ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

مروری بر جزییات حمله ی ۵۱ درصدی اتریوم کلاسیک و گزارش صرافی OKEx

OKEx, صرافی ارز دیجیتالی که چند وقت پیش به آن حمله شده بود, گزارشی را منتشر کرده است که توضیح می دهد چگونه مهاجم Ethereum Classic 51٪ در اولین آگوست ۵.۶ میلیون دلار را از این صرافی دزدید.
براساس این گزارش، مهاجم از اواخر ماه ژوئن قصد داشت این حمله را انجام دهد. گفته می شود که مهاجم از ۲۶ ژوئن تا ۹ ژوئیه،  پنج حساب در OKEx ایجاد کرده است تا زمینه حمله بعدی آنها را فراهم کند. سپس، از ۳۰ ژوئیه تا ۳۱ ژوئیه، مهاجم ۶۸،۲۳۰.۰۲ رمز ارز زد کش ZEC را به پنج حساب تازه ثبت شده خود واریز کرد و بعدا در روز ۳۱ ژوئیه، مهاجم ZEC خود را به ۸۰۷،۲۶۰ ETC (به ارزش ۵.۶ میلیون دلار در زمان اقدام) تبدیل کرد و متعاقبا آنها را به آدرس کیف پول خود واریز نمود.

مهاجمین ۵۱٪ از شبکه Ethereum Classic را کنترل می کردند!

گفته می شود مهاجم قدرت هش کافی را از Dagger Hashimoto ارائه دهنده ی Nicehash خریداری کرده است تا بتواند ۵۱٪ از شبکه Ethereum Classic را کنترل کند. هنگامی که هکرها بیش از ۵۱ درصد هش را در شبکه کنترل کردند، مهاجم شروع به “Shadow mine” بلاک چین اتریوم کلاسیک ETC کرد. این هکر در حال استخراج بلاک چین ETC بود، اما بلوکی را که از سایر ماینرها استخراج می کرد، پخش نکرد. با حمله به shadow chain بدون ارائه گزارش، مهاجم ۸۰۷.۲۶۰ اتریوم کلاسیک خود را به OKEx ارسال کرد، کلیه ETC ها را با ۷۸.۹۴۱.۳۵۶ زد کش ZEC معامله کرد و بلافاصله ZEC خود را به کیف پول خارجی ارسال نمود و باعث خسارت ۵.۶ میلیون دلاری شد.

صرافی OKEx  خیال حذف ETC را ندارد!

پس از حمله، OKEx لیست تمام آدرس های مرتبط با مهاجم را ثبت کرد و پنج حساب OKEx حمله کننده را به حالت تعلیق درآورد. این صرافی تا زمانی که شبکه ETC پایدار تلقی نشود، تمام سپرده ها و برداشت های ETC را به حالت تعلیق درآورده و قصد دارد در آینده نزدیک زمان تایید معاملات ETC را افزایش دهد تا حجم حملاتی که اجازه می دهند حمله کننده بتواند تا مرز ETC 51٪ را از بین ببرد, کاهش دهد.

مدیرعامل OKEx, جی هائو, توییت کرد که آنها به دلیل محبوبیت و اعتبار اتریوم کلاسیک عجله ای در خروج این رمز ارز از لیست خود نخواهند کرد. کلاهبرداری های حوزه کریپتو در زمان همه گیری کرونا بیش از پیش در سراسر جهان اتفاق افتاده و ما تنها نیستیم.

منبع: coinnounce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا