ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نگاهی به کنفرانس ارز دیجیتال در تهران

دارایی‌های دیجیتال و رمز ارزها، موضوع محوری کنفرانسی به نام «تکنوبلاک» در تهران بود. در این گردهمایی، فعالان حوزه رمز ارز و بلاکچین، نمایندگان مجلس، شورای شهر و کارشناسانی از کشورهای دیگر از جمله روسیه و ترکیه حضور داشتند. در این کنفرانس تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و روسیه امضا شد.

با ورود رمز ارزها به گفتمان اقتصادی کشورها، بیم و امیدهای فراوانی میان کارشناسان به وجود آمد. کارشناسان با بررسی‌های علمی و رصد پروژه‌های رمز ارزی در پی ایجاد تعریفی دقیق از این پدیده نوظهور برآمدند. دولت‌ها به واسطه بانک‌های مرکزی خود شروع به انتقاد‌های فراوان کردند. البته بخشی از این انتقادات به جدید بودن موضوع بر می‌گشت و بخشی دیگر از احساس وجود رقیبی تازه نشات می‌گرفت. با گذشت زمان و علاقه روزافزون مردم به رمز ارزها، دولت‌ها پرداختن به موضوع را گریز ناپذیر یافتند.

نوشته های مشابه

رمزارزها در ایران

این موضوع در کشور ما نیز جدا از دیگر کشورها دنبال نمی‌شود. تردیدها و نگرانی‌ها از همان ابتدای معاملات رمز ارزی در کشور شروع شد. مردم در امر پذیرش و انجام خرید و فروش پیش قدم بودند. مسوولان بعد از تجربه مردم به میدان آمدند و کم‌کم رمز ارزها جایی میان اظهار نظرهای ایشان باز کردند.

نظرات در ابتدای امر توام با نگرانی و غبار بود که رفته‌رفته از غبارها کاسته‌شد. اما همچنان بسیاری از بخش‌ها وضوح اعتماد برانگیزی برایشان ندارد. حضور گسترده جوانان در این عرصه و تمایل بالای مردم به حضور در بازار رمز ارزی بیش از پیش نگاه و توجه جدی مسوولان را می‌طلبد.

لزوم نگاه جدی مسوولان

قبل از توسعه یک فناوری لازم است، زیرساخت‌های آن در ابعاد گوناگون آماده باشد. بخشی از زیرساخت مربوط به امور فرهنگی‌ست. ایجاد بستری مناسب برای آموزش علاقه‌مندان، از پایه‌های اصلی فرهنگ بهره برداری از تکنولوژی است. آنجا که مباحث مالی وجود دارند اهمیت آموزش و فرهنگ استفاده نیز دوچندان می‌شود. فناوری ارزهای دیجیتال با بازار آن ارتباط مستقیم دارد. نوسانات شدید قیمتی و التهابات گسترده در بخش‌های فنی، ریسک استفاده از این فناوری‌ را بالا می‌برد.

بدون تردید افراد سودجو در این فضا جولان می‌دهند و دنبال شکار افراد تازه کار نا آشنا به این فناوری هستند. گاهی این افراد به شکل آموزش دهنده ظاهر می‌شوند و گاهی در قامت یک مشاور مالی. اینجاست که نقش مسوولان در جایگاه‌های متفاوت چه در امور اجرایی و چه در امور قانون گذاری، مشخص و درک می‌شود. قانون گذاری و حتی مقررات زدایی و رفع موانع برای فعالان حقیقی و حقوقی این حوزه، از امور لازم و قابل توجه است.

انتظار از کنفرانس

برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در ذات خود بسیار پسندیده و مفید ارزیابی می‌شود. اما لازم است خروجی آن به صورت نتایج ملموس برای فعالان حوزه رمز ارز قابل درک باشد. پی‌گیری و تداوم برگزاری چنین گردهمایی‌هایی می‌تواند در طول زمان باغث رشد بیشتر این فناوری میان مردم شود. اطلاع رسانی دقیق و انعکاس نظرات و گفتگوها نیز از جمله بایدهایی‌ست که توجه به آن نتایج مثبت فراوانی خواهد داشت.

لازم است در این کنفرانس‌ها افراد فعال بتوانند به راحتی با دیگر کارشناسان در سراسر جهات ارتباط بگیرند و اطلاعات خود در خصوص این فناوری را بروز کنند. نشست‌های هم اندیشی به شکل مکرر میان فعالان و تصمیم گیران از دیگر انتظاراتی‌ست که نیازمند برآورده‌شدن است.
نشست‌های غیر‌تخصصی

فهم مطالب رمز ارزها گاهی آنقدر تخصصی‌ست که عموم علاقه‌مندان از دنبال کردن آن صرف نظر می کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند بدون اتمام حتی یک جلسه آموزش یا شرکت در نشستی چند ساعته وارد بازار رمز ارزها شوند و خود را در این دریای پر تلاطم شناور سازند. بنابراین ساده سازی آموزش‌ها در قالب نشست‌های غیر تخصصی و همراه با روش‌های کاربردی از دیگر الزاماتی‌ست که بهتر است در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا