدیل خواهد شد؟ قطعا نمی توان با درصد اطمینان بالا آینده را پیش بینی کرد، اما می توان با تحلیل شاخص، تا حدودی پیش بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

با نگاه به نمودار شاخص کل بورس در تایم یک ساعته به نظر می رسد هنوز برای خوشبینی به صعود بازار کمی زود است. خط روند در اسیلاتور Rsi به خوبی واکنش مثبت نشان داده و با برخورد به خط روند، به سمت بالا صعود کرده است. اما در خود نمودار قیمتی تا زمانی که خط روند مورب را به سمت بالا نشکند، باید کمی با احتیاط رفتار کرد و پیشنهاد می کنیم تا نشکستن خط روند مورب و عبور شاخص از ۹۶۸ هزار، معامله خرید انجام نداده یا به صورت پله ای وارد سهم با تکنیکال و بنیاد مناسب شوید.

اندیکاتور Aroon نیز فعلا نشانه خاصی از تغییر روند به سمت صعودی نشان نداده و همچنان در محدوده اشباع فروش و اصلاح قرار دارد.

تحلیل شاخص کل

بهتر است منتظر بمانیم و بازار را در روز شنبه رصد کنیم.

بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل روز چهارشنبه را ۵ سهم فولاد، شستا،وامید،فارس و پارس داشته و بیشترین تاثیر منفی را سهم اخابر با ۱۱۸۹ واحد داشت. البته شاخص کل هم وزن با ریزش ۴۱۸ واحدی نشان داد که اقبال بازار با نمادهای بزرگ شاخص ساز بوده و بازار کمتر به سهم های کوچکتر روی خوش نشان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا