ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پکن ارزهای دیجیتال را “میدان نبرد جدید” در امور مالی جهانی می داند

بانک مردمی چین تأکید جدی بر سهام ژئوپلیتیک توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور دارد. مقاله ای که در آخر هفته گذشته در مجله PBoC China Finance منتشر شد، استدلال می کرد که پکن باید سرعت [توسعه CBDC] را برای به دست آوردن اولین مسیر در مسابقه جهانی برای انتشار ارزهای دیجیتال بومی بالا ببرد.

در این مقاله آمده است که چین باید از مزیت تبدیل شدن به اولین کشور پیشگام در عرصه ارزهای دیجیتال، که به عنوان “میدان نبرد” جدید در دنیا توصیف می شود، استفاده کند.

این مقاله ادعا می کند که این اوضاع در کنار تغییرات مهم به وجود آمده در وضعیت ژئوپلیتیک در امور مالی بین المللی، فرصتی عالی برای شکستن سلطه دلار و بین المللی سازی یوان خواهد بود.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت موجود در اقتصاد کشورها ناشی از همه گیری ویروس کرونا، بازخورد داده ها از یک ارز دیجیتال ایجاد شده توسط PBoC، نشان از مفید بودن آن برای سیاست های پولی ملی است.

در این مقاله مشخص شد که از اواخر آوریل سال ۲۰۲۰، واحد تحقیقاتی PBoC تعداد ۱۳۰ درخواست ثبت اختراع مربوط به ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار کاربران قرار داده است که دامنه انتشار، گردش و اجرای آن را پوشش می دهد.

واحد تحقیقاتی بانک مرکزی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و این پروژه در سال ۲۰۲۰ به سرعت پیش رفته است. آزمایش کیف پول دیجیتال برای ارز توسط بانک های تجاری دولتی چین در حال انجام است.

در ماه آگوست، پکن از اجرای آزمایشی یوان دیجیتال خود در شانگهای، پکن، گوانگژو و هنگ کنگ خبر داد که شامل ۴۰۰ میلیون نفر، یا تقریبا ۲۹٪ از جمعیت کشور است.

PBoC همچنین در نظر دارد از یوان دیجیتال در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ استفاده کند. یک مدیر ارشد اخیرا اعلام کرده است که این ارز باید از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت پول نقد پیروی کند.

فراتر از مسابقه ارز دیجیتال، هر دو کشور چین و ایالات متحده در سال های اخیر در زمینه تحقیق و توسعه بلاکچین رقابت نزدیک داشته اند. گزارشی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که علی رغم اینکه شرکت چینی Alibaba بیشترین حق اختراع ثبت شده در سال جاری را ثبت کرده است، در حال حاضر ایالات متحده به عنوان کشوری که دارای بیشترین حق ثبت اختراع بلاک چین است، پیشتاز است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا