ارزهای دیجیتال

CTFC در مورد پرونده Ooki DAO به دلیل “تنظیم آشکار توسط اجرا” انتقاد کرد

[ad_1]

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) پس از طرح یک اقدام اجرایی مدنی فدرال علیه اعضای سازمان غیرمتمرکز مستقل Ooki DAO به دلیل نقض معاملات دارایی دیجیتال، انتقاد شدید جامعه را برانگیخت.

در انتشار ۲۲ سپتامبر، CFTC اعلام کرد که اتهاماتی را علیه بنیانگذاران پلتفرم تجاری غیرمتمرکز bZeroX تام بین و کایل کیستنر به دلیل نقش آنها در “ارائه غیرقانونی تراکنش های خرده فروشی اهرمی و حاشیه ای در دارایی های دیجیتال” مطرح کرده و به طور همزمان تسویه حساب کرده است.

با این حال، جامعه در مورد یک اقدام اجرایی غیرنظامی همزمان علیه Ooki DAO مرتبط bZeroX و اعضای آن سر و صدا به راه انداخته است، که ادعا می کند پس از کنترل آن، پروتکل نرم افزاری مشابه bZeroX را اجرا می کند و بنابراین «همان قوانین را نقض می کند. به عنوان پاسخ دهندگان.»

این اقدام اجرایی خشم تعدادی از وکلای رمزارز و حتی یک کمیسیونر CFTC را به همراه داشته است که نگران این هستند که یک سابقه نظارتی ناعادلانه ایجاد کند.

سامر مرسینگر، کمیسر CFTC، در بیانیه‌ای مخالف در ۲۲ سپتامبر خاطرنشان کرد که در حالی که از اتهامات CFTC علیه بنیانگذاران bZeroX حمایت می‌کند، بدن مجری در هنگام اقدام علیه اعضای DAO که به پیشنهادات حکومتی رای داده‌اند، وارد قلمرو قانونی ناشناخته می‌شود.

“من نمی توانم با رویکرد کمیسیون در تعیین مسئولیت دارندگان توکن DAO بر اساس مشارکت آنها در رای گیری حکومتی به دلایلی موافق باشم.”

او گفت: «این رویکرد با تعیین خط مشی مبتنی بر تعاریف و استانداردهای جدید که قبلاً توسط کمیسیون یا کارکنان آن بیان نشده بود و برای اظهار نظر عمومی مطرح نشده بود، «تنظیمات اجرایی» آشکار است.

جیک چروینسکی، وکیل و رئیس سیاست انجمن بلاک چین در توییتر گفت که این اقدام اجرایی «ممکن است فاجعه‌بارترین نمونه» مقررات اجرایی در تاریخ ارزهای دیجیتال باشد و باعث مقایسه بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و CTFC شد. ، با اشاره به اینکه:

“ما به طور طولانی در مورد سوء استفاده SEC از این تاکتیک شکایت کرده ایم، اما CFTC آنها را شرمنده کرده است.”

صندوق آموزش DeFi نیز زنگ زده با ذکر این نکته که هزینه‌های CFTC همچنین چشم‌انداز تاریکی را برای افرادی که سعی در نوآوری از طریق DAO دارند، ارائه می‌دهد.

مربوط: کمیسر CFTC از دفاتر Ripple بازدید می کند، زیرا تصمیم در مورد پرونده SEC در حال رخ دادن است

در این بیانیه آمده است: «تدوین قانون از طریق اجرا، نوآوری را در ایالات متحده متوقف می‌کند، و متأسفانه اقدام امروز، هر فرد آمریکایی را از توسعه، بلکه *صرفاً مشارکت** در DAO منصرف خواهد کرد.

لیست اتهامات شامل ارائه غیرقانونی اهرم خرده فروشی و تجارت حاشیه است. «درگیر شدن در فعالیت‌هایی که فقط تاجران کمیسیون آتی ثبت‌شده (FCM) می‌توانند انجام دهند؛» و عدم تلفیق برنامه شناسایی مشتری تحت قانون رازداری بانکی.

CTFC همچنین بیان کرد که Bean و Kistner نشان دادند که می‌خواهند bZeroX را بر روی Ooki DAO به عنوان بخشی از اقدامی برای جلوگیری از سرکوب تحت منطقه خاکستری تمرکززدایی منتقل کنند.

CFTC اظهار داشت: “با انتقال کنترل به یک DAO، بنیانگذاران bZeroX به اعضای جامعه bZeroX تبلیغ کردند که عملیات ضد اجرا خواهد بود – به Ooki DAO اجازه می دهد مقررات CEA و CFTC را بدون مجازات نقض کند.”