فارکساخبار اقتصاد جهان

تحلیل فاندامنتال بازارهای مالی در هفته پیش رو

هفته گذشته دلار آمریکا تحت فشار فروش قرار گرفت. جریانات ریسک‌پذیری که باعث کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن مثل دلار شد. شاخص سهام دوباره در واکنش به احتمال معرفی بسته حمایتی و مالی جدید رشد کردند. هر چند که رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات بر سر بسته مالی جدید را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرده، اما با این حال با بخش‌هایی از بسته حمایتی مثل پرداخت ۱،۲۰۰ دلار به آمریکایی‌ها موافقت کرده است.

در هفته آتی شاید برتری جو بایدن در نظرسنجی‌ها بر بازار تأثیر بگذارد. او نماینده حزب دموکرات است و اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، به احتمال زیاد بسته مالی و حمایتی ۲٫۲ تریلیون دلاری را اجرا خواهد کرد. این مسئله می‌تواند فشارهای فروش بر دلار آمریکا را تشدید کند. با این حال هنوز چند هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است.

در هفته پیش رو تمرکز اصلی معامله گران به شاخص خرده فروشی آمریکا و شاخص انتظارات و تمایلات مصرف‌کنندگان آمریکایی خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که شاخص‌های اقتصادی تأثیر زیادی بر بازار ندارند، چون‌که فدرال رزرو آمریکا برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های پولی ندارد. رئیس فدرال رزرو دالاس آمریکا (کاپلان) اخیراً گفته که بانک مرکزی به دنبال افزایش حجم خرید اوراق قرضه یا همان برنامه QE نیست. به غیر از شاخص‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران به گزارش‌های مالی شرکت‌های بزرگ هم توجه خواهند کرد. از دید تحلیل فاندامنتال روند دلار آمریکا به جریانات ریسکی بازار بستگی دارد. اگر سرمایه‌گذاران به آینده خوش‌بین باشند و به دنبال خرید دارایی‌های ریسکی مثل سهام بروند، دلار تضعیف خواهد شد.

به احتمال زیاد نوسانات یورو پیش از نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا محدود خواهد بود. نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه شروع خواهد شد و قرار است در رابطه با بحران ویروس کرونا و روابط بعد از BREXIT اتحادیه اروپا و انگلستان بحث شود. دوره گذار BREXIT در ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسید. انتظار می‌رود که اخبار این نشست دو روزه بر نوسانات یورو تأثیر بگذارند.

اگر رهبران اتحادیه اروپا خواستار معرفی بسته‌های مالی جدید باشند، یورو تقویت خواهد شد. در این صورت جفت ارزهای EURUSD و EURGBP تقویت خواهند شد. با این حال اگر اخبار مثبتی از BREXIT به گوش برسد، پوند تقویت خواهد شد و در نتیجه دو جفت ارز یاد شده به دلیل رشد ارز پوند سقوط خواهند کرد.

به غیر از نشست رهبران اتحادیه اروپا، در تقویم اقتصادی فارکس هم شاخص انتظارات ZEW را در پیش داریم که روز سه شنبه منتشر خواهد شد. به احتمال زیاد تأثیر این گزارش بر نوسانات بازار محدود خواهد بود. علاوه بر این، داده‌های تورمی ناحیه یورو هم منتشر خواهند شد. از دید بنیادی روند اصلی بازار فارکس به نوسانات دلار آمریکا بستگی دارد و اگر دلار تضعیف شود، تمامی ارزهای اصلی رشد خواهند کرد. در این میان اخبار مربوط به اقتصاد ناحیه یورو می‌تواند پیامدهای ناشی از نوسانات دلار را تشدید کند.

چه زمانی بهترین موقعیت ها برای معاملات شکار می شوند؟

از دید ما زمانی که تحلیل تکنومنتال به بهترین شکل نمایان شود و انتظارات برای رشد یا ریزش یک جفت ارز به وضوح قابل رویت باشد، آنگاه باید با مدیریت ریسک و سرمایه بهترین نقاط ورود را یافت و از روند های جریانی در بازار ها استفاده نمود.

از اینکه فیماچارت را دنبال می کنید سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا