فارکساخبار اقتصاد جهان

نرخ رشد وام معیار چین برای سه ماه متوالی بدون تغییر باقی ماند

نرخ وام معیار جدید چین در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه قبل بدون تغییر باقی مانده است، به طوری که برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که چین با پیشرفت اقتصاد، نرخ را در سطح فعلی خود حفظ خواهد کرد.

براساس آماری که روز دوشنبه توسط بانک مردم چین, People’s Bank of China, منتشر شد، بانک مرکزی چین، نرخ بهره وام یک ساله چین (LPR) در ماه ژوئیه ۳.۸۵ درصد بود. این در حالی است که LPR پنج ساله بر روی ۴.۶۵ درصد ایستاده و هر دو بدون تغییر در ماه قبل باقی ماندند. بانک مردم چین سه ماه متوالی است که LPR را تغییر نداده است.

وو چائومینگ، نایب رئیس  Chasing Institute، روز دوشنبه به گلوبال تایمز گفت که دولت نرخ وام را تغییر نداد زیرا اقتصاد چین همچنان در مسیر بهبود قرار دارد و با تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم به رشد مثبت ۳.۲ درصد رسیده است. همچنین انتظار می رود رشد اقتصادی در نیمه دوم سال بیشتر شود.

وی گفت سیاست های پولی آینده چین وارد “دوره هضم” (digestion period) خواهد شد که در طی آن اثرات سیاست های قبلی آشکار می شود و دولت سطح نرخ بهره مشخصی را حفظ می کند تا فضای سیاستگذاری برای موارد بحرانی آینده فراهم شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که احتمال اینکه چین LPR را در نیمه دوم سال پایین بیاورد نسبتا کم است .

Wu به گلوبال تایمز گفت:

همانطور که اقتصاد چین و دیگر کشورها روند بهبودی خود را تسریع می دهند، شرکت های چینی از بدترین دوره ای که تا به حال تجربه کرده بودند و به خاطر ویروس کرونا به وجود آمده بود, بیرون رفته اند. در نتیجه، سیاست های پولی دوره ای به تدریج در حال تغییر هستند و بانک مردم چین (PBC) دیگر به طور انحصاری سطح نرخ بهره را کاهش نمی دهد.

سهام این کشور روز دوشنبه افزایش یافت و شاخص کامپوزیت شانگهای ۲.۶۲ درصد و بازار شنژن ۱.۷۴ درصد رشد کرد. پایین آمدن LPR معمولا سیاست مطلوبی برای بورس در نظر گرفته می شود.

منبع: globaltimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا