اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

پروژه بلاک چین راه اندازی شده توسط داووس با هدف تبدیل شدن به SWIFT از استیبل کوین ها و CBDCها

یک سیستم به سبک SWIFT برای ارزهای دیجیتال صادر شده و تنظیم شده توسط بانک توسط یک شرکت درگیر در ساخت پروژه ملی بلاک چین راه اندازی شد.

یک شرکت بلاک چین مستقر در هنگ کنگ یک سیستم پرداخت دیجیتال را با هدف پر کردن شکاف بین استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) راه اندازی کرده است.

Red Date Technology، شرکت زیرساخت بلاک چین که یکی از تلاش‌های بلاک چین را نیز رهبری می‌کند ، شبکه جهانی پرداخت دیجیتال (UDPN) را در ۱۹ ژانویه در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) 2023 در داووس، سوئیس راه‌اندازی کرد.

شرکت مهندسی فناوری GFT Technologies و موتور ایجاد دارایی دیجیتال TOKO از شرکت حقوقی DLA Piper نیز در توسعه UDPN مشارکت دارند.

طبق مقاله سفید آن، UDPN یک پلتفرم فناوری دفتر کل توزیع شده ( DLT ) است که هدفی مشابه با آنچه شبکه SWIFT برای بانک ها انجام می دهد، به جز برای استیبل کوین ها و CBDC ها، عمل می کند.

همانطور که شبکه SWIFT استاندارد مشترک اصلی را برای پیام رسانی بین مؤسسات مالی در سیستم های مختلف تسویه حساب ایجاد کرد، UDPN نیز همان هدف را برای نسل نوظهور CBDC ها و استیبل کوین ها انجام می دهد.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی در ۱۹ ژانویه، “تعدادی از بانک های سطح ۱ جهانی” در حال حاضر درگیر مفاهیم اثبات مورد استفاده (POCs) برای آزمایش شبکه در نقل و انتقالات و مبادلات برون مرزی هستند.

در این نسخه افشا نشد که کدام بانک ها در POC ها شرکت می کنند، اما Deutsche Bank، HSBC، Standard Chartered، The Bank of East Asia و Akbank در یک پانل در راه اندازی UDPN در داووس حضور داشتند.

 

یک نمای کلی در سطح بالا از معماری UDPN که سیستم‌های CBDC را به تصویر می‌کشد که به «گره‌های تراکنش» خارج از زنجیره متصل می‌شوند که به نوبه خود به «گره‌های اعتبارسنجی» روی زنجیره متصل می‌شوند

استیبل کوین‌های مورد استفاده در POC نیز فاش نشده بودند. با این حال، وایت پیپر شبکه بیان می‌کند که تنها از «CBDCها و سیستم‌های ارز ثابت با پشتوانه فیات به عنوان روش‌های پرداخت» پشتیبانی می‌کند.

«هیچ ارزهای رمزنگاری شده با زنجیره عمومی غیرقانونی، مانند بیت کوین، پذیرفته نخواهد شد.»

هشت آزمایش اثبات مفهوم دیگر برای شبکه برنامه ریزی شده است، از جمله صدور و گردش یک CBDC و استیبل کوین صادر شده توسط بانک و استفاده از UDPN به عنوان دروازه پرداخت برای تجارت الکترونیک می باشد.

UDPN نزدیک به دو سال است که توسط Red Date در حال توسعه است.

قبل از راه‌اندازی این سیستم پرداخت دیجیتال، این شرکت به‌خاطر کار خود در شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN)، پروژه ملی بلاک چین شناخته می‌شد.

در یک نقشه راه که اکنون حذف شده است که در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ ارسال شده است، BSN اعلام کرد که قصد دارد یک سیستم CBDC جهانی بسازد که “روش پرداخت و گردش فعلی را کاملاً تغییر می‌دهد و یک روش استاندارد انتقال ارز دیجیتال و روش پرداخت را برای هر گونه اطلاعات ممکن می‌سازد .”

آخرین مقاله سفید هیچ اشاره ای به مشارکت Red Date در هدایت پروژه بلاک چین و همچنین تلاش های CBDC خود این کشور با یوان دیجیتالی نکرده است.

یکی از سخنگویان این پروژه به کوین تلگراف گفت: «هیچ گونه ارتباطی بین BSN و UDPN وجود ندارد، زیرا این دومی «به شیوه غیرمتمرکز مدیریت و اداره می شود».

در ماه ژوئن، مدیر عامل Red Date، Yifan He، ارزهای دیجیتال را ” بزرگترین طرح پونزی در تاریخ بشر ” نامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا