اخبار گوناگون

یک فریلنسر در چه زمینه‌هایی می‌تواند فعالیت کند؟

 فریلنسری یا همان دورکاری، شکل جدیدی از ارتباط بین کارفرما و کارمند در دنیای امروز است. فریلنسرها، نیازی ندارند سر ساعتی مقرر در محل کارشان حاضر شوند. همچنین هیچ محدودیتی از نظر زمان کار کردن ندارند.

ازاین‌رو، روزبه‌روز افراد بیشتری به کارهای فریلنسری علاقه‌مند می‌شوند. خوشبختانه فریلنسرها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنند. مدیران زیادی نیز به استخدام کارمند دورکار نیاز دارند.

نوشته های مشابه

در این مطلب، نگاهی به مشاغلی که می‌توانند به صورت دورکاری انجام شوند، خواهیم انداخت. در پایان نیز یکی از معتبرترین مراکزی که کارمند دورکار استخدام می‌کند را معرفی خواهیم کرد.

مترجمی

مترجمی یکی از مشاغلی است که انگار برای فریلنسرها ساخته شده است! افرادی که به عنوان مترجم استخدام می‌شوند، به صورت آنلاین با رییس خود در ارتباط خواهند بود و سفارش‌ها را از طریق اینترنت ارسال خواهند کرد.

استخدام مترجم، ارتباطی با مدرک تحصیلی ندارد. همه افرادی که با زبان‌های خارجی آشنا هستند، می‌توانند با کمی اعتمادبه‌نفس مترجم شوند.

مترجمان دورکار، حیطه عمل گسترده‌ای دارند. به عنوان مثال می‌توانند به صورت همزمان ترجمه کنند و یا متون عمومی و تخصصی را بازگردانی کنند.

استخدام مترجم شفاهی

مراکز و سازمان‌های زیادی برای بهبود روابط تجاری خود با سایر کشورها وارد مذاکره می‌شوند و به استخدام مترجم نیاز دارند.

در چنین مواردی تاکید ادارات بیشتر روی استخدام مترجم شفاهی است. با این‌حال به لطف پیشرفت فناوری، مترجمان شفاهی نیز می‌توانند در خانه بنشینند و به صورت دورکار فعالیت کنند.

استخدام مترجم تخصصی و عمومی

دانشجویان و به طور کلی جامعه علمی کشور، هنگام برخورد با متون خارجی، به مترجم زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها نیاز پیدا می‌کنند.

در چنین مواردی متون معمولاً تخصصی هستند و به ترجمه تخصصی نیاز دارند.

یک کارفرما هنگام استخدام مترجم دورکار تخصصی، آشنایی با زبان‌های خارجی و تخصص در رشته‌ای خاص، را مد نظر قرار می‌دهد.

البته افرادی که به عنوان مترجم تخصصی استخدام می‌شوند، می‌توانند در رشته‌های نزدیک به رشته خودشان هم سفارش بگیرند. همچنین اکثر مترجمان تخصصی، می‌توانند به‌راحتی ترجمه متونی که به موضوع آن‌ها علاقه دارند را هم بر عهده بگیرند.

ترجمه متون عمومی، یکی دیگر از مواردی است که افراد و ادارات را به استخدام مترجم دورکار وادار می‌کند.

ترجمه این متون، به تخصص در زمینه‌ خاصی نیاز ندارد. بنابراین همه افرادی که در زبان‌های خارجی مهارت دارند، می‌توانند به عنوان مترجم عمومی استخدام شوند.

استخدام مترجم رسمی

ترجمه مدارک و اسناد رسمی، در حیطه کاری مترجمان رسمی قرار می‌گیرد. هدف سازمان‌ها از استخدام مترجم رسمی، خدمت‌رسانی به کلیه افرادی است که قصد مهاجرت دارند. این افراد باید مدارک خود را ترجمه کنند. صحت و درستی ترجمه مدارک، نقش تاثیرگذاری در مهاجرت آن‌ها خواهد داشت.

نویسندگی

نویسندگی، یکی دیگر از مشاغلی است که فریلنسرها می‌توانند انتخاب کنند. به طور خلاصه، نویسندگان فریلنسر، به تولید محتوا می‌پردازند.

افراد بسیاری به استخدام نویسنده دورکار نیاز دارند. از جمله این افراد می‌توان به مدیران سایت‌ها و صاحبان مشاغل اشاره کرد.

کسانی که به عنوان نویسنده آنلاین استخدام می‌شوند، با تولید محتوا اصولی و سئوشده، به گسترش و پیشرفت کسب‌وکارها کمک می‌کنند.

گویندگی

استخدام گوینده دورکار، یکی دیگر از احتیاجات ادارات و سازمان‌هاست. البته گویندگی را نیز می‌توان نوعی تولید محتوای صوتی دانست.

 معیارهای مختلفی برای استخدام گوینده آنلاین، در نظر گرفته می‌شوند. از جمله این معیارها می‌توان به فن بیان و لحن مناسب، اشاره کرد.

ویراستاری

ویراستاری، یکی از کارهایی است که به تخصص خاصی نیاز ندارد و می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود. علاوه بر این با افزایش آمار چاپ مقاله و پایان‌نامه در کشور، ویراستاری به یکی از کارهای فریلنسری پردرآمد و پرتقاضا تبدیل شده است.

ترجمیک؛ بهترین پلتفرم آنلاین برای استخدام فریلنسر

دیدیم که یک فریلنسر، می‌تواند کارهای متنوعی را بر عهده بگیرد. حال نکته قابل تأمل دیگری وجود دارد: کدام مراکز و سازمان‌ها به استخدام فریلنسرها می‌پردازند؟ آیا این مراکز قابل اطمینان هستند؟

بله! ترجمیک یکی از این مراکز است.

ترجمیک، یک موسسه آنلاین است که به ثبت سفارش تولید محتوا، ترجمه تخصصی و کلیه خدماتی که در این مطلب اشاره شد، می‌پردازد.

استخدام در ترجمیک، به صورت آنلاین است و مراحل ساده‌ای دارد. علاوه‌براین، هیچ هزینه‌ای بابت ساخت پنل کاربری و استخدام، از افراد دریافت نمی‌شود.

افرادی که مایل‌اند در هر یک از این زمینه‌ها مشغول به کار شوند، تنها کافیست به صفحه استخدام مترجم مراجعه کرده و حیطه کاری و توانایی‌هایشان را اعلام کنند.

لازم به ذکر است که استخدام مترجم در ترجمیک، هیچ محدودیتی ندارد. به عبارت بهتر، تمامی افراد، صرف نظر از سن و مقطع تحصیلی‌شان، می‌توانند به عنوان مترجم، نویسنده، ویراستار و گوینده در ترجمیک مشغول به کار شوند.

فراموش نکنید که در ترجمیک، سفارش‌ها تنها به زبان انگلیسی و فارسی محدود نمی‌شود. بنابراین مهارت در هر زبانی، می‌تواند راهی برای استخدام در ترجمیک باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا