ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

با استیکینگ ۳ کوین مختلف در تراست ولت درآمد کسب کنید

استیکینگ کوین‌ها چند مزیت دارد:

  • یکی از مزایای اصلی استیکینگ کوین‌ها این است که نیازی به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات گران قیمت و صرف انرژی و برق فراوان ندارد.
  • با این سیستم می‌توانید بازگشت پول و منبع درآمد را پیش بینی کنید؛ بر خلاف سیستم گواه اثبات کار، که کوین‌ها به عنوان پاداش برای انجام محاسبات پرداخت می‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای استیکینگ این است که ارزش کوین‌های استیک شده یا نگهداری شده، بر خلاف تجهیزات گواه اثبات کار پایین نمی‌آید و تنها در صورت نوسانات بازار بالا و پایین می‌شود. این باعث می‌شود که کوین‌ها و توکن‌های POS بیشتر دوستدار محیط زیست باشند و انرژی کمتری نسبت به کوین‌های بر مبنای ماینینگ مصرف کنند.

استیکینگ کوین‌ها چگونه کار می‌کند؟

بر خلاف این که شما کوین‌هایتان را فقط در کیف پولتان فریز کنید و کیف پول را به یک قرارداد هوشمند (مسترنود) متصل کنید، برخی از کوین‌ها به صورت تصادفی برای پروسه استیکینگ و رای دهی انتخاب می‌شوند. این باعث می‌شود که نودهای بدکار به سختی بتوانند نتایج را دستکاری کنند.

در این سیستم، هر چه تعداد کوین‌های بیشتری داشته باشید، قدرت رای دهی و تایید تراکنش‌ها توسط شما بیشتر می‌شود. سیستم‌های استیکینگ همچنین می‌توانند نمایندگی هم قبول کنند؛ یعنی یک شخص می‌تواند به نمایندگی از یک شخص دیگر، درآمد کسب کند و رای بدهد. این نماینده‌ها می‌توانند تمام پاداش‌های تایید تراکنش‌ها را دریافت کنند و مقداری از این سودها را به شخصی که نمایندگی او را به عهده دارند، پرداخت کنند.

استیکینگ کوین در تراست ولت (Trust Wallet)

Trust Wallet یک کیف پول ارزهای دیجیتال است که قابلیت استیکینگ کوین را نیز به امکانات خود اضافه کرده است. این کیف پول فعلا در حال حاضر امکان استیکینگ کوین‌های زیر را در اختیار افراد قرار می‌دهد:

  • ترون (TRX)
  • تزوس (XTZ)
  • کازمس (ATOM)
  • وی چین (VeChain)
  • کالیستو (CLO)
  • کاوا (KAVA)
  • توموچین (TOMO)
  • آیوتکس (IOTX)
  • آلگوراند (ALGO)

آیا استیکینگ ریسک دارد؟

همه چیز با ماینینگ بیت کوین آغاز شد؛ شما در ابتدای ماینینگ بیت کوین نیاز داشتید که یک ریگ ماینینگ داشته باشید تا بتوانید در امن کردن شبکه بیت کوین سهیم شوید. اما این کار به تجهیزات گران قیمت و مصرف برق زیاد نیاز داشت.

زمانی که الگوریتم اجماع POS معرفی شد، مسیر را برای تمام افرادی که می‌خواستند در یک پروژه شریک شوند، هموار کرد. شما تنها با نگهداری دارایی‌هایتان، می‌توانید پاداش دریافت کنید و به عملکرد شبکه کمک کنید؛ دلیل اصلی که بسیاری از پروژه‌های دیفای به استیکینگ توجه می‌کنند نیز همین است.

تشویق افراد به منظور دریافت توکن‌های اضافی تنها با نگهداری کوین‌هایتان، برای خیلی از افراد جذاب است. اما همچنین باید مراقب ریسک‌های استیکینگ نیز باشید.

استیکینگ چه ریسک‌هایی دارد؟

به منظور استیک کردن دارایی‌هایتان، یک سری شرایط لازم را باید داشته باشید. همچنین مقدار پاداش‌ها همیشه یکسان نیست؛ چون اینها چیزهایی هستند که توسط شبکه تغییر می‌کنند و همچنین می‌توانند تحت تاثیر عوامل خارجی قرار بگیرند.

فاکتورهایی که روی پاداش‌های استیکینگ اثر می‌گذارند عبارتند از:

  • زمان قفل شدن
  • نقدینگی و نوسانات
  • کمیسیون تایید کننده
  • مدت زمان پاداش‌ها
  • نودهای بدرفتار

زمان قفل شدن

زمانی که شما کوین یا توکن خود را استیک می‌کنید، آنها قفل می‌شوند و شما نمی‌توانید آنها را برداشت کنید یا معامله کنید؛ این اتفاق در بسیاری از پروژه‌ها مثل ترون و کازمس صادق است. اما برخی از کوین‌ها و توکن‌ها قفل نمی‌شوند و روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها موجودی لحظه ای خود در کیف پول را چک کنید و مقدار سود دریافت شده را ببینید. برخی از این پروژه‌ها تزوس، وی چین و آلگوراند هستند.

برخی مکانیزم‌های استیکینگ وجود دارند که در آنها کاربر تنها باید توکن‌ها را در کیف پول‌ها یا صرافی‌ها نگهداری کند؛ اما در این موارد نیز ترس از دست رفتن کوین یا توکن وجود دارد.

نقدینگی و نوسانات

رفتار بازار چیزی است که نمی‌توان آن را کنترل کرد؛ قیمت ممکن است در عرض چند ثانیه بالا یا پایین برود. زمانی که کوین‌های شما قفل شده‌اند، کاری به جز تماشای بازار از دست شما بر نمی‌آید. همچنین ریسک این وجود دارد که کوین‌های شما نقدینگی خود را از دست بدهند و قیمت آنها به شدت افت کند.

صدور کوین‌های جدید به بازار، می‌تواند مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر بگذارد؛ به دلیل افزایش ناگهانی توکن‌های در گردش، تقاضا برای آن کم می‌شود و این می‌تواند بر روی نقدینگی آن تاثیر بگذارد.

کمیسیون تایید کننده

در گواه اثبات سهام، هنوز هم به یک سری تجهیزات برای راه اندازی نود نیاز دارید. همچنین به مقداری توکن استیک شده نیز برای این کار نیاز دارید. در اصل، باید مقداری هزینه انجام دهید و این هزینه‌ها از پاداش‌هایی که از طریق استیکینگ کوین‌ها به دست آورده اید، کسر می‌شود.

ولیدیتورهایی که مسئولیت تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارند، باید همیشه فعال باشند و سیستمشان به صورت شبانه روزی روشن باشد. در سیستم‌های گواه اثبات سهام خصوصی شده (DPOS) کاربران ولیدیتورهای مورد نظر خود را بر اساس اعتبار و درصد پاداش‌هایی که به کاربر می‌دهند، انتخاب می‌کنند. ولیدیتورها می‌توانند درصد کمیسیون را در هر زمان و بدون رضایت کاربران انتخاب کنند. این وظیفه کاربران است که همیشه این تغییرات را رصد کنند و در صورت نیاز، میزان استیکینگ کوین خود را تنظیم کنند.

مدت زمان پاداش‌ها

به محض استیک کردن دارایی‌هایتان، پاداش‌های شما آزاد می‌شود و یا مقداری طول می‌کشد تا این پاداش‌ها آزاد شوند؛ این می‌تواند چند روز یا چند هفته، بسته به شبکه‌ای که برای استیکینگ کوین‌هایتان انتخاب کرده اید، طول بکشد.

در برخی شبکه‌های DPOS، ولیدیتورها کنترل کامل بر روی پاداش‌هایی دارند که برای کاربران آزاد کرده‌اند. بعد از دریافت کارمزدهای آنها، ولیدیتورها می‌توانند مقدار پاداش را برای هر کاربر محاسبه کنند. این پروسه می‌تواند در لحظه انجام شود و یا مقداری طول بکشد. بهتر است با ولیدیتور، نحوه توزیع پاداش‌ها را چک کنید.

نودهای بدرفتار

نودهای ولیدیتور در شبکه‌ای فعالیت می‌کنند که نیازمند یک سری تجهیزات برای اجرا دارد. مدت زمان فعالیت شبکه، فاکتور بسیار مهمی است؛ اگر نودها به مشکل بر بخورند یا در بدترین حالت غیرفعال شوند، بلاک‌ها از دست می‌روند و دچار دو بار امضا می‌شوند. در نتیجه این نودها در اجرای مکانیزم شبکه استیکینگ ، دچار خطای شکستگی قیمت می‌شوند. این خطا باعث می‌شود که مقداری از توکن‌های استیک شده ولیدیتورها یا حتی کاربران از بین برود.

استیک بکنیم یا خیر؟!

سوالی که باید از خود بپرسید این است که چه ریسک‌هایی را می‌پذیرید؟

همیشه بهتر است درک کنید که سیستم چگونه کار می‌کند و احتیاط کنید. در نهایت، ما مطمئن نیستیم که چه اتفاقی برای شبکه‌ای که انتخاب کرده‌ایم می‌افتد؛ پس همیشه سعی کنید اطلاعاتتان کامل باشد و تحقیقات خود را انجام دهید.

در ادامه، آموزش استیکینگ ۳ توکن در تراست ولت را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه ترون (TRX) را در تراست ولت استیک کنیم؟

تراست-ولت

قدم اول – توکن‌های TRX خود را آماده کنید:

این توکن‌ها را از صرافی بخرید و در کیف پول ترون خود انتقال دهید. کیف پول را باز کنید و مطمئن شوید که این توکن‌ها به درستی منتقل شده‌اند. سپس، از صفحه اصلی کیف پول به قسمت Finance بروید تا مطمئن شوید همه کوین‌های مورد نیاز برای استیکینگ در تراست ولت را دارید. در اینجا، شما TRX را می‌بینید. بر روی آن بزنید تا مستقیما به کیف پول ترون خود منتقل شوید.

نکته: اگر شما در کیف پولتان TRX را نمی‌بینید، در گوشه بالا سمت راست، بر روی + بزنید و آن را سرچ کنید.

قدم دوم – دسترسی به منوی استیکینگ:

بر روی More بزنید تا به منوی استیکینگ دسترسی پیدا کنید. در این صفحه، این گزینه‌ها را می‌بینید:

  • Stake Details: می‌توانید در اینجا اطلاعاتی درباره استیکینگ کوین ترون و وضعیت فعلی استیکینگ خود را ببینید.
  • Stake: این گزینه شما را به صفحه اول انتقال می‌دهد.
  • Unstake: اگر می‌خواهید توکن‌های خود را از وضعیت استیکینگ در بیاورید و پاداش خود را قطع کنید، به این گزینه مراجعه کنید.
  • Claim Rewards: پاداش‌های خود را که از طریق استیکینگ به دست آورده اید را درخواست کنید.

قدم سوم – انتخاب یک ولیدیتور:

مقدار توکنی که می‌خواهید استیک کنید را وارد کنید و یا بر روی Max بزنید تا تمام کوین‌ها انتخاب شوند. حداقل مقدار، ۱ توکن TRX است. همچنین شما بایدمقداری توکن نیز برای پرداخت کارمزدها داشته باشید که این مقدار، حداقل ۱ TRX است.

ولیدیتور مورد نظرتان را انتخاب کنید و Next را بزنید.

هشدار: قبل از ادامه، این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • توکن‌های TRX شما برای مدت ۳ روز فریز می‌شوند.
  • شما نمی‌توانید توکن‌های خود را جابجا کنید یا انتقال دهید.
  • پس از ۳ روز، شما می‌توانید توکن‌های TRX خود را از حالت قفل در بیاورید. همچنین می‌توانید آنها را فریز شده نگه دارید تا پاداش‌هایتان را مداوم دریافت کنید.
  • اگر می‌خواهید توکن‌های اضافی فریز کنید، دوباره این ۳ روز فریز فعال می‌شود.

قدم چهارم – ارسال تراکنش به شبکه:

جزئیات تراکنش را بررسی کنید. زمانی که آماده تایید شدید، بر روی Send بزنید. صفحه به صورت اتوماتیک به کیف پول TRX شما بر می‌گردد و یک پیام Pending تا زمانی که تراکنش شما توسط شبکه تایید شود، نمایش داده می‌شود.

قدم پنجم – تایید تراکنش:

به محض این که پروسه استیکینگ شما تکمیل شد، کیف پول ترون شما توکن‌های استیک و فریز شده شما را نشان می‌دهد. به علاوه شما می‌توانید این مرحله را با رفتن به بخش More و انتخاب Stake Details تایید کنید.

تبریک می گوییم! شما اکنون در حال استیکینگ کوین‌های TRX خود هستید!

می‌توانید وضعیت استیکینگ خود را از طریق مرورگر Tronscan.org مشاهده کنید.

چگونه مرورگر بلاک چین ترون را بررسی کنیم؟

از طریق تراست ولت

بر روی کیف پول ترون خود، وارد منوی Transaction Details شوید و Stake را انتخاب کنید.

بعد بر روی More Details بزنید تا Tronscan باز شود. در اینجا می‌توانید اطلاعات اضافه درباره استیکینگ خود را به دست آورید.

همچنین می‌توانید با کپی کردن آدرس TRX خود، اطلاعات کلی آن را به دست آورید.

از طریق مرورگر دسکتاپ

شما همچنین می‌توانید جزئیات استیکینگ خود را با رفتن به سایت Tronscan.org و کپی کردن آدرس TRX خود، مشاهده کنید.

چگونه تزوس (XTZ) را در تراست ولت استیک کنیم؟

پختن (Baking) در تزوس به چه معناست؟

به عمل امضا کردن و انتشار بلاک‌ها در بلاک چین تزوس، پختن یا بیکینگ می‌گویند. بیکرها در مکانیزم POS نقش مهمی بازی می‌کنند. چرا که مطمئن می‌شوند که تمام تراکنش‌های داخل یک بلاک صحیح هستند، تراکنش‌ها کاملا تایید شده‌اند و این که حمله دو بار خرج اتفاق نیافتاده است.

بیکرها تمام تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و آنها را به بلاک چین اضافه می‌کنند و از شبکه تزوس به خاطر این خدمت، توکن XTZ پاداش می‌گیرند.

گواه اثبات سهام شناور (LPOS) چیست؟

تزوس به هودلرهای توکن XTZ اجازه می‌دهد تا حق تایید را به دیگر هودلرهای شبکه بدهند؛ اما کل موجودی، همیشه در اختیار بیکر قرار دارد.

شما می‌توانید موجودی خود را در هر زمان انتقال دهید و این مبالغ کاملا فریز یا قفل نمی‌شوند. به همین دلیل است که الگوریتم اجماع تزوس شناور یا LPOS نام دارد.

چه زمانی پاداش استیکینگ خود را دریافت می‌کنیم؟

پس از هر دوره که مقدار توکن XTZ‌ شما از حالت قفل در می‌آید، پاداش توزیع می‌شود. این پاداش‌ها (که آنها نیز قفل شده‌اند) پس از ۷ دوره آزاد می‌شوند. بیکرها کسانی هستند که پاداش‌های آزاد شده را دریافت می‌کنند و مقدار این پاداش‌ها بستگی به هر بیکر دارد.

حداقل ۲۱ روز طول می‌کشد تا شروع به دریافت پاداش‌ها کنید؛ بیکرها باید ابتدا کمیسیون خود را دریافت کنند و سپس آن را توزیع کنند.

چطور به استیکینگ تزوس در تراست ولت بپردازیم؟

قدم اول – توکن‌های XTZ خود را آماده کنید:

این توکن‌ها را می‌توانید از صرافی‌ها بخرید و در کیف پول تزوس خود واریز کنید. کیف پول را باز کنید تا مطمئن شوید توکن‌های شما به درستی منتقل شده باشند. همچنین از صفحه اصلی کیف پول به قسمت Finance بروید تا تمام توکن‌هایی که می‌توانید در تراست ولت استیک کنید را ببینید. شما در اینجا تزوس (XTZ) را می‌بینید؛ بر روی آن بزنید تا مستقیما به تراست ولت خود منتقل شوید.

نکته: اگر در کیف پول خود توکن XTZ نمی‌بینید، بر روی علامت + در گوشه بالا سمت راست بزنید و XTZ را سرچ کنید.

قدم دوم – دسترسی به منوی استیکینگ:

بر روی More بزنید تا به منوی استیکینگ دسترسی پیدا کنید. شما در اینجا چند گزینه را می‌بینید:

  • Stake Datails: اطلاعات بیشتری درباره استیکینگ تزوس و وضعیت کنونی استیکینگ خود را می‌بینید.
  • Stake: این شما را صفحه اول استیکینگ منتقل می‌کند.
  • Unstake: اگر می‌خواهید کوین‌های خود را از حالت استیکینگ خارج کنید و پاداش خود را متوقف کنید، این گزینه را انتخاب کنید.

برای شروع پروسه استیکینگ، بر روی Stake بزنید.

قدم سوم – انتخاب یک ولیدیتور:

بر روی Validator بزنید تا لیست تمام بیکرهای تزوس نمایش داده شود. ولیدیتور مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی Next بزنید. نیازی نیست که در قسمت XTZ Amount چیزی وارد کنید. چون همیشه به صورت پیش فرض بیشترین مقدار انتخاب می‌شود.

نکته: با پروتکل تزوس، همیشه تمام موجودی شما استیک می‌شود. موجودی شما همچنان می‌تواند منتقل شود و فریز یا قفل نمی‌شود.

 قدم چهارم – ارسال تراکنش به شبکه:

جزئیات تراکنش را بازبینی کنید. زمانی که آماده تایید شدید، بر روی Send بزنید. صفحه به صورت خودکار به کیف پول XTZ‌ شما بر می‌گردد و یک پیام Pending نشان داده می‌شود، تا زمانی که تراکنش شما توسط شبکه تایید شود.

قدم پنجم – تایید تراکنش:

به محض تکمیل شدن پروسه استیکینگ، شما می‌توانید نتیجه را با زدن More و سپس Stake Details، مشاهده کنید. همچنین در صفحه اصلی کیف پول تزوس، شما می‌توانید توکن‌های استیک شده و توکن‌های باقی مانده را ببینید.

تبریک می گوییم! شما اکنون در حال استیکینگ توکن‌های XTZ هستید!

چگونه مرورگر بلاک چین تزوس را بررسی کنم؟

شما می‌توانید وضعیت استیکینگ کوین‌های خود را از داخل مرورگر tzstats.com ببینید. در داخل این مرورگر آدرس تزوس خود را وارد کنید تا اطلاعات آن را مشاهده کنید. در اینجا، موجودی قابل خرج کردن، همان موجود کل است. به این دلیل که پروتکل تزوس گواه اثبات سهام شناور (LPOS) است که قبلا درباره آن توضیح دادیم. در این نوع الگوریتم، دارایی‌های شما قفل نمی‌شوند. این تصویر نشان می‌دهد که این آدرس در حال استیکینگ است.

چگونه کازمس (ATOM) را در تراست ولت استیک کنیم؟

نمایندگی کردن (Delegating) در کازمس به چه معناست؟

ولیدیتورهای کازمس با انتشار امضاهای رمزنگاری شده، رای دهی یا تایید بلاک‌ها در الگوریتم آن شریک هستند. کازمس نیاز به تعدادی ولیدیتور ثابت دارد که هر کدام از آنها توسط کلید عمومی خود شناخته می‌شوند. ولیدیتورها باید برای تایید تراکنش‌های یک بلاک، با هم به اجماع برسند.

نمایندگی کردن زمانی است که توکن‌های خود را به یک ولیدیتور متصل کرده‌اید و از آن ولیدیتور پاداش دریافت می‌کنید. پاداش بلاک‌ها به ولیدیتورها و نماینده‌ها به صورت توکن ATOM پرداخت می‌شود.

برای این که با این اصطلاحات گیج نشوید، باید بدانید که پروسه نمایندگی، یک اصطلاح برای کلمه استیکینگ است که بیشتر کاربران از آن استفاده می‌کنند.

یادآوری: زمانی که شما توکن‌های خود را استیک می‌کنید، پاداش‌ها به صورت خودکار تولید می‌شوند. به محض این که توکن‌های خود را از حالت استیکینگ خارج کردید (Unstake کردید)، آنها تا ۲۱ روز قفل شده باقی می‌مانند. همچنین در طول این ۲۱ روز، هیچ پاداشی دریافت نمی‌کنید.

پاداش‌های کازمس چگونه محاسبه می‌شوند؟

توکن‌های Atom جدید، با هر بلاک تولید می‌شوند و در بین ولیدیتورها و نماینده‌ها توزیع می‌شوند. این برای هودلرهای ATOM انگیزه ایجاد می‌کند تا آنها را به شکل منفعلانه نگه ندارند؛ بلکه توکن‌های خود را در ریسک قرار دهند تا به امنیت شبکه کازمس کمک کنند.

تعداد ATOMهای تولید شده در هر بلاک متفاوت است و بستگی به مقدار استیک شده در شبکه دارد.

چگونه به استیکینگ ATOM در تراست ولت بپردازیم؟

قدم اول – توکن‌های ATOM خود را آماده کنید:

می‌توانید این توکن‌ها را از صرافی‌ها بخرید و آنها را در کیف پول کازمس خود ذخیره کنید. درست مانند توکن‌های قبلی، کیف پول خود را باز کنید و مطمئن شوید که توکن‌های شما به درستی منتقل شده‌اند. همچنین از صفحه اصلی کیف پول خود می‌توانید به بخش Finance بروید تا تمام توکن‌هایی که قابلیت استیکینگ در تراست ولت دارند را ببینید؛ در اینجا، می‌توانید کازمس (ATOM) را ببینید و با زدن آن، به کیف پول کازمس خود منتقل شوید.

نکته: اگر شما ATOM را در کیف پول خود نمی‌بینید، در گوشه بالا سمت راست، بر روی علامت + بزنید و ATOM را جستجو کنید.

قدم دوم – دسترسی به منوی استیکینگ:

بر روی More بزنید تا وارد صفحه استیکینگ شوید. چند گزینه می‌بینید:

  • Stake Details: اطلاعات بیشتر درباره استیکینگ کازمس و وضعیت فعلی استیکینگ خود را می‌بینید.
  • Stake: این شما را به صفحه اول استیکینگ منتقل می‌کند. برای شروع پروسه استیکینگ، این گزینه را بزنید.
  • Unstake: اگر می‌خواهید توکن‌های خود را از حالت استیکینگ خارج کنید، به اینجا بروید.
  • Claim Rewards: پاداش‌های خود را که از طریق استیکینگ به دست آورده اید، برداشت کنید.

قدم سوم – انتخاب یک ولیدیتور:

مقدار توکنی که می‌خواهید استیک کنید را وارد کنید و یا بر روی Max بزنید تا تمام توکن‌های شما انتخاب شود. حداقل مقدار قابل استیک، ۰.۰۱ توکن ATOM است. همچنین باید مقداری توکن نیز برای پرداخت فی یا کارمزد داشته باشید، که این مقدار ۰.۰۰۱ ATOM است. ولیدیتور مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی Next بزنید.

هشدار: قبل از ادامه، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • ATOMهای شما قفل خواهند شد و پروسه پاداش دهی شروع خواهد شد.
  • شما می‌توانید هر زمان که خواستید، توکن‌های خود را Unstake کنید. اما این پروسه ۲۱ روز طول می‌کشد.
  • به محض این که توکن‌های شما از حالت استیکینگ خارج شد، شما می‌توانید توکن‌های خود را انتقال دهید.

قدم چهارم – ارسال تراکنش به شبکه:

جزئیات تراکنش خود را چک کنید و اگر درست بود، Send را بزنید. صفحه به صورت خودکار به کیف پول ATOM شما بر می‌گردد و یک پیام Pending تا زمان تایید شدن تراکنش توسط شبکه، به شما نمایش داده خواهد شد.

قدم پنجم – تایید تراکنش:

به محض تکمیل شدن پروسه استیکینگ، شما می‌توانید نتایج را از طریق زدن More و سپس Stake Details، تایید کنید. تبریک می‌گوییم! شما در حال استیکینگ ATOM هستید!

چگونه مرورگر بلاک چین کازمس را بررسی کنم؟

شما می‌توانید وضعیت استیکینگ خود را از طریق مرورگر کازمس به آدرس Mintscan.io مشاهده کنید و آدرس ATOM خود را جستجو کنید.

جمع بندی

کیف پول تراست به شما قابلیت استیکینگ کوین‌ها و توکن‌های مختلف را می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از موارد گفته شده در مقاله، استیکینگ کوین‌های خود را شروع کنید.

همانطور که می‌بینید، مراحل بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها، فارغ از تفاوت‌هایی در الگوریتم‌های اجماعشان، تقریبا شبیه به هم هستند. پس بدون نگرانی می‌توانید این کار را انجام دهید و با تایید تراکنش‌ها، برای خودتان منبع درآمد ایجاد کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا