ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آموزش حفظ حریم خصوصی در اکسپلورر بلاک چین!

اکسپلورر مولتی_بلاک چین, Blockchair, با هدف آموزش کاربران در مورد چگونگی آشکار نکردن خود و مخفی ماندن، یک امتیاز حفظ حریم خصوصی برای هر تراکنش بیت کوین اضافه کرده است.

این کلید ردیابی زنجیره ای معاملات در بلاک چین است. در حالی که بلاک چین بیت کوین از نظر تئوری شفاف است، اما در عمل می توان ردیابی جریان واقعی سرمایه را سخت دانست. مگر اینکه کیف پول به طور کامل تخلیه شود. هر معامله شامل حداقل دو خروجی معامله ناپایدار (UTXO) است، که در آن یکی از آنها به عنوان تغییر به فرستنده بازگردانده می شود.

Blockchair برای تعیین امتیاز حفظ حریم خصوصی از چندین روش ابتکاری اولیه و پیشرفته استفاده می کند. به عنوان مثال، در یک معامله با حریم خصوصی کم، یکی از آدرس های گیرنده نیز یک فرستنده است، و این باعث می شود فهمیدن تغییر در آن سخت باشد. اگر یکی از خروجی ها شماره صحیح باشد ، احتمالاً گیرنده معامله نیز خواهد بود.

این سیستم همچنین سرنخ های تکنیکال مانند نوع چند سیگنالی را که مورد استفاده قرار گرفته است، تفاوت اسکریپت بین ورودی ها و خروجی ها و همچنین ترتیب آنها را تجزیه و تحلیل می کند.

شناسایی این عوامل پایه و اساس سیستم های مانیتورینگ blockchain است که توسط شرکت هایی مانند Chainalysis ، Elliptic ، CipherTrace ، Coinfirm و دیگران فراهم شده است.

بنابراین، این شرکت امیدوار است که کاربران را در مورد نحوه ارسال بیت کوین بدون اینکه خودشان را به راحتی در معرض نمایش قرار دهند، آموزش دهد.

حریم خصوصی در بیت کوین

تکنیک های تجزیه و تحلیل با گذشت زمان  پیچیده تر شده اند. این منجر به ایجاد پروتکل CoinJoin شد که با جمع کردن خروجی های کاربران مختلف و توزیع مجدد آنها به کیف پول های تازه، بیت کوین را تغییر می دهد.

این پروتکل حفظ حریم خصوصی از سال ۲۰۱۹ به طور مداوم در حال استفاده بوده و در سال ۲۰۲۰ به قله های جدید رسیده است. این بیشتر به دو کیف پول، Samourai and Wasabi, نسبت داده می شود که یک جایگزین معتبر برای خدمات چندگانه متمرکز ارائه می داد.

اما در حالی که این رویکرد می تواند باعث حفظ حریم خصوصی شود، استفاده نادرست از آن نیز می تواند سرنخ هایی را برای محققان به منظور تغییر نام معاملات در اختیار شما قرار دهد. PlusToken، یکی از بزرگترین طرح های رمزنگاری شده Ponzi، با وجود استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های انسداد دسترسی، بیش از ۵۰٪ از درآمد خود را را در بازارهای خارج از بورس چینی ردیابی کرد.

محققان مجموعه ای از اطلاعات را منتشر کرده اند که نشان می دهد می تواند میکسینگ اتریوم را به خطر بیاندازد. گرچه آنها خاطرنشان کردند که ارزهای مبتنی بر UTXO می توانند خصوصی تر باشند، اما آنها معتقدند که این تفاوت آنقدر مهم نیست که ردیابی CoinJoin غیرممکن باشد.

حتی سکه هایی که به صورت پیش فرض حفظ حریم خصوصی دارند مانند (Monero (XMR می توانند مواردی داشته باشند که برای تضمین حفظ حریم خصوصی به توجه بیشتری نیاز دارند – به عنوان مثال از طریق عمل “churning”، یا ارسال معاملات به خود.

به نظر می رسد که استفاده نادرست می تواند یک ابزار حفظ حریم خصوصی را ایجاد کرده یا آن را خراب کند، و این امر باعث این شده تا به فکر آموزش در کاربران بیفتند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا