فارکستحلیل جفت ارز

پیش بینی قیمت طلا: الگوی سقف دو قلو XAU / USD مانع صعود

  • این هفته طلا به بالاترین قیمت هشت سال خود رسید اما یک الگوی سقف دو قلو باعث بازگشت معکوس می شود.
  • با توجه به الگوهای RSI و حرکت های رو به رشدی که MACD نشان می دهد, XAU/USD صعودی است.

قیمت طلا از آگوست سال ۲۰۱۸ روندی صعودی باورنکردنی داشته است. پیش بینی ها نشان از آن دارد که این فلز گرانبها همچنان با پشت سر گذاشتن موانع پیش رو به دستاوردهای بالای ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. این هفته، XAU/USD قبل از اینکه با قیمت ۱,۷۹۹.۲۰ در روز جمعه بسته شود, به بالاترین قله هشت ساله خود صعود کرد.
این صعود به بالاترین قیمت هشت ساله گذشته, در پی ریزش شدید در ماه مارس تا قیمت ۱۴۵۰ به علت همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد. متأسفانه با شکل گیری الگوی سقف دوقلو، طلا در حال سقوط احتمالی است.
با این وجود نقطه حمایتی ای در ۱،۷۵۰ و ۱۷۰۰ پیش بینی شده است. اگر فشار اتفاق بیفتد و روند نزولی ادامه یابد، ما به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت طلای SMA پنجاه هفته ای هستیم (۱،۵۸۲.۸۷ دلار). حمایت اصلی این سطح در ۱،۴۵۰ بوده در حالی که SMA دویست روزه در حمایت ۱.۳۵۰ است.

نمودار هفتگی XAU/USD

با نگاهی به نمودار تکنیکال، می توان به راحتی چنین برداشت کرد که طلا در دست گاوها بوده  و در روند صعودی قرار دارد. اگر RSI و MACD در همان روند صعودی باقی بمانند، این احتمال وجود دارد که این صعود به سمت ۱۸۵۰ ادامه یابد. از ثبات قیمتی نیز استقبال می شود چرا که این امر به گاوها امکان حمله بعدی به موانع کوتاه مدت و قیمت ۱۸۰۰ را می دهد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا