ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دو هفته مانده تا راه اندازی ETH 2.0

آزمایش نهایی عمومی برای ETH 2.0 با هدف راه اندازی این شبکه تا دو هفته آینده عرضه می شود.

هماهنگ کننده راه‌اندازی این پلتفرم، دنی رایان (Danny Ryan) اخبار مربوط به این امر را در صفحه Discord به اشتراک گذاشت.

پس از بحث و گفتگو با تیم‌های کلاینت‌ها، شبکه آزمایشی چند کلاینتی بعدی از تاریخ ۴ آگوست عرضه خواهد شد.

توسعه دهنده اتریوم افزود: جزئیات بیشتر در دو روز آینده منتشر می شود.

فاز صفر اتریوم ۲.۰ از زمان ایجاد بلوک Beacon Chain در ماه آوریل,  بر روی شبکه‌های آزمایشی مختلفی اجرا شده است. فاز صفر اولین مرحله در به روزرسانی طولانی مدت به گواه اثبات سهام (Proof-of-Stake) است و سرعت معاملات را بطور چشمگیری افزایش خواهد داد.

به جای سیستم فعلی گواهی اثبات کار که شامل ماینرها است، ETH 2.0 توسط کاربرانی که حداقل ۳۲ سهم ETH را برای اجرای نود تایید کننده استیک کرده باشند، ایمن می شود.

سه ماه آزمایش موفقیت آمیز

Beacon Chain در ماه آوریل با استفاده از واریزهای ۳.۲ ETH در شبکه آزمایشی ای به نام Sapphire فعال شد. پس از موفقیت آن، در ماه می نودهای کامل دارای ۳۲ اتر در شبکه آزمایشی Topaz فعال شدند و پاداش‌های استیکینگ نیز صادر شد.

شبکه آزمایشی Onyx در ماه ژوئن شروع به کار کرد و تا پایان ماه با حدود ۲۰،۰۰۰ اعتبار سنج و تاییدکننده به طور پیوسته در حال اجرا بود. سرانجام، شبکه آزمایشی چندکلاینتی آلتونا برای فاز صفر در اوایل ماه ژوئیه فعال شد تا قبل از اجرای شبکه آزمایشی عمومی، از ثبات آن اطمینان حاصل شود.

آزمایشگاه های Prysmatic اکثر شبکه‌های آزمایشی قبلی را اجرا کرده است. کلاینت پریزم (Prysm) هفته گذشته با موفقیت توسط شرکت حسابرسی و امنیت بلاک چین بررسی شده است. پست بلاک آزمایشگاه های Prysmatic تایید کرد که توسعه‌دهندگان به عرضه آخرین شبکه آزمایشی چندکلاینتی عمومی بسیار نزدیک هستند.

شبکه تحت فشار است

اخیرا اتریوم با افزایش فشار از جانب رشد صدور استیبل کوین‌ها و دیفای مواجه بوده است. میزان مصرف گس و هزینه های شبکه به سرعت افزایش یافته و این پلتفرم را در معرض انتقاد مخالفان قرار داده است.

در ضمن، راه حل های لایه دوم مقیاس‌پذیزی می‌تواند این تنگناها را کاهش دهد و کارمزدهای گس را با سطوح پایدار و قابل قبول برگرداند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا