ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Binance همچنان در تلاش برای حضور در DeFi

محدودیت های بازار به سرعت در حال رشد Binance’s BUSD، نشان می دهد که این صرافی در حال انجام اقدامات جدی برای تبدیل شدن به یک مدعی اصلی DeFi است. داده های جدید CryptoQuant، که یک شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای است، حاکی از آن است که طی هفته گذشته ۱۱۳ میلیون دلار استیبل کوین BUSD به صرافی Binance وارد شده است. این بدان معنی است که استیبل کوین BUSD اکنون بالاترین قدرت خرید بالقوه را نسبت به سایر استیل کوین های مبتنی بر USD به جز (Tether (USDT دارد.

BUSD inflow to Binance

ورودی BUSD به Binance. منبع: CryptoQuant

استیل کوین جدید Binance با پشتوانه USD یک کوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و در سال ۲۰۱۹ با مشارکت Paxos راه اندازی شد. از آن زمان، BUSD با افزایش حجم مورد توجه قرار گرفت و اخیرا از (USD Coin (USDC از نظر حجم معاملات پیشی گرفته است.

استیل کوین بایننس با پشتوانه دلار یک کوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و در سال ۲۰۱۹ با همکاری پکسوس (Paxos) عرضه شد. از آن زمان تاکنون، BUSD به تدریج مورد توجه قرار گرفته و اخیرارحجم معاملات آن افزایش یافته و از USDC پیشی گرفته است.

Main USD-backed stablecoin contenders

منبع: Skew

Binance سهمی از DeFi می خواهد

BUSD با دارا بودن ۳۶۳ میلیون دلار سرمایه در بازار، سومین استیبل کوین برتر بازار است. با این حال، همچنان که Binance به رشد خود ادامه می دهد، ممکن است BUSD به بازیگر مهم‌تری در فضای استیبل کوین‌ها و DeFi تبدیل شود که تا حد زیادی تحت سلطه USDT قرار دارد.

Binance قبلا علاقه شدید خود را برای ایفای نقش بزرگتر در DeFi ابراز داشته است و در تاریخ ۱ سپتامبر صرافی اولین زنجیره هوشمند Binance خود را آغاز کرد.

زنجیره بایننس اجازه می دهد تا پروتکل های DeFi در بر بستر این زنجیره اجرا شوند، به طوری که کارمزدهای کمتری نسبت به بلاک چین اتریوم دارد و استیکینگ BNB نیز از طریق پلتفرم موجود است.

در ۱۱ سپتامبر، پروتکل محبوب DeFi C.R.E.A.M. اعلام کرد که به Binance Chain تغییر جهت می دهد و برخلاف اکثر پلتفرم‌ های DeFi، این پروتکل از یلد فارمینگ BNB، بیت کوین، BUSD، اتریوم، بیت کوین کش، XRP و لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

اخیرا، Binance همچنین از پلتفرم Launchpool رونمایی کرده است که به کاربران امکان می دهد دارایی هایی مانند BUSD را مورد بهره برداری قرار دهند. اولین پروژه در این پلتفرم پروتکل بلا (Bella) است و در آن کاربران می توانند به استیکینگ BNB و BUSD و ARPA اقدام کنند.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی استیبل کوین‌ها در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ به دلیل افزایش پروتکل‌های DeFi و پروتکل های مربوط به بازده، شاهد رشد چشمگیر استیبل کوین‌ها بوده است.

طبق گزارش Coin Metrics، ارزش بازار اکثر استیبل کوین‌های مبتنی بر USD تقریبا به مدت دو ماه به طور مداوم در حدود ۱۰۰ میلیون دلار در حال افزایش است که دلیل اصلی آن وجود این مجموعه های نقدینگی است.

به نظر می رسد که این رشد تا حد زیادی به اکوسیستم DeFi وابسته است و حتی اگر به رشد خود ادامه دهد، استیبل کوین‌ ها همچنان با چالش هایی روبرو هستند که ظهور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یکی از آنهاست.

همچنین ممکن است موسسات مالی و شرکت های بزرگ در صورت توسعه ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاکچین، رقیب اکوسیستم کنونی استیبل کوین شوند.

 منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا