اخبار کسب و کارها

مقایسه اولانچ با اتریوم

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال این روزها تبدیل به انتخاب مهم برای بسیاری از افراد شده است و در این بین انتخاب رمز ارزهایی با کیفیت بالا و پتانسیل سوددهی مناسب، دغدغه اصلی کاربران است. خرید اوالانچ یا هر رمز ارز دیگری باید بر اساس واقعیات مرتبط با شبکه آنها صورت پذیرد و اگر یک بررسی کافی و کامل روی آنها نداشته باشید، ممکن است در درازمدت با پروژه‌های هرمی و پانزی روبرو شوید که منجر به از بین رفتن دارایی‌های شما خواهند شد. در همین باره در این مقاله تلاش ما برای ایجاد شناخت هر چه بیشتر نسبت به پروژه آواکس برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز است و برای این منظور سعی داریم تا شرایط آن را با شرایط ارز دیجیتال اتریوم مقایسه کنیم. با توجه به اینکه قیمت AVAX در حال حاضر بسیار مناسب است و خرید اوالانچ می‌تواند پتانسیل سودآوری بالایی را برای کاربران ایجاد کند، مطالعه این مقاله را برای شناخت AVAX به شدت توصیه می‌کنیم.

شبکه اوالانچ و جذابیت‌های آن

خرید AVAX برای سرمایه‌گذاری جذابیت‌های مختلفی دارد که یکی از این جذابیت‌ها قابلیت‌های عالی خود شبکه آن است. برای اینکه بتوانیم مقایسه دقیقی میان اوالانچ و اتریوم انجام دهید، ابتدا باید شناخت کافی نسبت به شبکه آنها برای شما ایجاد کنیم. این رمز ارز یک کوین است که دارای شبکه اختصاصی بوده و از الگوریتم اثبات سهام نیز بهره می‌برد. اصلی‌ترین اهداف در نظر گرفته شده برای توسعه آن، امکان راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز، آن هم با کارمزدهای بسیار پایین و سرعت بالا است. اگر در این زمینه فعالیت دارید، آواکس می‌تواند یکی از بهترین شبکه‌ها برای شما باشد.

آمارها نشان از این دارد که شبکه اوالانچ در حال حاضر سومین زنجیره بزرگ در شبکه دیفای بوده و سرمایه هنگفتی نیز در آن قفل شده است. سریع، همه کاره، امن و مقرون به صرفه عبارت‌هایی هستند که در وایت پیپر آواکس برای تشریح شبکه آن استفاده شده است.

ایده راه‌اندازی و اجرای اوالانچ به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. یک تیم از دانشگاه کرنل مسئولیت توسعه و راه‌اندازی این پروژه را به عهده داشته و در این بین شرکت‌هایی دیگری هم به عنوان سرمایه‌گذار و حامی با آن همکاری دارند. از سال ۲۰۱۹ که اولین فروش خصوصی توکن‌های آواکس صورت گرفته تا حال حاضر شاهد اتفاقات زیادی برای قیمت اوالانچ بودیم که حتی قیمت آن در بیشترین مقدار خود به ۱۳۱ دلار هم رسیده است.

رقابت با اتریوم

تمام ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مزیت‌هایی هستند که می‌توانند خرید اوالانچ را بهینه نمایند؛ اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال بسیار جذاب شود، رقابتی است که از همان ابتدا با اتریوم داشته است. در واقع اوالانچ به وجود آمده تا همان قابلیت‌های موجود در شبکه اتریوم را البته با کارمزدهای کمتر و سرعت بالاتر ارائه نماید. رقابت با اتریوم یک شمشیر دولبه برای رمز ارزهاست. به دلیل کیفیت بسیار بالایی که برای شبکه اتریوم ثابت شده است، عملاً رقابت با آن به این سادگی‌ها نیست و هر شبکه‌ای در بازار که چنین جسارتی داشته باشد، یا باید نسبت به ویژگی‌ها و جذابیت‌های خود مطمئن باشد و یا اینکه به زودی این رقابت را واگذار خواهد کرد.

به جهت اینکه تیم توسعه دهنده اوالانچ بسیار خوب عمل کرده، قیمت AVAX نیز تحت تاثیر همین عملکرد با رشد قابل توجهی روبرو شده است. البته نمی‌توانیم در حال حاضر آن را به عنوان جایگزینی برای اتریوم تلقی کنیم، اما با این حال قابلیت‌های آن باعث شده تا زنگ خطر برای اتریوم به صدا در آید. در این بین حجم بالای معاملات و خرید اوالانچ در پلتفرم‌های داخلی و خارجی نیز نشان از این دارد که کاربران نیز به این موضوع احاطه داشته و آن را درک کرده‌اند. در پلتفرم‌های معتبر داخلی مانند صرافی والکس یا صرافی‌های بین المللی مانند بایننس حجم بسیار زیادی را برای خرید این رمز ارز شاهد هستیم که نشان از همین قدرت بالای آن در رقابت با اتریوم دارد.

شبکه اتریوم

برای اینکه جذابیت‌های خرید AVAX و سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال را بهتر درک کرده و قابلیت‌های شبکه آن را نیز بهتر بشناسید، لازم است تا شبکه اتریوم را نیز به شما معرفی کنیم تا شباهت‌ها و تفاوت‌های میان آنها کاملاً روشن شود. اتریوم در حال حاضر از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌برد. همان الگوریتمی که در شبکه آواکس نیز وجود دارد. در اتریوم سرعت اجرای تراکنش‌ها بسیار پایین است و وقتی شبکه به دلیل ازدحام عملیات‌های مختلف شلوغ می‌شود، این سرعت باز هم پایین‌تر می‌آید. در حالی که در بلاک چین آواکس امکان تایید ۴۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه به وجود آمده است.

البته این شرایط در ادامه دستخوش تغییراتی خواهد شد؛ زیرا هم تیم توسعه دهنده آواکس و هم ویتالیک بوترین به دنبال ارائه کیفیت بالاتر در شبکه رمز ارز خود هستند و هر روز شاهد به روز رسانی‌های جدید در آنها هستیم. همین چندی پیش بود که فرایند مرج اتریوم به پایان رسید و اکنون این شبکه دیگه امکان استخراج را برای کاربران فراهم نمی‌آورد. همین موضوع باعث شد تا اوالانچ یکی از اصلی‌ترین برگه برنده‌های خود یعنی دوستدار محیط زیست بودن را نسبت به اتریوم از دست بدهد. توسعه‌های جدید بلاک چین اتریوم شرایط را به گونه‌ای پیش برده که در حال حاضر رقابت اصلی تحت تاثیر رفتار و فعالیت‌های تیم توسعه دهنده رقم خواهد خورد.

خرید اوالانچ برای سرمایه‌گذاری

خرید AVAX برای سرمایه‌گذاری طبق مقایسه‌ای که با اتریوم داشتیم، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. در بین تمام رقبایی که برای شبکه اتریوم وجود دارند، سولانا و در کنار آن اوالانچ شرایط بسیار خوبی داشته و پتانسیل رشد بالایی را برای آنها قائل هستیم. همین الان نیز خیلی‌ها در پلتفرم‌های داخلی به دنبال خرید اوالانچ و سرمایه‌گذاری روی آن هستند. افزایش قابل توجه حجم معاملات آواکس در پلتفرم‌های داخلی مانند صرافی والکس نشان از این دارد پتانسیل‌های این رمز ارز مخفی نمانده و همه در حال قرار دادن آن در سبد سرمایه خود در بازار ارز دیجیتال هستند.

منبع: https://wallex.ir/blog/avalanche-crypto-currency/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا