اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

۵ ارز برتر که این هفته معامله گران باید زیر نظر بگیرند: BTC XRP ADA XMR ATOM

در سه سال گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده چندین برنامه کاربردی برای صندوق تجارت بیت کوین (BTC) را از بین برده و ناتمام گذاشته است. همین امر سبب شد تا امید بسیاری از سرمایه گذاران که به بالا رفتن قیمت بیت کوین در صورت تصویب این ETF معتقد بودند، از بین برود.

اگرچه دیگر سرمایه گذاران آینده BTC را در مورد وجود ETF نمی دانند، اما تنظیم کنندگان در نهایت می توانند موضع ضد رمزنگاری خود را در آینده مشخص کنند.

Hester Peirce، رئیس کمیسون SEC، در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت که تنظیم کننده مجبور است با نوآوری سازگار باشد زیرا چندین نفر از هر دو فضای کریپتو و موسسات مالی سنتی در این مورد او را راهنمایی می کنند.

بلومبرگ پیش بینی می کند که اگر جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شود، ممکن است ETF جدیدی برای بیت کوین تصویب شود. نویسنده معتقد است که تغییر در نگرش محافظ کارانه ممکن است وضوح نظارتی را به همراه آورد که می تواند سرمایه گذاری را در دارایی های دیجیتال جلب کند.

نمودار

داده های بازار ارزهای دیجیتال، نمودار روزانه. منبع: Coin360

با این حال، حتی اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز مجدداً انتخاب شود، بلومبرگ انتظار دارد بیت کوین روند صعودی خود را تا دوره دوم ریاست جمهوری ادامه دهد زیرا دارایی دیجیتال با افزایش بدهی به تولید ناخالص داخلی، کاهش کم و نرخ هش بیت کوین افزایش می یابد.

حتی اگر بیت کوین فقط با نیمی از سرعت ۱۴۰۰٪ سود خود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حرکت کند، تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰،۰۰۰ دلار می رسد.

پیش بینی های بلند مدت دلگرم کننده هستند و نمودارهای کوتاه مدت نیز بسیار جذابند. بیایید ۵ رمز ارز برتر را که ممکن است در کوتاه مدت بهتر عمل کنند، تجزیه و تحلیل کنیم.

BTC / USD

شکسته شدن مثلث متقارن در ۸ اکتبر خریدارانی را به خود جلب کرد که در ۱۰ اکتبر قیمت را به بالای ۱۱،۱۷۸ دلار افزایش دادند. با این حال فروشنده ها هنوز کاملاً تسلیم نشده اند زیرا در ۱۰ سپتامبر این قیمت را به ۱۱،۴۸۲ دلار و ۴۴ سنت رساندند.

نمودار

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

خریداران از شیب موجود برای خرید استفاده کردند و اجازه ندادند قیمت زیر ۱۱،۱۷۸ دلار شکسته شود. این نشان می دهد که احساسات در افت قیمت ها از فروش به خرید تغییر کرده است.

میانگین متحرک در آستانه کراس اوور صعودی و شاخص مقاومت نسبی بالای ۶۴ نشان می دهد که این مزیت در حال حاضر با خریداران است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای مقاومت بالایی در ۱۱،۵۰۰ دلار برسانند، توقف بعدی برای جفت ارز BTC / USD می تواند ۱۲،۰۰۰ دلار و سپس ۱۲،۴۶۰ باشد.

اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰،۸۵۳ دلار) برسد، این نمای صعودی باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی یک تله گاوی بوده است.

نمودار

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

روند نمودار ۴ ساعته با شیب دار شدن میانگین های متحرک و RSI در منطقه خرید بیش از حد، صعودی شده است. خریداران مجددا تلاش می کنند قیمت را به بالای ۱۱،۵۰۰ دلار برسانند و در صورت موفقیت احتمال افزایش حرکت دارند.

با این وجود، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، می تواند برای مدتی در محدوده محدوده ۱۱،۴۸۸،۹۸ دلار و ۱۱،۱۷۸ دلار تثبیت شود. شکستن زیر ۱۱،۱۷۸ دلار نشانه ضعف کوتاه مدت خواهد بود.

XRP / USD

فروشنده ها در تاریخ ۱۰ اکتبر از مقاومت بالای سر ۰.۲۶ دلار دفاع کردند، اما امروز نتوانستند فشار فروش را حفظ کنند. این نشان می دهد که خریداران در هر افت جزئی خرید می کنند و در حال حاضر تلاش می کنند XRP را به بالاتر از ۰.۲۶ دلار برسانند.

نمودار

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

شکست و بسته شدن (زمان UTC) بالای ۰.۲۶ دلار، تنظیم معکوس سر و شانه ها را که هدف آن ۰.۳۰۰۲۸۸ دلار است، به اتمام می رساند. میانگین متحرک در آستانه یک کراس اوور صعودی و RSI نزدیک به ۶۰ نشان می دهد شرایط به نفع خریداران است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۴۶ دلار) برسد، این نشان می دهد که فروشنده ها در رالی به ۰.۲۶ دلار کوتاه خواهند آمد.

نمودار

نمودار ۴ ساعته XRP / USD. منبع: TradingView

فروشنده ها در تلاشند تا از مقاومت ۰.۲۶ دلار دفاع کنند اما آنها نتوانسته اند قیمت را زیر ۲۰-EMA برسانند. این نشان می دهد که خریدارها در حال عقب نشینی هستند.

میانگین متحرک پرتحرک و RSI نزدیک به ۶۰ نشان می دهد که خریداران در کوتاه مدت برتری دارند.

شکست در زیر ۲۰-EMA اولین نشانه ضعف خواهد بود و اگر فروشنده ها بتواند قیمت را تا زیر حمایت ۰.۲۴ دلار کاهش دهند، این شرایط به نفع فروشنده خواهد بود.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰.۲۶ دلار برسانند، احتمال تشکیل روند صعودی جدید وجود دارد. این جفت ارز می تواند با مقاومت ۰.۲۶۶ دلار و سپس ۰.۲۸ دلار مواجه شود اما تا زمانی که قیمت بالاتر از خط گردن باشد، روند صعودی ادامه خواهد داشت.

ADA / USD

عدم موفقیت فروشنده ها در حفظ کاردانو (ADA) زیر ۰.۹۰ دلار، بین ۷ تا ۹ اکتبر، خرید تهاجمی خریداران را به همراه داشته و سپس قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک رساندند.

نمودار

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک در آستانه یک کراس اوور صعودی و RSI نزدیک ۶۲ نشان می دهد که خریداران برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را بالاتر از خط گردن ببرند، این یک تنظیم معکوس را به پایان می رساند که هدف آن ۰.۱۳۳۱ دلار است.

اگر جفت ارز ADA / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این نمای صعودی باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست بالای ۰.۱۰۴۰۴۴ دلار یک تله گاوی بوده است.

نمودار

نمودار ADA / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

بازگشت از حمایت در ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار نشان می دهد که احساس مثبت شده است زیرا خریداران کاهش قیمت ها را به عنوان یک فرصت خرید می بینند.

با این وجود، اگر خریدارها قیمت را از بالای گردن بالا ببرند، فروشنده ها دوباره سعی می کنند جفت ارز را به زیر ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ (EMA) برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ۵۰ ساده و زیر آن به ۰.۹۰ دلار برسد.

برعکس، اگر این جفت ارز از ۲۰-EMA برگردد، این نشان دهنده قدرت و افزایش احتمال شکستن بالای خط گردن است.

XMR / USD

مونرو (XMR) در یک روند افزایشی قرار دارد که هم میانگین های متحرک شیب دارند و هم RSI در منطقه خرید بیش از حد قرار دارد. خریداران اکنون سعی می کنند حرکت صعودی را به ۱۴۰ دلار و بالاتر از آن تا ۱۵۰ دلار افزایش دهند.

نمودار

نمودار روزانه XMR / USD. منبع: TradingView

در یک روند صعودی قوی، این اصلاحات معمولاً یک تا سه روز طول می کشد و خریداران افت قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۵.۹۶ دلار) را به عنوان یک فرصت خرید مشاهده می کنند، زیرا این امر یک نقطه ورود کم خطر با نسبت ریسک به پاداش می دهد.

با این حال، اگر جفت ارز XMR / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱۲۱.۴۲۷ دلار کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند. وقفه در زیر این حمایت اولین نشانه ضعف خواهد بود.

نمودار

نمودار ۴ ساعته XMR / USD. منبع: TradingView

الگوی مثلث صعودی در یک شکست و بستن (زمان UTC) بالای ۱۱۳.۲۱۱ دلار تکمیل شد. هدف از این تنظیم صعودی ۱۳۲،۷۳۹ دلار است. در حال حاضر خریداران سعی در حفظ قیمت بالاتر از ۱۲۱.۴۲۷ دلار دارند.

در صورت موفقیت، پیشنهاد می شود که ۱۲۱.۴۲۷ دلار اکنون به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. حتی اگر قیمت به زیر این سطح کاهش یابد، خریداران دوباره سعی می کنند این نرخ را تا ۲۰-EMA بخرند. اگر جفت ارز از این حمایت بازگردد، این نشان دهنده قدرت و افزایش احتمال از سرگیری روند صعودی است.

ATOM / USD

کازماس (ATOM) در ۱۰ اکتبر بالاتر از خط گردن الگوی سر و شانه های معکوس شکسته و بسته شد. این شکست امروز شاهد خرید بیشتری بوده و خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۵.۸۷۷ دلار رسانده اند.

نمودار

نمودار روزانه ATOM / USD. منبع: TradingView

جفت ارز ATOM / USD اکنون می تواند یک رالی شروع کند که ممکن است به ۷.۴۰ دلار و سپس به ۸.۸۷۷ دلار برسد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۱۷ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به قلمرو مثبت صعود کرده است، که نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به زیر خط گردن و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند.

اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که شکست فعلی جعلی بوده است. اگر جفت ارز در زیر شانه راست با قیمت ۴.۵۴۹ دلار کاهش یابد، روند به نفع فروشنده ها تغییر خواهد کرد.

نمودار

نمودار ۴ ساعته ATOM / USD. منبع: TradingView

خریداران قیمت را به بالای مقاومت بالایی در ۵.۸۷۷ دلار رسانده اند که می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، به نفع خریدارها است.

در صورت عدم موفقیت خریداران در دفاع از سطح شکست در تلاش بعدی، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. اگر قیمت زیر خط گردن قفل شود، نشانه ضعف است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا