اخبار کسب و کارها

نکات مهم شرکت در مزایده سیم کارت، گوشی و خطوط تلفن ثابت

نکات مهم مشارکت در مزایده سیم کارت

مزایده مربوط به خطوط تلفن در دو گروه مجزا برگزار می‌شود. برخی از مزایده‌ها مربوط به فروش خطوط تلفن ثابت و گروه دیگر از مزایدات مربوط به مزایده فروش سیم کارت اپراتورهای مختلف است. برای شرکت در هر یک از این مزایدات باید برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید شانس برنده شدن خود را در مزایده بالاتر ببرید. به طور کلی عامل برنده شدن در مزایده خط همراه اول و سایر اپراتورها، ارائه قیمت پیشنهادی مناسب است که بالاتر از دیگر رقبا باشد و نظر فروشنده را جلب کند.

سیم کارت صفر یا کارکرده

یکی از مهمترین نکات به هنگام قیمت‌گذاری سیم کارت مزایده‌ای، میزان کارکرد سیم کارت است. قطعاً خطوطی که صفر هستند، به دلیل نداشتن زنگ خور از قیمت بالاتری برخوردار هستند و شما نیز باید قیمت بالایی را پیشنهاد دهید. برخی از افراد ممکن است برای کسب و کار خود اقدام به خرید سیم کارت مزایده‌ای ‌کنند. این افراد در طی روز ممکن است تماس‌های بسیاری را دریافت کنند. اگر خط صفر نباشد، ممکن است تماس‌های ورودی مربوط به مالک قبلی منجر به اختلال در کسب و کار مالک جدید شود. اما برای برخی از افراد، میزان کارکرد سیم کارت اهمیتی ندارد و تنها به دلیل اینکه قیمت پایینی دارد، در مزایده خط همراه اول شرکت می‌کنند تا با پیشنهاد قیمتی کمتر از بازار بتوانند مالک سیم کارت شوند.

در سایت مزایدات هزاره ، آگهی خطوط تلفن ثابت از سوی سازمان‎های مختلف منتشر می‏شود.

انتخاب اپراتور

نکته دیگر به هنگام قیمت‌گذاری سیم کارت مزایده‌ای انتخاب اپراتور است. در ایران اپراتور همراه اول جزو اپراتورهای محبوب به شمار می‌آید که سیم کارت‌های این اپراتور نسبت به سایر اپراتورهای دیگر با قیمت بالاتر به فروش می‌رسند. همچنین در میان سیم کارت‌های همراه اول، پیش شماره ۰۹۱۲ در میان پیش شماره‌های دیگر ارزشمندتر بوده و قیمت بالاتری دارد. به هنگام تعیین قیمت، نوع اپراتور و پیش شماره را در نظر بگیرید. در سامانه مزایدات هزاره، با تنوع بسیاری از آگهی‎های خطوط تلفن همراه آشنا خواهید شد که می‏توانید با توجه به بودجه خود در این مزایدات شرکت کنید.

رند بودن شماره سیم کارت

اما نکته قابل توجه به هنگام قیمت‌گذاری در مزایده سیم کارت، در نظر گرفتن برخی از فاکتورها است که می‌توانند قیمت سیم کارت را به طور ناگهانی افزایش دهند. در نظر گرفتن برخی از فاکتورها از جمله رند بودن شماره می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش قیمت سیم کارت داشته باشد. بسیاری از افراد با توجه به نوع کسب و کار خود به دنبال شماره تلفن‌های رند با توالی خاص، یا ارقام تکراری یا اعداد متوالی هستند. یا حتی ترجیح می‌دهند خط تلفن با شماره شناسنامه و یا کد ملی آن‌ها یک هماهنگی کوچک داشته باشد. معمولا در این مزایدات افراد خاص شرکت می‌کنند و قیمت‌های پیشنهادی بسیار بالایی را ارائه می‌دهند.

دائمی یا اعتباری

سیم کارت‌هایی که در ایران توزیع شده است، در دو نوع دائمی و اعتباری هستند که سیم کارت‌های دائمی محبوب‌تر هستند و قیمت بالاتری را باید برای آن‌ها پیشنهاد بدهید. بنابراین برای شرکت در مزایده سیم کارت باید برخی از فاکتورها از جمله نوع اپراتور، پیش شماره، دائمی یا اعتباری بودن سیم کارت، میزان کارکرد و البته رند بودن آن را برای قیمت‌گذاری در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید برنده از مزایده سیم کارت بیرون بیایید بهتر است اطلاعات خود را با گشت و گذار در بازار سیم کارت‌ها بیشتر کنید. در برخی از مواقع برای قیمت‌گذاری سیم کارت فاکتورهایی را در نظر می‌گیرند که هیچ قانونی برای آن‌ها تعریف نشده است و تنها علاقمندی افراد باعث می‌شود که این نوع سیم کارت‌ها با قیمت‌های بالاتری به فروش برسند.

قیمت‌گذاری خط تلفن ثابت

خطوط تلفن ثابت نیز می‌توانند توسط بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها به صورت مزایده‌ای به فروش گذاشته شوند. برای قیمت‌گذاری خطوط تلفن ثابت نیز فاکتورهایی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها رند بودن شماره است. برخی از شماره‌های سازمانی بسیار رند هستند و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسند. برخی از خطوط استفاده نشده‌اند و زنگ خور ندارند که این موضوع نیز یک مزیت به شمار می‌آید و با قیمت بالاتر این خطوط را به فروش می‌رسانند. خطوط تلفن ثابت می‌توانند رقم‌های متفاوتی داشته باشند، برخی از این خطوط خطوط سازمانی هستند که می‌توانند با ارقام کمتر از ۸ عدد به فروش برسند.

سخن پایانی

هر یک از شرکت کنندگان در مزایده سیم کارت و خطوط ثابت سامانه مناقصات کشور و مزایدات کشور، با اهداف متفاوتی شرکت می‌کنند. برخی هدف از شرکت در مزایده سیم کارت و خطوط ثابت را برای دستیابی به یک شماره خاص می‌دانند. آن‌ها به دنبال شماره‌هایی هستند که به آسانی در یاد می‌مانند. بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در مزایدات خطوط تلفن ثابت و سیم کارت شرکت می‌کنند. این خطوط به اندازه‌ای با ارزش هستند که می‌توانند با قیمت پیشنهادی بسیار بالا فروخته شوند و خریدار این نوع سیم کارت‌ها، آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری قلمداد کرده و یک منبع درآمد می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا