فارکساخبار اقتصاد جهان

بررسی روند قیمتی طلا و نفت خام

نکات کلیدی درباره نفت خام و طلا:

  • با افزایش میزان بازدهی, قیمت طلا کاهش می یابد اما افت دلار آمریکا ضررها را محدود می کند.
  • عملکرد قیمت نفت خام به رغم اینکه سهام به سمت بالا صعود می کند، خیلی پر سر و صدا نبوده است.
  • خبرهای مثبت رسمی منتشر شده از پکن ممکن است بتواند شیب ریسک بازارها را توضیح دهد.

قیمت طلا در آغاز هفته معاملات با فشار فروش متوسط ​​مواجه است. نگاهی خوش بینانه در آغاز هفته معاملات باعث شده بازده اوراق قرضه در کنار سهام بالاتر رود و باعث کاهش جذابیت نسبی این فلز بدون بهره می شود.

با این وجود ضررها با افت موازی دلار آمریکا محدود و کمتر می شوند. این ارز امن معمولا در شرایط استرس بازار بالاتر از حد نرمال معامله می شود چرا که سرمایه گذاران به قابلیت نقد شوندگی بی نظیر آن باور دارند. در این شرایط است که این ارز با افزایش مخاطرات بازار در حالت تدافعی قرار می گیرد. این شرایط به خنثی کردن جذابیت گزینه های ضد_فیاتی که توسط شمش ​​به وجود آمده اند کمک می کند.

نفت خام نیز با احتیاط بیشتری در حال افزایش است، هرچند سودآوری که در فضای سهام مشاهده می شود قابل مقایسه با کالاهای حساس به چرخه نیست. این امر ممکن است منعکس کننده نگرانی های طولانی مدت در مورد رشد اقتصادی جهانی در اثر شیوع Covid-19 باشد.

رشد چین می تواند کثرت بازارها را توجیه کند

در حالی که بسیاری از کشورها به سمت به علت همه گیری ویروس کرونا, تصمیم به نیمه تعطیل کردن چر خه اقتصادی خود گرفته اند اما با این حال کشورهایی که نشانه هایی از رشد داشته اند می توانند به بهتر شدن روند کمک کنند. در واقع، نگرانی هایی مبنی بر اینکه موج دوم بیماری ممکن است سیستم های بهداشتی و درمانی در ایالات متحده آمریکا مانند تگزاس و فلوریدا را تحت الشعاع قرار دهد.

انتظار رشد پایه تولید ناخالص داخلی تا حدوددی منتفی است و به طور متوسط ​​تحلیلگرانی که در نظرسنجی میزان تورم توسط بلومبرگ شرکت کرده اند, چنین عنوان کرده اند که تولید جهانی در سال جاری ۳.۷ درصد کاهش خواهد یافت و این بدترین اتفاق از حداقل سال ۱۹۶۹ است. به نظر می رسد این مورد زمینه های مورد نیاز برای آغاز پر قدرت بورس در ابتدای هفته را فراهم می کند.

چین در صدر این روند صعودی قرار دارد و شاخص Hang Hang Song هنگ کنگ بیش از ۳ درصد و CSI 300 بیش از ۵ درصد را به خود اختصاص داده است. این ابراز خوشحالی رسمی ممکن است چنین افزایشی را توضیح دهد. جلد مجله دولتی اوراق بهادار روز دوشنبه بر اهمیت تقویت بازار گاوی (بازار صعودی) تأکید کرد.

آینده S&P 500

هر چه که باشد، آینده Bellwether S&P 500 صعودی خواهد بود و در حال رشد و پیشرفت هستند. دستاوردهای بالای این بازار پیش از باز شدن بازارهای اروپا و آمریکای شمالی حاکی از آن است که فشار ریسک دامنه پیگیری دارد. این روند ممکن است بر روی قیمت نفت تاثیر بگذارد, در حالی که طلا در تلاش است تا بازدهی داشته باشد و به واگرایی دلار منجر شود.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت های طلا همچنان بین ۳۸.۲ درصد رشد فیبوناچی در نرخ ۱۷۸۹.۷۸ و مقاومت سابق در ۱۷۴۷.۷۴ در نوسان است. احتمال شکست بیشتر برای سطح ۵۰٪ در ۱۸۲۷.۸۲ است. از طرف دیگر، ظاهراً کلوز روزانه نزدیک به حمایت ، ۱۶۷۹.۸۱ را نشان می دهد.

Gold-Prices
نمودار قیمت طلا_ TradingView

تحلیل تکنیکال نفت خام
قیمت های نفت خام زیر مقاومت در منطقه ۴۲.۴۰ تا ۴۳.۸۸ باقی مانده است. واگرایی منفی RSI نشانه از دست دادن حرکت رو به بالا است، اما باید دید که آیا این امر پیش از سقوط است یا صرفاً تحکیم قبل از شروع فشار بیشتر. کلوز روزانه زیر حمایت از ۳۴.۷۸ ممکن است منطقه ۲۷.۴۰ تا ۲۹.۱۱ را هدف قرار دهد. از طرف دیگر، نقض مقاومت احتمالاً علامت ۵۰ دلار در هر میلیارد دلار است.


نمودار قیمت نفت خام با استفاده از TradingView

نوشته شده توسط ایلیا اسپویاک، رئیس استراتژیک APAC برای DailyFX

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا