ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پروتکل Uniswap توکن UNI را معرفی می کند

Uniswap، که صرافی ای برای مبادله رمزهای مبتنی بر Ethereum است، امروز اعلام کرد که رمز خود را به نام UNI ایجاد و عرضه کرده است.

معرفی UNI به Uniswap امکان می دهد تا با استفاده از مکانیزمی غیرمتمرکز رشد پلتفرم خود را تقویت کند. به همان اندازه این صرافی را قادر خواهد ساخت تا در زمانی که چنین پاداش هایی در DeFi استاندارد می شود، به کاربران یک توکن  پاداش دهد.

توکن های حاکمیت مانند یک برنامه وفاداری است که با سهام شرکت مخلوط شده است: کاربران به دلیل مشارکت در پلتفرم و همچنین رای دادن در مورد نحوه اجرای پروتکل اعتبار می گیرند.

توکن های حاکمیت از اواخر سال گذشته با توجه به اینکه سرمایه گذاران امور مالی غیرمتمرکز به پلتفرم هایی مانند yearn.finance که توکن های YFI را با ارزش فعلی ۳۶۰۰۰ دلار توزیع می کند، به نوعی سرمایه گذاری سوداگرانه مبدل شده اند.

با این حال، رمزارز Uniswap مستقیما پاسخی به SushiSwap است، کلونی از پروتکل است که توکنی ارائه داده و مردم را به استفاده از آن ترغیب می کند. این پلتفرم همچنین تلاش کرد در چالشی مستقیم با این صرافی، Uniswap را از نقدینگی خالی کند. در حال حاضر، طبق داده های DeFi Pulse پلتفرم هایی مانند Uniswap و SushiSwap به لحاظ ارزش قفل شده در مرتبه های دوم و سوم هستند.

Uniswap مطمئنا امیدوار است که UNI بتواند به آن قدرتی برای ماندن و بقا بدهد. پروتکل صرافی غیرمتمرکز قصد دارد در طی چهار سال آینده مجموعا ۱ میلیارد UNI را توزیع کند. ۶۰ درصد آن به اعضای جامعه Uniswap و ۲۱.۵ درصد به کارمندان Uniswap و ۱۸.۵ درصد باقیمانده به سرمایه گذاران و مشاوران تعلق می گیرد.

در حقیقت، UNISWAP در حال حاضر ۱۵۰ میلیون را در دسترس افرادی قرار داده است که تا ۱ سپتامبر در هر زمان از این پلتفرم استفاده کرده اند. پس از توزیع ۴۰٪ از توکن ها در سال اول، هر سال ۱۰ واحد درصد کاهش می یابد تا زمانی که همه توکن ها به طور کامل اختصاص داده شوند.

در این اطلاعیه آمده است:

Uniswap اکنون به ویژه برای رشد، توسعه و پایداری خود به عنوان رهبر جامعه موقعیت خوبی دارد. معرفی UNI (ERC-20) با این هدف، امکان مالکیت مشترک جامعه و یک سیستم حکمرانی متنوع و اختصاصی را فراهم می کند، که پروتکل را به سمت آینده هدایت می کند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا