اخبار کسب و کارها

قیمت فرش

قیمت فرش را باید یکی از مهم­ترین عوامل در خرید این محصول دانست. بودجه شما باعث می­شود که دید بهتری نسبت به محصولات پیدا کنید و خودبه‌خود کار راحت­تری نیز در خرید داشته باشید.  با تعیین بودجه و مشخص شدن قیمت، محصولات زیادی در خرید شما فیلتر می­شوند و دیگر نیازی نیست آنها را در ترازوی مقایسه قرار دهید. اما چه عواملی در قیمت این محصول تاثیر­گذار خواهند بود.

قیمت فرش

عوامل موثر بر قیمت فرش

برای اینکه بدانیم قیمت فرش دقیقا با چه چیزی سنجیده می­شود باید عوامل موثر بر آن را به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم. به‌طور کلی ۴ عامل مهم در قیمت این محصول تاثیرگذار هستند. این ۴ عامل عبارتند از:

طرح فرش

 طرح  در این محصولات، به‌خودی خود شاید عامل مهمی نباشد، اما چیزی است که تقاضا می­سازد. زمانی که تقاضا برای یک سبک خاص بالا برود، متعاقبا قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال؛ چندسالی است که طرح­های طلاکوب مد شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

از طرفی برخی از طرح­ها در فرایند تولید به فعالیت­هایی مازاد بر بافت اصلی نیاز دارند که قیمت­شان را بالا می­برد. برای مثال در فرش وینتیج و مدرن سنگشوری نیاز خاص طرح است و باید اجرا شود.

برند

شرکتی که فرش را تولید می­کند در کیفیت تاثیر می­گذارد و این عاملی است که بر قیمت تاثیر خواهد گذاشت. ایران یکی از کشور­هایی است که بهترین فرش­های جهان را تولید می­کند. طبیعی است که قیمت فرش ایران نسبت به دیگر کشور­ها بیشتر باشد.

اندازه

در هنگام خرید، اندازه این محصول باید در نظر گرفته شود. هر چقدر که فرشی با متراژ بیشتری بخرید هزینه شما نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

شانه

شانه، میزان تراکم فرش است که باید توسط دستگاه بافت مشخص شود. هر چقدر تعداد تراکم بیشتر باشد ما طرحی زیبا­تر و چشم­نوازتر خواهیم دید. اگر برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه اقدام کرده باشید احتمالا متوجه ظرافت­ها و زیبایی­های خاص آن شده­اید. امروزه فرش­های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه محبوبیت بیشتری دارند و از فرش­هایی با تراکم پایین استفاده کمتری می­شود.

دیگر عوامل موثر بر قیمت فرش

عوامل دیگری نیز وجود دارند که به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم بر روی قیمت این محصول تاثیر خواهند گذاشت.  برخی از مواقع فروشگاه که از آن خرید می­کنید مهم­ترین عامل در خرید این محصول و تعیین قیمت آن است.

به همین منظور توصیه می­شود که با مقایسه فروشگاه­های مختلف بهترین مرجع را برای خرید خود انتخاب کنید تا هم محصولی با کیفیت دریافت کنید و هم هزینه بیش از ارزش واقعی آن را نپردازید.

فرش

جمع‌بندی

قیمت فرش به عوامل زیادی وابسته است که در اینجا به برخی از آنها پرداخته شد. اگر قصد خرید دارید، مجموعه فرش امیرکبیر کاشان با محصولات متنوع و با کیفیت در خدمت شماست. در این فروشگاه می توانید ضمن بررسی تنوع محصولات، قیمت ها را مقایسه کرده و متناسب با بودجه خود، خرید نمایید.

خرید فرش مدرن، سنتی کلاسیک، طرح دستبافت و… تنها با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه امکان­پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه محصولات مختلف کافیست سری به وب‌سایت فرش امیرکبیر کاشان بزنید..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا