ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Chainlink مورد حمله اسپم قرار گرفت

Chainlink یکشنبه گذشته مورد حمله اسپم قرار گرفت اما اقدامات فوق العاده به شبکه اجازه داد تا بر این حادثه غلبه کند. مهاجمان Chainlink را با درخواست داده ها بمباران کردند. این حمله شبکه را متراکم کرده و موجب ایجاد ازدحام در شبکه شد و از ارائه داده های نودها به توسعه دهندگان برنامه های بلاکچین جلوگیری کرد.

حمله اسپم در روز یکشنبه

Rory Piant، مدیر ارشد آزمایشگاه های Chainlink، در ابتدا این خبر را در تلگرام اعلام کرد. وی توضیح داد که Chainlink با موفقیت توانست بر اولین تلاش گسترده خود برای اسپم درون نجیره ای غلبه کند. او اضافه کرد که شبکه قادر بوده به طور معمول و در پارامترهای مورد انتظار به کار خود ادامه دهد. در طی این حادثه، یک مهاجم با درخواست های بیش از حد سعی داشت به Chainlink حمله اسپم کند. Piant می گوید که این حمله چند ساعت به طول انجامید اما تاثیری بر عملکرد شبکه نداشت.

نودهای Chainlink برای ادامه کار در طول حمله مجبور به پرداخت کارمزدهای بالاتر ETH (یا هزینه های گس) بودند. طبق گفته Piant، اپراتورهای نود حاضر بودند این هزینه ها را پرداخت کنند تا در بلند مدت با وجود کارمزدهای بالاتر در کوتاه مدت، اعتبار خود را حفظ کنند.

درباره جزئیات این حمله بیشتر بدانید 

اگرچه بسیاری از اپراتورهای نود مایل به پرداخت کارمزدهای بیشتری برای پشتیبانی از ادامه کار Chainlink بودند، اما به نظر می رسد راه حل برای حمله اسپم پیچیده تر از توضیحات Piant است. منابع دیگر عنوان کرده اند که Chainlink و اپراتورهای نود برای رسیدگی به تعداد زیادی درخواست، برخی از درخواست های داده را در لیست سفید قرار داده اند. این به این معنی است که فقط برنامه های با مشخصات بالا و شناخته شده قادر به درخواست داده در هنگام حمله هستند.

Chainlink همچنین برخی از اپراتورهای نود را که مجبور به پرداخت کارمزد بیش از حد شده بودند، بازپرداخت کرد. اپراتورها به دلیل هزینه های بالاتر گس بیش از ۷۰۰ اتر معادل ۳۳۵،۰۰۰ دلار از دست دادند. گفته می شود، Chainlink به طور مستقیم از طریق اسکریپت های خودکار دوباره پر کردن و کمک های مالی تازه صادر شده، عملگرهای نود را جبران می کند.

با توجه به این احتمالات، کاملا مشخص نیست که آیا Chainlink به طور عمده حمله اسپم را از طریق مدل کارمزد خود به طور خودکار حل کرده است یا با استفاده از پاسخگویی همزمان به نیازهای شبکه.

شرایط بازار Chainlink

حمله اسپم روز یکشنبه توجه زیادی را به خود جلب نکرد و به همین ترتیب، تاثیری چشمگیر بر قیمت های بازار نداشته است. قیمت LINK طی هفته گذشته ۱۴.۴ درصد در مقایسه با افت ۷.۲ درصدی بیت کوین در مدت مشابه کاهش یافت. باید دید آیا اعلام عمومی در مورد این حمله تأثیر چشمگیری بر قیمت ها خواهد داشت یا خیر.

گفته شده است، LINK در ماه های اخیر عملکرد فوق العاده ای داشته است و قیمت آن نسبت به سال گذشته ۵۷۰ درصد افزایش یافته است. اگرچه از زمان رسیدن LINK به بالاترین حد خود در ماه آگوست، قیمت این ارز کاهش یافته است اما با توجه به محدودیت بازار، LINK همچنان یکی از پنج ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال است.

دلایل عملکرد خوب ​​Chainlink کاملا روشن نیست, اما مشارکت ها، برنامه ها و فعالیت های کلی بازار ممکن است در پس محبوبیت این کوین باشد.

منبع: cryptobriefing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا