ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

افزایش حجم صرافی های غیرمتمرکز نشان می دهد که هیجان DeFi تمام نشده است!

داده ها نشان می دهد که حجم مبادلات غیرمتمرکز در ۶ ماه گذشته سر به فلک کشیده و Uniswap صرافی برتر بوده است. Uniswap، پرکاربردترین مبادله غیرمتمرکز در Ethereum، در سه ماهه دوم رشد چشمگیری داشته است. در حقیقت، کمتر از یک ماه پیش، حجم معاملات Uniswap از Coinbase Pro پیشی گرفت زیرا صرافی معاملات ۴۲۶ میلیون دلاری را در مدت زمان ۲۴ ساعت انجام داد.

در طول سال ۲۰۱۹، بازار غیرمتمرکز مالی (DeFi) نسبتا راکد بود تا اینکه محبوبیت مفهوم yield farming و توکن های حاکمیتی افزایش یافت. Yield farming فرآیندی است که در آن سرمایه گذاران از پروتکل های مختلف DeFi استفاده می کنند که در ازای تأمین نقدینگی بازده بالایی تولید می کنند.

در بیشتر موارد، بازده از ارزش رمز حکومتی حاصل می شود و علاوه بر ذخیره رمز DeFi، کاربران همچنین ارزهای رمزنگاری شده ای مانند اتر (ETH) را واریز می کنند.

به عنوان نمونه، (Yearn.finance (YFI برخلاف بسیاری از توکن های مربوط به DeFi، بدون هیچگونه مقدماتی راه اندازی شد. در عوض، کاربران دارایی های رمزنگاری شده را برای تولید YFI در روزهای ابتدایی استیک کردند و همین اتفاق امکان را برای توزیع غیر متمرکز YFI فراهم کرد.

 وقتی COMPound و توکن حکومتی آن راه اندازی شد، این مدل به طور گسترده ای شناخته شده و جذاب تر شد. پس از راه اندازی موفقیت آمیز COMP، بازار DeFi جهش قابل توجهی در ظهور توکن های حکومتی را شاهد بود.

در نتیجه، بسیاری از کاربران امیدوارند که بتوانند تا ۳۵،۰۰۰٪ سود کسب کنند و یا توکن “بعدی” YFI را برای خرید و فروش توکن های حکومتی از صرافی های غیرمتمرکز خریداری کنند.

آیا حجم معاملات در  DeFi بر صرافی های متمرکز تاثیر می گذارد؟

مزیت Uniswap نسبت به صرافی های متمرکز این است که کاربران مجبور نیستند منتظر لیست توکن ها باشند. در Uniswap، کاربران نقدینگی خود را قرار داده و جفت رمزهای خاص خود را ایجاد می کنند، که این امر کاربران DeFi را قادر می سازد تا توکن های جدیدی را معامله کنند.

تقاضای بالای خرید و فروش توکن های حکومتی DeFi باعث شد محبوبیت Uniswap نسبت به صرافی های متمرکز شده است.

رشد صرافی های غیرمتمرکز برتر. منبع: Dune Analytics

به همین ترتیب، در مقایسه با سایر مراکز غیرمتمرکز، Uniswap از ژوئیه تا سپتامبر رشد بیشتری را تجربه کرد. در حال حاضر، بازار صرافی های غیرمتمرکز ماهانه حدود ۲۰ میلیارد دلار تراکنش دارد و اکثریت قریب به اتفاق حجم ماهانه از Uniswap حاصل می شود.

در ۱۲ ماه گذشته صرافی های غیرمتمرکز ۴۴.۶۱۷ میلیارد دلار معاملات را انجام دادند و با نزدیک شدن به ماه اکتبر، این مقدار نصف شده است.

توکن حکومتی Uniswap ممکن است رشد طولانی مدت داشته باشد

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، Uniswap توکن حکومتی خود را به نام UNI منتشر کرد و صرافی رویکردی کاملا منحصر به فرد برای توزیع توکن در پیش گرفت. به جای مدل staking، یونی سواپ به همه کاربران خود ۴۰۰ UNI ارز رایگان داد که ارزش توکن ها تقریبا تا ۳۲۰۰ دلار نیز رسید.

نمودار

نمودار قیمت ۴ ساعته UNI. منبع: TradingView.com

راه اندازی توکن حکومتی برای پایداری Uniswap بسیار مهم است و اسناد رسمی ۱۷.۶۵٪ از توکن را به تیم اختصاص می دهد اما در طول چهار سال به آن تعلق می گیرد.

تخصیص، توسعه و نگهداری پایدار پروتکل Uniswap را تضمین می کند و در عین حال به جامعه امکان می دهد تا اداره پروتکل را در دست بگیرند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا