اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

انطباق با DeFi در سال ۲۰۲۴ و قوانین جدید SEC به چالش کشیده می شوند

کارشناسان می گویند قانون جدید SEC که بر ارائه دهندگان نقدینگی DEX تأثیر می گذارد، انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است و ممکن است در دادگاه به چالش کشیده شود.

رئیس ریپل اظهار داشت که سال ۲۰۲۴ می تواند سال مقررات DeFi باشد. در همین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تعریف جدیدی برای “معامله” و “فروشنده اوراق بهادار دولتی” ارائه کرده است که ارائه دهندگان نقدینگی در DeFi را هدف قرار می دهد.

اما، کارشناسان معتقدند که ذینفعان قانون جدید را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

۱۰۰ توکن برتر DeFi هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشتند، به دنبال رشد گسترده‌تر بازار، و مجموع ارزش قفل شده (TVL) در پروتکل‌های DeFi از ۶۳ میلیارد دلار گذشت.

به گفته رئیس آن، مونیکا لانگ، شبکه جهانی پرداخت ریپل انتظار دارد که رعایت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) “بزرگترین پیشرفت” صنعت در سال ۲۰۲۴ باشد.

لانگ گفت که چرخه های تبلیغاتی قبلی که توسط عرضه اولیه کوین و توکن های غیرقابل تعویض ایجاد می شد، با ابزارهای واقعی در مقیاس جایگزین می شوند که نیاز به انطباق، قابلیت استفاده و ادغام با سیستم های موجود دارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قوانین جدیدی را در ۶ فوریه تصویب کرد که «دلال یا فروشنده (dealer)» و «نماینده اوراق بهادار دولتی» را دوباره تعریف می کند.

قوانین جدید برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ پیشنهاد شد، قوانین جدید به شرکت کنندگان بیشتری در بازار کریپتو نیاز دارد که ثبت نام کنند، به یک سازمان خود نظارتی بپیوندند و از قوانین فدرال اوراق بهادار پیروی کنند.

قوانین جدید SEC انتقادات زیادی را از سوی جامعه کریپتو، اکوسیستم DeFi و سیاستمداران طرفدار رمزارزها به همراه داشته است .

از زمانی که این قوانین برای اولین بار دو سال پیش پیشنهاد شد، جامعه کریپتو به دلیل عدم شفافیت در تعریف اوراق بهادار کریپتو اعتراض کرده است.

پروتکل بازپرداخت لیکویید مبتنی بر اتریوم EigenLayer TVL تنها در هشت ساعت پس از حذف موقت سقف سهام توسط پروتکل، به میزان خیره کننده ۱ میلیارد دلار افزایش یافت.

در ۵ فوریه، EigenLayer اعلام کرد که به طور موقت ۲۰۰۰۰۰ اتر خود را حذف خواهد کرد.
این پروتکل می‌گوید که این حذف موقت «راه را برای آینده‌ای هموار می‌کند» که در آن تمام کلاهک‌های سهام به‌طور دائم حذف می‌شوند.

یک دادگاه فدرال استرالیا ظاهراً تمایز ظریفی را در مورد محصولات با بازده رمزنگاری ایجاد کرده است، و حکم می‌دهد که اگرچه محصولاتی که بازده مدیریت شده را وعده می‌دهند به مجوز خدمات مالی نیاز دارند، محصولات DeFi  ممکن است اینگونه نباشند.

در حکمی در ۹ فوریه، قاضی فدرال، دارن جکسون، حکم داد که Block Earner به دلیل ارائه محصول “Earner” خود در سال ۲۰۲۲، که بازدهی را برای وام‌هایی به USD Coin ارائه می‌کرد، مشمول جریمه می‌شود.

بیت کوین ( BTC) ، اتر و PAX Gold (PAXG)، توضیح می دهد که باید مجوز خدمات مالی استرالیا را دریافت کند.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که ۱۰۰ توکن برتر DeFi بر اساس ارزش بازار هفته ای صعودی داشته اند و بیشتر معاملات در نمودارهای هفتگی سبز رنگ بوده است. TVL در پروتکل های DeFi به ۶۳.۹ میلیارد دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا