بورساخبار بورس و اقتصاد

تغییر مدیر عامل بورس چقدر صحت دارد؟

دو عضو شورای عالی بورس و هیات مدیره بورس تهران، برکناری مدیر عامل بورس (علی صحرایی) را تکذیب و زمان و دستور اولین جلسه هیات مدیره جدید و ۷ نفره بورس تهران را اعلام کردند.

در حالی بازار سهام طی سه ماه اخیر به دلایل مختلف دورن و برون سازمانی مخصوصا مواضع ناهماهنگ دولتمردان در مواردی چون صندوق ETF، سهام عدالت، نحوه حمایت از بورس و مهمتر از همه با بی‌اعتمادی سرمایه گذاران به آینده با ریزش تا ۷۰ درصدی قیمت‌ها روبرو شده که در این آشفته احوال، تنور بازار شایعات هم گاهی داغ و همراه با طنز می‌شود.

یکی از این شایعات، مربوط به نقش یک مجموعه مالی در تشکیل‌های صف‌های فروش و منفی کردن روزهای اخیر شاخص با هدف تصاحب مدیرعاملی بورس تهران و برکناری علی صحرایی بود که امروز در فضای مجازی منتشر شد.

نظر عضو شورای عالی بورس

بررسی‌ها نشان داد این شایعه، مورد انتقاد برخی فعالان قرار گرفته و روح ا… حسینی مقدم عضو شورای عالی بورس هم خواهان برخورد سازمان بورس با چنین مواردی شد و اعلام کرد: اولا در هیچ دوره‌ایی و حتی هنگام تغییر رئیس سازمان بورس، چنین شایعات بی‌اساسی، مطرح نبود. دوما همه فعالان می‌دانند ، نظارت‌ها بر دستکاری قیمت‌ها، مانع از ایفای نقش منفی برخی حقوقی‌ها با هدف فشار بر مدیران بورس یا هر هدف دیگری می‌شود. سوما بازار سهام طی سه ماه اخیر، روند نزولی را طی کرده و ربطی به مسئله نه چندان مهمی چون مدیریت بورس تهران ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در شورای عالی بورس، هیچ حرفی از تغییر مدیرعامل بورس تهران نشده و این موضوع توسط هیات مدیره بورس مشخص و نهایی خواهد شد اما در این میان برخی با انتشار چنین شایعاتی و مطرح کردن نام افرادی ، قصد تخریب بورس و برخی مدیران را دارند که انتظار می رود سازمان بورس با چنین موارد به شدت برخورد کند.

زمان و دستور اولین جلسه هیات مدیره جدید و ۷ نفره بورس تهران + معرفی نمایندگان

براساس این گزارش، بررسی‌های تکمیلی نشان داد که اولین جلسه هیات مدیره جدید و ۷ نفره بورس تهران، چهارشنبه این هفته با دستور جلسه تعیین هیات رئیسه برگزار می‌شود و تاکنون قصدی بر تغییر مدیرعامل بورس تهران نیست.

به این ترتیب با اتمام دوره دو ساله هیات مدیره بورس و بعد از انتخاب ۷ عضو حقوقی هیات مدیره در مجمع ۲۰ شهریور، نمایندگان معرفی شده‌اند.

این گروه شامل مهدی سدیدی از صندوق بازنشستگی بانک‌ها، محمدرضا محسنی (مدیرعامل سابق سپرده گذاری مرکزی) از بانک آینده، علی شیرازی از سرمایه گذاری صبا تامین، جواد عشقی نژاد از سرمایه گذاری اهداف، بوستانی از کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، امیری از سرمایه گذاری تدبیر و امیر تقی‌خان تجریشی از سرمایه گذاری توسعه ملی هستند که برای دو سال در هیات مدیره بورس تهران حضور خواهند داشت.

در این میان، یکی از اعضا هیات مدیره بورس تهران هم با تایید برگزاری جلسه هیات مدیره در دو روز آینده به بورس پرس گفت: هر چند هیات مدیره حق انتخاب و تغییر مدیرعامل را دارد اما تا به امروز هیچ تصمیمی برای معرفی فرد جدید و جایگزین علی صحرایی نیست و در اولین جلسه، رئیس و نایب رئیسه هیات مدیره بورس تهران، انتخاب خواهند شد.
منبع:تجارت نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا