بورستحلیل سهام

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران در اولین روز ریاست جمهوری بایدن!

به گزارش تیم تحلیلی فیماچارت، بعد از ریزش شاخص کل از بیستم مرداد ماه سال جاری و ورود نمودار به روند اصلی نزولی درتایم فریم روزانه، از اواسط شهریور ماه تا اواخر مهرماه شاهد ایجاد واگرایی در اسیلاتور های MACD  و RSI بودیم که از نشانه های مهم برگشت روند می باشد و انتظار می رفت با شکست محدوده قرمز رنگ در RSI  شاهد برگشت مجدد بازار باشیم که با فیلد شدن این نشانه روبه رو شدیم.

از آن جایی که منقضی شدن واگرایی خود نشان از قوی بودن روند موجود می باشد با شکست خط ۳۰ اسیلاتور RSI  روبه رو شدیم که بیانگر فروش های سنگین و ریزش های شدیدتر می باشد و اول هفته جاری با خم شدن RSI به سمت پایین و عدم برگشت به محدوده ی بالای ۳۰ که بیشتر به پولبک به این خط شبیه است انتظار ادامه نزول بازار را خواهیم داشت و درصد مشاهده ی شاخص یک میلیون و پنجاه بسیار بالا می باشد.

شاخص

اما با توجه به فاصله گرفتن نمودار قیمت از Moving Average28 (که مهمترین میانگین متحرک در تایم روزانه برای شاخص کل می باشد) و خط  ۰.۷۸۶ فیبوناچی موجود در تایم فریم روزانه و در صورت ورود خریداران به بازار که منجر به شکست RSI به محدودی بالای ۳۰ می شود، می توان انتظار داشت که شاخص بتواند برای چند روز اصلاح نزول داشته و نفسی تازه کند.

در نهایت اگر با ورود بیشتر خریداران به بازار و شکست خط روند RSI که در شکل باخط سبز نمایش داده شده است می توان انتظار بازار رنج و شروع کف سازی برای شاخص را داشت که پس از گذشت زمان مورد نیاز و جذاب شدن بازار برای حرفه ای ها و بعداز شکست محدوده ی قرمز رنگ درRSI از برگشت بازار اطمینان حاصل کرد.

در کل با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر در انتخابات آمریکا و احتمال تغییر مسائل سیاسی بین دو کشور ایران و آمریکا و از طرفی ریزش دلار باعث می شود تا معامله گران با ملاحظه ی بیشتری اقدام به خرید کنند و یا وارد بازار شوند که می تواند رشد مجدد شاخص را به تعویق بیندازد. درنتیجه توصیه ما عدم ورود به بازار و نقد بودن می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا