ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

چرا بیت کوین به ۲۰ هزار دلار نرسید؟ + ۳ دلیل

بیت کوین (BTC) سرانجام توانست یک رکورد جدید را به دست آورد، اما این دارایی دیجیتال تقریبا در نزدیکی مقاومت مهم ۲۰،۰۰۰ دلاری به شدت ریزش کرد. تحلیلگران زنجیره ای می گویند که فروش نهنگ ها و ماینرها همراه با سطح ۲۰،۰۰۰ دلار به عنوان سطح مقاومت بسیار مهم باعث این افت شدید بوده است.

بیت کویننمودار ۱۵ دقیقه ای BTC / USD. منبع: TradingView

چه عاملی باعث شد نهنگ ها و ماینرها به فروش بیت کوین بپردازند؟

برای نهنگ ها و سرمایه گذاران با سرمایه بالا، نقدینگی مهمترین عامل است. از آنجا که آنها با سفارشات بزرگ سر و کار دارند، باید لغزش سفارشات فروش آنها را محاسبه کنند.

به طور معمول، بهترین دوره برای فروش نهنگ ها زمانی است که اوج شادی در بازار وجود داشته باشد و تقاضای خریداران زیاد باشد. این امر اجازه می دهد تا نهنگ ها بدون ایجاد نوسانات گسترده، دارایی های خود را با سود بیشتری بفروشند.

وقتی قیمت بیت کوین به طور رسمی در Coinbase از بالاترین قیمت تاریخی خود عبور کرد، باعث شد که تمایلات بازار به شدت صعودی شود. اندکی پس از آن، نهنگ ها شروع به فروش کردند و باعث لیکویید شدن زیادی در صرافی های بزرگ شدند.

مدیر عامل CryptoQuant، کی یانگ جو توضیح داد که فروش نهنگ‌ها در ۳۰ نوامبر در حال کم شدن است. وی گفت:

من این اتفاق را حرکت نزولی کوتاه مدت بر اساس فروش ماینرها، حرکت نهنگ‌ها در صرافی‌ها و عدم برداشت نهنگ‌ها می‌دانم. اما من می‌دانستم که ذخیره زیاد استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌ها سبب می‌شود تا در سال جاری قیمت ۲۰ هزار دلار شکسته شود. اما اگر رد ATH اتفاق بیفتد، این می‌تواند یک عقب گرد بزرگ باشد زیرا نهنگ‌ها به شدت بیت کوین‌های خود را خواهند فروخت.

تلاقی نهنگ هایی که BTC را در صرافی ها نگه می دارند، که به معنای فشار فروش بالاتر است و فروش ماینرها روند نزولی BTC را تقویت می کند.

کی همچنین اشاره کرد که نهنگ ها بار دیگر بیت کوین را به صرافی ها واریز کردند، این زمانی اتفاق می افتد که نهنگ ها می خواهند دارایی های خود را بفروشند.

آیا بهبودی فعلی آخرین فرصت فروش است؟

قیمت BTC پس از سقوط به حدود ۱۸،۲۰۰ دلار به سرعت بهبود یافت و در عرض چند ساعت به بالای ۱۹،۴۰۰ دلار رسید.

بهبود سریع ممکن است به دلیل ماهیت افت رخ دهد. با کاهش قیمت، صرافی ها شاهد لیکویید شدن طولانی مدت بودند. به همین ترتیب ، اگر نقد شدن های های بزرگ نبود، BTC احتمالاً بیش از آنچه که باید افت می کرد. به همین دلیل  بازگشت قیمت نیز به همان اندازه شدید بود.

در کوتاه مدت، بیت کوین می تواند دو سناریوی مهم را ببیند. اول اینکه می تواند بیش از ۱۹،۰۰۰ دلار تثبیت شود، که به بازار مشتقات امکان می دهد با خونسردی و علاقه باز برای بازسازی راهی پیدا کنند.

دوم اینکه BTC می تواند روند نزولی خود را ادامه دهد در حالی که معامله گران پس از دستیابی به بالاترین حد، پیش بینی می‌کنند که قیمت بسیار نزولی شود.

اما چشم انداز کلان بیت کوین همچنان بسیار خوش بینانه است. اسکات ملکر، یک معامله گر ارز رمزنگاری، تأکید کرد که کندل ماهانه ماه نوامبر در بالاترین سطح BTC بسته شد، که یک تصویر مثبت بلند مدت برای BTC ترسیم می کند.

در کوتاه مدت، سطح کلیدی حمایتی برای بیت کوین ۱۸،۲۰۰ دلار، ۱۷،۷۰۰ دلار و ۱۶،۲۰۰ دلار است. هنوز در این مناطق خوشه های نهنگ بزرگی وجود دارد که می تواند واکنش خریداران را در پی داشته باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا