ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۵ ارز دیجیتالی که معامله گران باید این هفته در نظر بگیرند

کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال از پایین ترین سطح در ۶ سپتامبر نزدیک به ۳۱۴ میلیارد دلار رشد یافته است اما در تلاش است تا بالاتر از ۳۵۰ میلیارد دلار بماند، که نشان می دهد سطوح بالاتر همچنان فروشندگان و معامله گران را جذب می کنند.

با شروع توکن های قدرتمند DeFi، غلبه بیت کوین (BTC) از ۶۸% در ماه می به بالای ۵۶ درصد در نیمه اول ماه جاری رسید.

با این حال، در چند روز گذشته، دارایی های DeFi شاهد اصلاحات شدیدی بوده و نوسانات آنها افزایش یافته است. این اتفاق احتمالا می تواند توجه معامله گران را به بیت کوین معطوف کند. همچنین ممکن است ناتوانی بیت کوین در نگه داشتن سطح ۱۱۰۰۰ دلار، تاثیر منفی بر اعتماد به نفس معامله گران altcoin و DeFi داشته باشد.

نمودار روزانهبازار. منبع: Coin360

اگرچه بیت کوین برای یافتن فرصت برای رشد و حرکت رو به بالا تلاش کرده است، اما یک نکته مثبت این است که حجم معاملات آتی بیت کوین در Bakkt در حال افزایش است و نسبت نهنگ های مبادله ای به پایین ترین سطح سالانه نزدیک است. این نشان می دهد که این رمزارز توسط نهنگ ها و معامله گران جمع شده است.

در حال حاضر، اکثر ارزهای رمزپایه اصلی روند کلی را دنبال نمی کنند زیرا عملکرد قیمت ها بیشتر مختص به کوین بوده است. این امر فرصت هایی را در دو  بازه کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کرده است. از این رو، در لیست امروز، دو ایده کوتاه مدت برای معامله گرانی که در بازارهای رمزنگاری نگاهی نزولی دارند، بحث شده است.

BTC / USD

رالی بیت کوین با مقاومت سختی در نزدیکی ۵۰٪ سطح اصلاح فیبوناچی ۱۱,۱۴۷.۶۰ دلار مواجه است. این نشان می دهد که فروشنده ها از رالی فعلی برای آغاز موقعیت های کوتاه مدت استفاده کرده اند.

نمودار-روزانه-بیت-کوین

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر خط روند صعودی و حمایت ۱۰،۶۲۵ دلار ببرند، نشان ضعف است. اگر جفت ارز BTC / USD به زیر ۱۰،۶۲۵ دلار برسد، احتمال بازگشت مجدد به ۹،۸۳۵ را افزایش می دهد.

با این حال، اگر این جفت ارز حمایت ۱۰،۶۲۵ دلاری را به شدت از دست بدهد، این اولین نشانه پایان اصلاح خواهد بود. حرکت معاملات احتمالا پس از شکسته شدن رالی در بالای خط روند نزولی افزایش خواهد یافت.

در صورت بسته شدن قیمت (به وقت UTC) بالای خط روند نزولی، احتمال رشد قیمت به ۱۲,۴۶۰ دلار افزایش می یابد. حتی اگر در ۱۲,۰۰۰ دلار مقاومت داشته باشد باز هم به نظر می رسد که از آن عبور خواهد کرد.

نمودار-4ساعته

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

این جفت ارز در حال حاضر تلاش می کند تا از روند صعودی عقب نماند، که نشان می دهد خریداران در این نقطه حمایتی خرید کرده اند. اکنون خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت ۱۱,۱۴۷.۶۰ دلار برسانند.

اگر اغراق و بزرگنمایی در این بحث از بین برود و فروشنده ها جفت ارز را زیر روند صعودی بکشانند، ممکن است افت به ۱۰،۶۲۵ دلار رخ دهد. این یک حمایت مهم برای خریداران است زیرا در صورت از دست رفتن این سطح، فروش تشدید می شود.

اگر این جفت ارز به ۱۰،۶۲۵ دلار بازگردد، چند روز نوسان در این محدوده امکان پذیر است. میانگین متحرک مسطح در نمودار ۴ ساعته تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

NEO / USD

NEO در حال حاضر با مقاومت سخت ۲۵.۲۳ دلار روبرو است که نشان می دهد فروشنده ها با قدرت تمام از این مقاومت دفاع می کنند. با این حال، چون روند صعودی است، معامله گران احتمالا کاهش قیمت ها را به عنوان یک فرصت خرید ارزیابی می کنند.

نئو

نمودار روزانه NEO / USD. منبع: TradingView

حمایت سریع در مسیر نزول در ۲۳ دلار و کمتر از آن با میانگین متحرک ساده ۱۰ روزه (۲۲.۲۶ دلار) است. اگر جفت ارز NEO / USD از هر دو سطح حمایت کند، این نشان می دهد که خریداران منتظر سقوط عمیق تری برای خرید نیستند که این یک نشانه مثبت است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای منطقه مقاومت ۲۵.۲۳ تا ۲۵.۷۸۹۲۳ دلار برسانند، روند صعودی احتمالا از سر گرفته خواهد شد. هدف بعدی در حالت صعودی ۲۹ دلار است.

شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه اولین علامت ضعف حرکت است و افت به زیر ۲۰.۹۶۳۳ دلار نشانگر تغییر روند احتمالی است.

نمودار-4ساعته

نمودار ۴ ساعته NEO / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران دو بار قیمت را به بالای مقاومت ۲۵.۲۳ دلار رساندند اما آنها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که فروشنده ها با این مقاومت در تلاشند تا رالی را متوقف کنند.

با این حال، در روند نزولی، خریداران اجازه ندادند قیمت زیر ۲۳ دلار حفظ شود که نشان می دهد خریداران به هر کاهش جزئی واکنش نشان می دهند.

این اتفاق می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بین ۲۳ تا ۲۵.۵۰ دلار نگه دارد. میانگین های متحرک مسطح شده اند که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

XMR / USD

بهبود در (Monero (XMR از پایین ترین سطح ۵ سپتامبر یعنی ۷۴.۱۰۱۲ دلار قوی بوده است و خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برگردانده اند که احتمال پایان اصلاح را افزایش می دهد.

نمودار-روزانه

نمودار روزانه XMR / USD. منبع: TradingView

با این وجود بعید است که فروشنده ها بدون درگیری سخت در مقاومت ۹۷.۴۶۱۵ دلار منصرف شوند. اگر جفت ارز XMR / USD به شدت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۸۴ دلار برسد، افت به ۷۴.۱۰۱۲ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر خریداران بتوانند از شیب بعدی را با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۹ دلار) جلوگیری کنند، احتمال شکست دلار ۹۷.۴۶۱۵ دلار افزایش می یابد. بالاتر از این مقاومت، حرکت به ۱۰۵.۹۱۳۱ تا ۱۰۷.۳۷۴۲ دلار امکان پذیر است. شکست در بالای ۱۰۷.۳۷۴۲ دلار می تواند منجر به افزایش تا ۱۲۰ دلار شود.

نمودار-4ساعته

نمودار ۴ ساعته XMR / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که بازگشت از سطح ۷۴.۱۰۱۲ دلار به تدریج انجام شده است. اگرچه فروشنده ها چندین بار جفت ارز زیر ۳۰-EMA را شکستند، اما آنها نتوانستند از آن استفاده کنند و فروش را تشدید کنند.

این نشان می دهد که خریداران در حال عمل هستند. در حال حاضر، قیمت دوباره به زیر ۳۰-EMA کاهش یافته است. اگر جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، خریداران سعی می کنند قیمت را بالاتر از مقاومت بالایی در ۹۷.۴۶۱۵ دلار قرار دهند.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر حمایت فوری و ۸۷.۵۶۲۹ دلار بشکنند و حفظ کنند، احتمالا حرکت کوتاه مدت ضعیف خواهد شد.

ADA / USD

رالی (Cardano (ADA از پایین ترین ۰.۰۸۵۵۹۸۲ دلار در ۶ سپتامبر با مقاومت سختی در ۰.۹۹۹۹۴۴۴ دلار در ۱۳ سپتامبر مواجه شد. میانگین های متحرک در حال کاهش هستند که نشان می دهد فروشنده ها در حال هدایت بازار هستند.

نمودار-روزانه

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

در روند نزولی، پولبک به سطح مقاومت وجو دارد، زیرا این امر نسبت ریسک به پاداش معاملات را بهبود می بخشد. در حال حاضر، اگر فروشنده ها بتوانند جفت ارز ADA / USD را در زیر سطح حمایتی ۰.۰۸۵۵۹۸۲ دلار نگه دارند، ممکن است روند نزولی از سر گرفته شود.

معامله گران می توانند موقعیت های خود را در کوتاه مدت با حد ضرر مناسب در نظر بگیرند تا از حرکت احتمالی سقوط بهره مند شوند. حمایت بعدی در روند نزولی ۰.۰۷۴ دلار است اما اگر این حمایت نتواند حفظ شود ریزش می تواند تا ۰.۰۵ دلار ادامه پیدا کند.

اگر جفت ارز از ۰.۰۸۵۵۹۸۲ دلار بازگردد و قیمتی که گاوها ارائه می دهند بالاتر از ۰.۱۰ دلار باشد، این نمای نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که روند نزولی به پایان رسیده است.

با این حال، لازم نیست که روند صعودی جدید به محض پایان روند نزولی شروع شود زیرا در بسیاری از موارد قیمت سعی می کند محدوده را حفظ کند.

بنابراین، معامله گران می توانند فقط نظاره گر باشند و در صورت شکسته شدن قیمت از ۰.۱۰ دلار، منتظر تشکیل یک روند صعودی جدید باشند.

نمودار-4ساعته

نمودار ADA / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز به تدریج به سمت حمایت مهم در ۰.۰۸۵۵۹۸۲ دلار کاهش یافته است و بسته شدن (زمان UTC) زیر این سطح احتمالا مرحله بعدی حرکت نزولی را آغاز می کند.

با این حال، اگر این جفت ارز از ۰.۰۸۵۵۹۸۲ دلار بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت بالاتر از ۰.۱۰ دلار را تحریک کنند. در صورت موفقیت، رالی سریع امکان پذیر است.

برعکس، اگر قیمت دوباره از ۰.۱۰ دلار کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز برای چند روز محدود باقی بماند.

LINK/USD

(Chainlink (LINK در روند نزولی قرار دارد و طی چند روز گذشته روند lower high و  lower low داشته است که نشان می دهد فروشنده ها از relief رالی برای فروش استفاده می کنند.

نمودار-روزانه

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک با شیب پایین نشان می دهد که روند به نفع فروشنده ها است. اگر آنها بتوانند جفت LINK / USD را زیر ۹/۶۵ دلار ببرند، احتمال سقوط تا ۹ دلار وجود دارد. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا شکسته شدن زیر این سطح احتمالا روند نزولی را از سر می گیرد.

حمایت بعدی در نزول به ۷ دلار است. بنابراین، معامله گران می توانند از پایین رفتن احتمالی بهره مند شوند.

اگر جفت ارز از سطح فعلی بالا بیاید یا از سطح ۹ دلاری به شدت بازگردد و خط روند نزولی شکسته شود، این نمای نزولی باطل خواهد شد.

نمودار-4ساعته

نمودار LINK / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

در تاریخ ۵ و ۶ سپتامبر، فروشنده ها نتوانستند قیمت زیر ۱۰.۵۰ دلار را حفظ کنند که نشان می دهد خریداران سعی در دفاع از این سطح داشتند.

با این حال، در طی سقوط فعلی، قیمت طی دو روز گذشته زیر ۱۰ دلار و ۵۰ دلار حفظ شده است که نشان می دهد خرید کمتر شده است.

میانگین های متحرک به تدریج کاهش می یابند و قیمت زیر میانگین است که نشان دهنده اوضاع بهتر برای فروشنده ها است.

وقفه ای بالاتر از ۳۰-EMA اولین نشانه ای است که فروشنده ها قدرت خود را از دست می دهند. تا آن زمان، مسیر کمترین مقاومت در جهت نزولی را دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا