ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نیجریه خواستار نظارت بر ارزهای دیجیتال برای مقابله با جرایم مالی شد

Adedeji Owonibi، یکی از بنیانگذاران A&D Forensics، یک ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی بلاک چین، خاطرنشان کرد که فقدان مقررات در فضای کریپتو نیجریه اجازه می دهد تا اقدامات مختلف بدون نظارت باقی بماند.

به گفته Adedeji Owonibi، یکی از بنیانگذاران A&D Forensics، یک ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی بلاک چین، دولت نیجریه باید فعالیت های ارزهای دیجیتال را برای جلوگیری از جرایم مالی، به ویژه پولشویی، تنظیم کند.

Owonibi در ۹ فوریه در یک دوره آموزشی برای متخصصان انطباق با ارزهای دیجیتال توسط یک شرکت بلاک چین و دیجیتال Forensic به این موضوع اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد که فقدان مقررات در فضای کریپتو نیجریه اجازه می دهد تا اقدامات مختلف بدون نظارت باقی بماند. او گفت:

«نیجریه باید به طور کامل فعالیت‌های ارزهای دیجیتال را در داخل کشور تنظیم کند و قوانینی را در این زمینه وضع کند، زیرا اگر قانونی وجود نداشته باشد، هیچ تخلفی وجود ندارد.»

علی‌رغم لغو اخیر ممنوعیت تراکنش‌های رمزنگاری توسط بانک مرکزی نیجریه (CBN)، که بانک‌ها را قادر می‌سازد تا حساب‌هایی را برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) اجرا کنند، Owonibi توضیح داد که هدف از آموزش تخصصی انطباق، اطمینان از پایبندی بانک‌ها به قوانین مربوطه و تعامل آنها با VASP ها است.

Owonibi در مصاحبه ای بر لزوم استفاده موسسات مالی نیجریه از خدمات متخصصان رعایت مقررات تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام پول هایی که از طریق مبادله آنها عبور می کند وجوهی برای فعالیت های مجرمانه نیست.

قوانین انطباق به منظور جلوگیری از بازیگران بد است زیرا آنها به عنوان چک عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که موسسات مالی مانند بانک ها به عنوان دروازه هایی برای پولشویی و انجام سایر فعالیت های مجرمانه استفاده نمی شوند.

بانک مرکزی بانک ها و سایر موسسات مالی را از فعالیت حساب های ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال منع کرده بود.

این دستورالعمل در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ برای همه بانک‌ها و مؤسسات مالی صادر شد و شرایط باز کردن حساب توسط ارائه‌دهندگان دارایی مجازی را تشریح کرد.

Owonibi گفت: بانک ها باید اطمینان حاصل کنند که ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی که برای آنها حساب باز می کنند، صرافی های منطبق بر آنها هستند و از تبدیل شدن آنها به کانال هایی برای پولشویی، فروش مواد مخدر یا تامین مالی تروریسم در سطح جهانی جلوگیری می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت نیجریه برخی از ماموران مجری قانون را به عنوان متخصص رعایت مقررات آموزش داده است، گفت که دولت باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که همه مقامات امنیتی برای مبارزه با جرایم مالی به خوبی آموزش دیده اند.

با این حال، CBN دستورالعمل‌هایی را صادر کرده است که به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی ، از جمله سازمان‌های دارایی‌های رمزنگاری‌شده و دارایی‌های رمزنگاری اجازه می‌دهد تا حساب‌هایی را با بانک‌های نیجریه باز کنند.

علیرغم لغو ممنوعیت بانک CBN، تحلیلگران رمزنگاری محلی به الزامات مجوز کریپتو کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) توصیه کرده‌اند که دستورالعمل‌های ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی را مجدداً بررسی کنند تا صرافی‌های رمزنگاری محلی بتوانند مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا