فارکساخبار اقتصاد جهان

کاهش بیشتر قیمت نفت دور از انتظار نیست

در صبح روز دوشنبه در آسیا قیمت نفت همچنان رو به نزول بود. این اتفاق به این دلیل روی داده که نگرانی ها درباره بهبود وضعیت تقاضای سوخت، با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا, همچنان زیاد است.

در روز جمعه اعضای اوپک پلاس جلسه ای تشکیل دادند و متعهد شدند تا سطح تولید نفت را تا میزان معین ۷.۷ میلیون بشکه در روز (bpd) حفظ کند تا بدین ترتیب مانع متضرر شدن بیشتر کشورهای نفت خیز و کاهش قیمت این طلای سیاه شود.

معاملات آتی نفت Brent با افت ۰.۰۹٪ مواجه شد و در ساعت ۱۱:۲۴PM ET به ۴۴.۸۹ دلار رسید. معاملات آتی WTI نیز با ۰.۰۷٪ کاهش به ۴۲.۳۱ دلار رسید که هر دو شاخص بالاتر از ۴۰ دلار بودند. معاملات آتی نفت برنت در تاریخ ۲۳ آگوست به میزان مشابه آن در قرارداد نوامبر رسید.

در همین حال، تولید نفت آمریکا بعد از وقوع توفان مارکو و طوفان استوایی لارا در روز یکشنبه در دریای کارائیب و خلیج مکزیک و  ویران شدن حدود ۵۸ درصد تجهیزات, به طور موقت متوقف شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، به رویترز گفت:

بعد از وقوع این حادثه و اختلال در روند تولید, قیمت های نفت خام تا حدودی افزایش یافت. اما با توجه به نامعلوم بودن آینده جهان بعد از ویروس کرونا, امکان دارد این قیمت ها نیز با ریزش مواجه شوند.

منبع: Investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا