ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

شاخص های DeFi علی رغم بنیاد قوی همچنان ریزشی هستند

در تاریخ ۲۸ آگوست، Binance Futures شاخص DeFi Composite خود را ارائه داد، سبدی از توکن های DeFi که در ابتدا شامل ۲۷٪ چین لینک (LINK) و ۱۱٪ آوا (LEND) در کنار ۹ توکن برجسته دیگر DeFi بود که هرکدام بین ۶٪ تا ۹.۵٪ در این شاخص تاثیرگزار بودند. این شاخص به صورت هفتگی به روز می شود و ۱۹ دارایی رمزنگاری مختلف را بررسی می کند.

با این وجود شاخص Binance Futures ’DeFi در اولین روز معاملات خود بیش از ۵۰ درصد از بالاترین رقم ۱،۱۸۹ دلار گذشته، با سبد خرید فقط ۵۰۷ دلاری تغییر کرده است.

شاخص های مورد استفاده در بررسی توکن های دیفای طی هفته های اخیر و پس از ظهور حباب DeFi در آگوست دچار ریزش شدند. در ۱۵ سپتامبر، TokenSets شاخص (DeFi Pulse Index Set (DPI خود را راه اندازی کرد که با توجه به داده های DeFi Pulse، از توکن های ده پروتکل مالی غیرمتمرکز بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) تشکیل شده است. سبد در اولین روز هر ماه متعادل می شود و اندازه هر توکن با توجه به “محدودیت نسبی بازار در گردش نسبت به سایر موقعیت های شاخص” تنظیم می شود.

علی رغم افزایش سرمایه های قفل شده در بخش دیفای، DPI از زمان راه اندازی تقریبا یک سوم ارزش خود را از دست داده است و از ۱۳۰ دلار در اواسط سپتامبر کاهش یافته و به حمایت در ۹۰ دلار رسیده است.

سایر شرکت های تحلیل داده در بازار ارزهای دیجیتال از پایین آمدن DeFi خبر می دهند، فقط ۱۶ مورد از ۱۰۰ توکن در CoinMarketCap به عنوان “DeFi” طبقه بندی می شوند که در طی هفت روز گذشته بیش از ۱٪ سود کسب کرده اند.

شرکت تحلیلی Messari که عملکرد دارایی های مبتنی بر اتریوم (ETH) را بررسی می کند نیز نشان می دهد که بخش DeFi در حال حاضر رو به نزول است و زیان هفتگی و ماهانه تقریبا ۲٪ را ثبت کرده است.

با وجود ریزش قیمت اکثر توکن های DeFi، بنیاد این بخش همچنان تقویت می شود. ارزش قفل شده در DeFi طی ۳۰ روز گذشته از ۷.۴ میلیارد دلار تقریبا ۴۰٪ افزایش یافته است، در حالی که در ماه گذشته حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز Uniswap بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده است که این رقم حتی از صرافی Coinbase در ایالات متحده بیشتر بوده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا