ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Kraken ثبت نام VASP در هلند را تضمین می کند

Kraken یک ثبت نام VASP در بانک مرکزی هلند دریافت کرد که این امکان را به آن می‌دهد تا خدمات مبادله، انتقال، نگهداری و کیف پول برای دارایی‌های مجازی در کشور ارائه دهد.

صرافی کریپتو Kraken چهارمین مجوز خود را در اروپا دریافت کرده است و خدمات سازگار خود را اکنون در هلند در دسترس قرار داده است.

بر اساس اعلامیه ای در ۸ فوریه، صرافی یک ثبت نام ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) از بانک مرکزی هلند (DNB) اعطا شد و به آن امکان ارائه خدمات مبادله و انتقال دارایی های مجازی و همچنین نگهداری خدمات کیف پول را داد.

مجوز VASP یک چارچوب نظارتی است که برای نظارت بر مشاغلی که خدمات مرتبط با دارایی های دیجیتال را ارائه می کنند طراحی شده است.

بر اساس مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA)، نهادهایی که خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را در اتحادیه اروپا ارائه می‌کنند باید از مجموعه‌ای از الزامات، از جمله جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم و ​​اطمینان از افشا و شفاف بودن اطلاعات مشتری، پیروی کنند.

این صرافی بازارهای کلیدی اروپا را هدف قرار داده است. Kraken علاوه بر هلند دارای مجوزهای VASP در اسپانیا، ایتالیا و ایرلند است. همچنین خدمات رمزنگاری را در بلژیک از طریق یک شرکت تابعه دارای مجوز ارائه می دهد.

Kraken در بیانیه خاطرنشان کرد: «هلند دارای بخش فناوری و استارت‌آپ پر جنب و جوش است […] همچنین دارای یکی از بالاترین نرخ‌های پذیرش کریپتو در اروپا با حدود ۲۰ درصد از شهروندان هلندی دارای رمزنگاری هستند».

در اکتبر سال ۲۰۲۳، این صرافی خرید یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در هلند Coin Meester BV (BCM) را برای گسترش حضور خود در بازار این کشور اعلام کرد. این معامله در انتظار تایید نظارتی است.

پیشرفت قانون‌گذاری Kraken در اروپا با چالش‌های آن در ایالات متحده در تضاد است. این شرکت که مستقر در سانفرانسیسکو است، در نوامبر ۲۰۲۳ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دلیل ادغام وجوه مشتریان و عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار، کارگزار، فروشنده و آژانس تسویه وجوه مورد شکایت قرار گرفت – Binance و Coinbase توسط رگولاتوری شکایت کردند.

در فوریه ۲۰۲۳، صرافی به توافقی ۳۰ میلیون دلاری با SEC رسید که شامل تعلیق محصولات و خدمات سهام آن برای مشتریان ایالات متحده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا