فارکساخبار اقتصاد جهان

کاهش قیمت طلای جهانی

همراه با بهبود احساس ریسک پذیری سرمایه گذاران افزایش یافته و همین موضوع باعث شد تا شاخص های بازار سهام رشد نسبتا خوبی را شاهد باشند. رشد بازار بورس به عنوان باد مخالفی برای طلا عمل کرده و در نتیجه قیمت طلا یک کاهش نسبی را شاهد بود.

 

نوشته های مشابه

از طرف دیگر بازده خزانه داری ایالات متحده همچنان در حال عقب نشینی بوده که دلار آمریکا در موضع ضعف قرار داده است. کاهش ارزش دلار از جمله مهم ترین عواملی است که از رشد طلا حمایت کرده و خریداران فلز زرد را امیدوار نگه می‌دارد.

قیمت طلا در لحظه نگارش این خبر (۱۸ مردادماه) ۱۷۸۵ دلار است که ۴.۵ دلار کاهش روزانه را نشان می دهد. به نظر می‌رسد نشانه‌ های ثبات در بازار های سهام، طلای امن را تضعیف می‌کند اما با این حال ترکیبی از عوامل مانند تنش های میان چین و آمریکا و نگرانی های فزاینده درباره رکود اقتصادی، به عنوان باد موافق برای طلا عمل می کنند.

با این حال بسیاری از سرمایه گذاران از انجام معاملات بزرگ در بازار طلا خودداری می کنند چرا که هنوز مشخص نیست فدرال رزرو چه برنامه ای برای آینده اقتصاد ایالات متحده خواهد داشت. در صورتی که این بانک تصمیم بگیرد نرخ بهره را همچنان افزایش دهد، قیمت طلا افت شدیدی را متحمل خواهد شد.
بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو طی جلسه بعد خود در ماه سپتامبر، نرخ بهره را به میزان ۷۵ واحد پایه افزایش خواهد داد. این پیش بینی باعث افزایش احتیاط در بازار طلا شده و خرید فلز زرد را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا