ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اگر DeFi جای بیت کوین را بگیرد, آیا قیمت اتر به ۴۰۰ دلار خواهد رسید؟

افزایش خدمات استیکینگ DeFi ممکن است باعث از بین رفتن علاقه به بیت کوین شود و این امکان را به اتر Etherum بدهد تا از BTC بهتر عمل کند.
روزی نیست که از DeFi خبر جدیدی منتشر نشود. گفته می شود که از رونق altcoin در سال ۲۰۱۷ بیشتر و بزرگتر است و وقتی به مواردی همچون ارزش بازار بالای Tether، افزایش اخیر قیمت Chainlink و همچنین پلتفرم DeFi یعنی Celsius نگاه می کنید، مشخص است این ادعاها بنیادی است.

با این حال، تنها مشکلی که این موضوع به طور بالقوه برای بیت کوین ایجاد می کند، پیشنهاد آن به افراد و موسسات است. سوال اینجاست که به میزان ۸٪ به USDT در سال سود می دهید یا خطر از دست دادن ۱۱٪ در بیت کوین در روز را دارید؟

بیت-کوین

عملکرد روزانه بازار رمزنگاری. منبع: Coin360.com

بیت کوین در صدر معاملات است

بیت-کوین
نمودار یک روزه BTC / USD . منبع: TradingView

با استفاده از نمودار یک روزه BTC ، مشخص است که ما هنوز در الگوی نزولی نزدیک به بالای کانال قرار داریم. قیمت فعلی حدود ۹،۱۵۰ دلار و مقاومت در ۹،۲۷۰ دلار است.

این امر حمایت از سطح میانه را ۸،۷۵۰ دلار و حمایت کانال پایین را ۸.۲۰۰ دلار قرار می دهد، که به خریداران بالقوه بیت کوین چنین اطلاع می دهد که افت ۱۱ درصدی در حمایت کانال یک سناریو بالقوه است.

شما را نمی دانم، اما از نظر من هنگامی که در روز با ۱۱٪  زیان روبرو شوید، در مقایسه با کسب ۸٪ در سال در یک سیستم عامل DeFi، به عباری ریسک در مقابل پاداش، به ویژه برای موسساتی که مدیریت اوراق شخص ثالث را دارند، روش دوم مطمئنا بسیار امن تر به نظر می رسد.

اما این دیدگاه در مورد سکه شماره دو جهان یعنی اتر چطور عمل می کند؟ اتریوم بلاک چین آن میزبان بسیاری از این پروژه های به اصطلاح DeFi است که اخیرا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

ظهور phoenix

phoenix

نمودار یک روزه ETH / USD. منبع: TradingView

به طور مقایسه ای، اتر (ETH) به نظر می رسد که در پایین کانال صعودی فعلی خود در نمودار روزانه معامله می شود. به عبارت دیگر، تصویری از ۵۰٪ وارونگی و ۳٪ نزول را نشان می دهد.

اگرچه این تنها یک دیدگاه است و به هیچ وجه تضمینی برای آنچه در آینده نزدیک اتفاق می افتد نیست، برای من نشان می دهد که توکن اتر Etheruem به طور بالقوه می تواند کام بک زده و بازگردد.

با وجود همه FUD و جنجال ها، شما همچنین می توانید در توییتر در مورد تاخیر ارائه Ethereum 2.0 و یکی از بنیانگذاران آن که مایل به جدا شدن از آن است، بخوانید. با این حال، این واقعیت که اتریوم به همان اندازه بیت کوین اهمیت دارد را انکار کنید.

بدون Ethereum، شما اکثر پلتفرم های DeFi، قراردادهای هوشمند و یا آلتکوین هایی که در صورت انتخاب صحیح، به شما بسیار کمک خواهند کرد را نخواهید داشت.

فیبوناچی هفتگی برای اتر

اتر
نمودار ۱ هفته ETH / USD منبع: TradingView

در تجزیه و تحلیل فنی هفته گذشته، من به نمودار فیبوناچی بیت کوین نگاهی انداختم. در قیمت بیت کوین تغییر چندانی رخ نداده است زیرا هنوز هم در محدوده ۰.۳۸۲ فیبوناچی در حال تغییر است.

با این حال، برای اتر، تمام تغییرات قیمت در کانال فعلی آن زیر ۰.۲۳۶ رخ می دهد، که در صورت رسیدن به سطح اول فیبوناچی، ETH / USD نزدیک به ۴۰۰ دلار خواهد شد.

علاوه بر این، این اتفاق حتی قیمت اتر را به سطح اصلاحی فعلی Bitcoin نزدیک نمی کند. اگر ETH به فیبوناچی ۰.۳۸۲ نزدیک شود، ما به دنبال افزایش ۱۵۰٪ در دومین ارز بزرگ دنیای دیجیتال هستیم.

حال سوال اینجاست که آیا Ethereum در آینده نزدیک شروع به پیشی گرفتن از بیت کوین خواهد کرد؟

اگر چنین شود چه اتفاقی برای همه جفت ارزهای مرتبط با ETH خواهد افتاد و سودهای آتی زمانی که مردم فقط جفت ETH را خرید کنند چگونه خواهد شد؟ انتظار دارید چه فوایدی داشته باشد؟ به نظر می رسد که این امر یادآور سال ۲۰۱۷ باشد زمانی که گزینه جذاب سومی برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

  • رشد بهره DeFi
  • ۱۱٪ ضرر بالقوه در خرید بیت کوین
  • سود ۱۵۰ درصدی در دنیای رایانه ای که همان Etheruem است

مدتها است که بیت کوین به عنوان دارایی امن و با ارزش شناخته می شود. اما DeFi فرصتهای سرمایه گذاری جایگزین را ارائه می دهد و گرچه ممکن است توکنی مانند Chainlink بتواند منجر به صعود بعدی شود، فراموش نکنید که دارایی های جفت شده کشتی هایی هستند که با موج بالا می روند و اتر را در موقعیت نخست برای بازگشت قرار می دهد.

سناریوی صعودی برای بیت کوین

بیت کوین
نمودار یک ساعته BTC / USD . منبع: TradingView

با نگاهی به بیت کوین در نمودار یک ساعته، برای گاوهای بیت کوین مهم است که اسلایدهای نزولی فعلی و ۰.۶۱۸ فیبوناچی ۹،۳۰۰ دلار را بشکنند. این قیمت در مدت ۲۴ ساعت گذشته از ۰.۳۸۲ و ۹ هزار و ۲۰۰ دلار رد شد، بنابراین در حال حاضر همه نگاه ها به این تناوب و range محکم است.

با خارج شدن از این محدوده، شکستن الگوی فیبوناچی فعلی ۹۵۰۰ دلاری مهم است تا یک بار دیگر شاهد مقاومت چندین ساله ۱۰.۵۰۰ دلاری باشیم.

سناریوی نزولی بیت کوین

من در نمودار روزانه, حمایت زیادی در حدود ۸،۹۰۰ دلار می بینم. اینجاست که ۷،۸۰۰ دلار به عنوان هدف بالقوه بعدی فیبوناچی برای حمایت آغاز می شود.

نزول بیت کوین

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

قبل از در نظر گرفتن این اهداف نزولی، می توان حمایت هایی در کانال بین ۸،۷۵۰ و ۸،۳۵۰ دلار مشاهده کرد.

نزول بیت کوین.png 1

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: Tensorcharts

با این حال، اگر ۸،۲۰۰ دلار از دست برود، انتظار داریم افت خیلی سریع به سطوح ۷ هزار دلار برسد زیرا هیچ سفارش خرید قابل توجهی در تابلو سفارشات Binance در زیر ۸،۵۰۰ دلار وجود ندارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا