فارکساخبار اقتصاد جهان

طلا در گیر و دار صعود و نزول!

 با ضعیف تر شدن دلار, قیمت طلا در صبح روز سه شنبه در آسیا افزایش یافت ولی صعود سهام‌های تکنولوژی محور در بازارهای ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه و علائم کوچکی از بهبود اقتصادی جهانی مانع افزایش سود آوری و رشد فلز زرد شد.

معاملات آتی طلا در زمان نوشتن این متن، رشد داشته و بالاتر از ۲۰۰۰ دلار باقی ماند.

بازارهای ایالات متحده روز گذشته درخشان بودند. Nasdaq در روز دوشنبه با رکورد جدیدی روبرو شد و شاخص S&P500 به رکورد پیشین خود نزدیک شد. اما سهام آسیا در صبح روز سه شنبه عملکرد متفاوتی داشت و دلار صبح سه شنبه افت کرد.

در همین حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه متوجه تنش های آمریکا و چین شد. این اتفاق پس از محدود کردن دسترسی های بیشتر هواوی به تراشه های موجود به وقوع پیوست. این محدودیت ها، علاوه بر مواردی که ایالات متحده در ماه می اعلام کرده است، ۳۸ شرکت وابسته به هوآوی را در ۲۱ کشور به لیست سیاه اقتصادی اضافه کرده است.

اکنون سرمایه گذاران منتظر دقایقی از آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات متحده هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. انتظار می رود که بانک مرکزی فدرال به طور گسترده ای هدف تورم متوسط ​​را اتخاذ کند که احتمالا برای مدتی تورم را بالاتر از ۲٪  قرار دهد.

منبع: investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا