ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۵ ارز برتر که باید در این هفته دنبال کنید

بیت کوین می تواند برای چند روز دیگر تثبیت شود اما آلت کوین های منتخب الگوهای معکوس ایجاد کرده اند که ممکن است منجر به یک حرکت رو به رشد شود. پس از آن که در چند روز گذشته انبوهی از اخبار نامطلوب منتشر شد، سرمایه گذاران اکنون نگران ثبات بازار ارزهای رمزپایه هستند.

خوشبختانه، بازارها تا حدی رشد کرده و بزرگ شده اند که اخبار منفی مانند گذشته نوسانات شدید قیمت را ایجاد نمی کنند.

ثبات فعلی نشان می دهد که سرمایه گذاران بنیادی اتهامات اخیر CFTC علیه بیتمکس، ماجرای KuCoin و DOJ، یا حتی خبر رئیس جمهور دونالد ترامپ که مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده است را به عنوان اخباری که بتواند بازار را از بین ببرد در نظر نمی گیرند.

بنابراین، پس از انتشار اخبار و ثابت ماندن سود باز، در آینده آتی بیت کوین (BTC) تغییری ایجاد نشده است.

نمودار روزانه. منبع: Coin360

در یک روند صعودی، معامله گران از ضعف قیمتی ناشی از واکنش های تند و سریع استفاده می کنند تا به دارایی های خود اضافه کنند. اگر بیت کوین به ماندن بالاتر از سطح روانی ۱۰ هزار دلار ادامه دهد، ممکن است سرمایه گذاران بیشتری به اضافه کردن سهام خود فکر کنند.

علی رغم اقدام وارونه قیمت بیت کوین، چند آلت کوین روند صعودی خود را حفظ کرده و برخی دیگر نشانه هایی از احتمال تغییر روند صعودی را نشان می دهند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم کدام سطح مهم ممکن است آغاز یک حرکت رو به جلو را نشان دهد.

BTC / USD

روند طولانی مدت در بیت کوین صعودی است، زیرا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۹،۴۴۸ دلار) رو به افزایش است. با این حال، در کوتاه مدت، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۶۸۲ دلار) و شاخص مقاومت نسبی نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

در روزهای گذشته جفت ارز BTC / USD بین ۹،۸۳۵ تا ۱۱۱۷۸ دلار متوقف شده است. وقفه ای در بالا یا پایین این محدوده می تواند یک حرکت رو به جلو را شروع کند.

بین ماه های می و ژوئیه، این جفت ارز تقریبا ۸۰ روز در نوسان باقی مانده بود و روند تثبیت فعلی حدود ۳۰ روز به پایان رسیده است.

اگر تاریخ تکرار شود، ممکن است قیمت برای چند روز دیگر در نوسان باشد. از این رو، معامله گران باید صبور باشند تا زمانی که قیمت بالاتر یا کمتر از محدوده شود.

بریک اوت ۱۱،۱۷۸ دلاری می تواند با اولین هدف ۱۲،۴۶۰ دلار شروع به صعود کند، در حالی که شکستن زیر ۹،۸۳۵ دلار و SMA 200 روزه ممکن است فروش را تشدید کند زیرا تریدرها برای خروج از موقعیت های خود تصمیم به فروش می گیرند.

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل یک مثلث بزرگ متقارن معامله می شود. شکاف بین نیم تا سه چهارم فاصله از قاعده مثلث تا راس قابل اطمینان در نظر گرفته شده است.

بنابراین، خریداران و فروشنده ها ممکن است طی چند روز آینده شکست مثلث را امتحان کنند. با این حال، اگر این اتفاق نیفتد و قیمت به اوج مثلث برسد، آنگاه این الگو باطل می شود.

ADA / USD

کاردانو (ADA) در ۲۳ سپتامبر زیر SMA دویست روز (۰.۰۸۳۷ دلار) بسته شد اما فروشنده ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند و در ۲۴ سپتامبر آلت کوین بالاتر از میانگین متحرک بلند مدت صعود کرد.

نمودار

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

این نمودار نشان می دهد که خریدارها با قدرت از SMA 200 روزه دفاع می کنند. عملکرد قیمت در چند روز گذشته نشان از الگو سر و شانه معکوس است که با شکستن و بسته شدن بالای خط گردن کامل می شود.

هدف این الگو ۰.۱۳۳۱ دلار است. این نمای صعودی فقط پس از شکسته شدن قیمت بالاتر از خط گردن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز ADA / USD از سطح فعلی یا خط گردن کاهش یابد و به زیر SMA 200 روزه برسد، این الگو بی اعتبار می شود. این امر می تواند فروش قوی را در حمایت بعدی در ۰.۰۵۰ دلار به خود جلب کند.

نمودار ADA / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاشند قیمت را به بالای مقاومت ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار برسانند. این نشان می دهد که فروشنده ها در این مقاومت اقدام به فروش می کنند.

میانگین متحرک نزولی و RSI در محدوده منفی نشان می دهد که فروشنده ها در کوتاه مدت از مزیت کمی برخوردار هستند. اگر قیمت به زیر ۰.۰۸۹۸ دلار برسد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به پایین ترین سطح حمایت و در قیمت ۰.۰۷۴ دلار برسانند.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک بکشانند و حفظ کنند، حرکت به ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار و سپس به خط گردن ممکن است.

XMR / USD

مونرو (XMR) در ۲۹ سپتامبر از سطح ۹۷.۷۰ دلار بالاتر رفت و در ۲ اکتبر آزمایش مجدد سطح بریک اوت موفقیت آمیز بود. این نشان می دهد سطحی که قبلا به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کرد اکنون به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند.

نمودار روزانه XMR / USD. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۷.۱۵ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا را دارد. اولین هدف ۱۱۳.۲۱۱ دلار و بالاتر از آن ۱۲۱.۴۲۷ دلار است.

اگر خریدارها بتوانند قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند و هدف بعدی ۱۴۰ دلار باشد، احتمالا با سرعت بیشتری بالا خواهد رفت.

اگر جفت ارز XMR / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۹۳ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت SMA 200 روزه را به ۷۱.۷۹ دلار کاهش دهد.

نمودار ۴ ساعته XMR / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز طی چند روز گذشته به طور عمده در داخل کانال معامله شده است. اگرچه قیمت از بالای کانال شکسته شد، اما خریداران نتوانستند سطح بالاتری را حفظ کنند و این جفت ارز به خط حمایت کانال سقوط کرد.

با این حال، بازگشت از خط حمایت قوی بوده است و خریداران بار دیگر در تلاشند قیمت را از بالای کانال بالا ببرند. در صورت موفقیت، حرکت می تواند افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نتواند کانال را از بین ببرد، یک حرکت تدریجی انجام می شود. اولین نشانه ضعف شکسته شدن در زیر کانال است.

ATOM / USD

کازماس (ATOM) با ایجاد یک الگوی معکوس سر و شانه که در هنگام شکستن و بسته شدن الای خط گردن، نشانه هایی از برگشت احتمالی را دارد.

نمودار روزانه ATOM / USD. منبع: TradingView

هدف ۷.۴ دلار است و در صورت عبور از این سطح، حرکت صعودی می تواند بالاترین سطح را با قیمت ۸.۸۷۷ دلار دوباره آزمایش کند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵ دلار) در حال حاضر ثابت است و RSI دقیقا بالاتر از نقطه میانی است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. بنابراین، معامله گران ممکن است قبل از مثبت شدن منتظر شکستن قیمت بالاتر از خط گردن باشند.

اگر جفت ATOM / USD از خط گردن کاهش یابد، افت به ۴.۵۰ دلار و زیر آن به SMA 200 روزه (۳.۶۷۵ دلار) امکان پذیر است.

نمودار ۴ ساعته ATOM / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران افت را به ۵۰٪ سطح اصلاح فیبوناچی از ۳.۷۸ دلار تا ۵.۵۹۶ دلار افزایش دادند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را به بالای ۵.۵۹۶ دلار برسانند.

اگر آنها به بریک اوت برسند و آن را حفظ کنند، الگوی معکوس سر و شانه کامل می شود.

اگر جفت ارز از سطح فعلی یا از مقاومت بالایی پایین بیاید و به زیر سطح ۶۱.۸% retracement و ۴.۴۷۴ دلار برسد، این نمای صعودی باطل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۳.۷۸ دلار کاهش دهد.

VET / USD

خریداران طی چند روز گذشته از حمایت ۰.۰۱۰۹۴ دلار دفاع کرده اند اما نتوانسته اند سطوح بالاتر را حفظ کنند، که نشان می دهد فروشنده ها در رالی ها اقدام به فروش می کنند. از این رو، وی چین (VET) دوباره به سطح حمایت ۰.۱۰۱۰۹۴ دلار سقوط کرد.

نمودار روزانه VET / USD. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها جفت ارز VET / USD را زیر حمایت ۰.۰۱۰۹۴ دلار و SMA 200 روزه (۰.۰۱۰۴ دلار) بکشانند، احتمالا فروش شدت می گیرد و افت به ۰.۰۰۸ دلار و زیر آن تا ۰.۰۰۶۶ دلار امکان پذیر است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۱۲۸ دلار) در حال کاهش است و RSI نتوانسته است بیش از ۵۰ را حفظ کند که نشان می دهد فروشنده ها برتری دارند.

اگر جفت ارز به بالاتر از ۰.۰۱۶۰ دلار برسد، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی رالی خریداران در سطوح پایین تر را نشان می دهد.

نمودار VET / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک مثلث نزولی را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن زیر ۰.۰۱۰۹۴۰ دلار کامل می شود. هدف آن ۰.۰۰۳۲۸ دلار است.

میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشنده ها در کوتاه مدت برتری دارند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا