ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Elastic Finance در DeFi را بشناسید!

در حالی که صرافی ها عجله دارند و توکن های محبوب در حوزه مالی غیرمتمرکز را لیست می کنند، در چند ماه گذشته اخبار DeFi به سرخط خبرها تبدیل شده است. با این حال، یک مفهوم دیگر به نام “Elastic Finance” ظهور کرده است که می تواند نسل بعدی پلتفرم های مالی باشد.

مدیر عامل شرکت Ampleforth Foundation، ایوان کو، در طی مصاحبه ای با Cointelegraph گفت که Elastic Finance با توکن اختصاصی خود، AMPL، یک ارز دیجیتال قانونی است که به طور خودکار نوسانات قیمت را به نوسانات عرضه تبدیل می کند.

وی گفت:

Elastic Finance، طبقه ای از دارایی ها را نشان می دهد که دارای عملکرد مجدد AMPL و اکوسیستم پلتفرم هایی هستند که از توکن های Elastic پشتیبانی می کنند.

ایوان کو اشاره کرد که کدام مشکلات Elastic Finance و AMPL می بایست در محیط فعلی DeFi حل شود:

این به نوعی تز طولانی مدت جیمز ام بوکان، برنده جایزه نوبل، را عملی می کند که “پیش بینی پذیری” محدود به قانون، در مقابل اختیار انسان، ممکن است امکان ایجاد موسسات مالی موثرتر را فراهم کند. تجزیه و تحلیل بیشتر ما را به این فرضیه سوق داد که این تغییرات عرضه محدود به قاعده ممکن است همبستگی سرمایه بازار AMPL را با BTC و ETH کاهش دهد.

Kuo معتقد است که امروزه دارایی های مبتنی بر Elastic Finance می توانند خطر انحلال خودکار در سیستم هایی را که از سبد دارایی های وثیقه استفاده می کنند، کاهش دهند و همچنین می توانند برای عقد قرارداد بدهی استفاده شوند.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد دارایی های مالی انعطاف پذیر، می توان به موارد زیر اشاره کرد: عدم وثیقه داشتن و غیر موازی بودن، ذخیره مالی غیر ثابت، هدفمندی قیمت و پر شدن خودکار ذخیره.

به تازگی، بنیاد Ampleforth دستور العملی را منتشر کرده است که نگاهی اجمالی به آینده Elastic Finance دارد که شامل ایجاد ثبات قیمت، توزیع عادلانه هر دارایی و باز کردن فرصت های جدید ابزار در کل اکوسیستم برای استفاده و ادغام با هر دارایی Elastic است.

ایوان کو پس از ارائه برنامه های کوتاه مدت خود که ویژگی های Elastic Finance را برجسته می کند و در ۱ سپتامبر استخر AMPL-LEND را در Mooniswap راه اندازی کرده است، به Cointelegraph گفت:

ما در حال توسعه AMM های خاص خواهیم بود که از قابلیت Elastic عرضه، پلتفرم های وام با هدف خاص پشتیبانی می کنند و از دارایی های Elastic نیز استفاده می کنند. همچنین، ما به طور فعال از توسعه دهندگان پلتفرم های دیگر که Elastic Finance را قبول دارند، پشتیبانی می کنیم.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا