ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۶ دقیقه تاریخی برای بیت کوین و اتریوم! علت این سقوط چه بود؟

ظهر امروز و تنها در حدود ۶ دقیقه بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲ و ۲۰ درصد ریزش داشتند. این سقوط یک باره به دلیل نقد شدن بیش از یک میلیارد دلار موقعیت و قرارداد آتی اتفاق افتاد.

قیمت بیت کوین از ۱۱,۹۳۰ دلار به ۱۰,۵۵۰ دلار رسید. در زمان نوشتن این مطلب قیمت حدود ۱۱,۴۰۰ دلار بهبود یافته است. تمام اینها در حالی اتفاق افتاد که صبح امروز این ارز توانست مرز ۱۲ هزار را رد کند. در عین حال, اتریوم از ۴۰۸ دلار به ۳۲۶ دلار سقوط کرد و در حال حاضر و در زمان نگارش این متن در محدوده ۳۸۰ دلار قرار گرفته است.

نقدینگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Bybt ، حدود ۱/۱ میلیارد دلار ارزش معاملات آتی بیش از ۷۰،۰۰۰ معامله گر در کلیه صرافی ها نقد (لیکویید) شد. این در حالی است که یکی از این موقعیت‌ها ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار داشت و در پلتفرم قراردادهای آتی بدون سررسید بیت کوین در صرافی بیت مکس (BitMEX) ایجاد شده بود و تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار برای هر OKEx و Huobi نقد شد. بیشترین لیکویید شدن، حدود ۶۴۷ میلیون دلار، مربوط به معاملات آتی بیت کوین است و پس از آن اتریوم با ۱۶۵ میلیون دلار قرار دارد.

نمودار قیمت بیت کوین
                                                           نمودار قیمت بیت کوین

دلیل این ریزش قیمت؟

معمولا در انتهای هفته، بازارها با کاهش قیمت مواجه می‌شوند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز همواره ریزش ‌های قیمتی در انتهای هفته رخ می‌دهد. در هفته‌های اخیر بازار در یک روند صعودی قدرتمند قرار داشت و کمتر شاهد اصلاح قیمت بودیم. این رشد بدون وقفه قیمت، پایدار نبوده و سرانجام بازار به یک اصلاح برای تثبیت روند صعودی خود نیاز داشت. همزمانی اشباع خرید شدن بازار و آغاز تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بازارهای مالی، این ریزش قیمت را تشدید کرد.

نمودار قیمت اتریوم
                                                           نمودار قیمت اتریوم

منبع: theblockcrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا