اخبار گوناگون

تفاوت جوش آرگون و CO2 چیست؟ (خدمات جوشکاری آرگون در تهران)

تصور تداوم بسیاری از صنایع بدون جوشکاری ممکن نیست! جوشکاری یکی از روش‌های اتصال قطعات فلزی می‌باشد که در صنعت کاربرد گسترد‌ه‌ای دارد. از جمله انواع روش‌های پیشرفته‌ی جوشکاری که امروزه در صنایع مختلف رایج است، جوشکاری آرگون است. این نوع جوشکاری با استفاده از گاز آرگون انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که با این گاز و به واسطه قوس الکتریکی قطعات به‌راحتی به یکدیگر جوش داده می‌شود.

در این میان سوالات رایج مخاطبان این است که چرا از جوش آرگون استفاده کنیم؟ تفاوت جوش معمولی و آرگون چیست؟ جوشکاری آرگون بهتر است یا CO2؟ در ادامه این مطلب ضمن بررسی تفاوت‌های جوش آرگون، سی او دو، و جوش معمولی، مزایا و معایب هریک از روش‌ها و بهترین مرکز ارائه خدمات جوشکاری آرگون در تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

جوشکاری آرگون چیست؟‌ چرا از این روش استفاده کنیم؟

یکی از روش‌های جوش ذوبی، آرگون نام دارد و برخی آن‌را با نام جوش تیگ (tig)‌ نیز می‌شناسند. این نوع جوش با کمک الکترود تنگستن و گرمای ناشی از قوس الکتریکی انجام صورت می‌گیرد. در روش جوش آرگون الکترود ذوب نمی‌شود بلکه به‌واسطه حرارت تولیدی؛ قطعه کار ذوب می‌شود و در انتها پروسه‌ی جوشکاری تکمیل می‌گردد.

از آن‌جایی که هنگام ایجاد قوس با جوشکاری آرگون ضروری است تا از یک لایه گاز محافظ استفاده کنید، گاز آرگون بهترین و بی‌خطرترین گازی است که می‌توان استفاده کرد. به‌طور کلی عوارض جوشکاری آرگون نسبت به سایر روش‌های جوش بسیار کمتر است.

از مهمترین مزایای این روش جوشکاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوشکاری انواع فلز با دقت و کیفیت بالا
  • قابلیت جوشکاری به مدت طولانی
  • امکان جوشکاری صفحات صاف
  • جوشکاری رسوبی با کیفیت بالا
  • جوشکاری تمیز و یکدست
  • نیاز به حداقل پاکسازی

جوش آرگون کاربردهای فراوانی در صنایع خودروسازی، هوا فضا و نظامی دارد. از جمله کاربردهای جوش تیگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال لوله‌های تحت فشار
  • جوش دادن صفحات نازک و بسیار ظریف
  • جوشکاری انواع قطعات مسی و آلومینیومی

جوش آرگون

تفاوت جوش آرگون با جوش معمولی چیست؟

اگرچه با جوش معمولی(جوشکاری قوس الکتریکی) می‌توان مکان‌هایی با دسترسی دشوار را به‌راحتی اتصال داد، اما در این روش به دلیل سوختن پوشش الکترود، دود زیادی تولید می‌شود که این دود به‌شدت برای سلامتی جوشکاران خطرناک است.

جوشکاری آرگون نسبت به جوش معمولی از کیفیت بسیار بالاتری برخودار است و می‌توان اغلب آلیاژها و فلزات را از طریق این روش به یکدیگر متصل نمود. علاوه بر این، یکی از مهمترین تفاوت‌های جوش آرگون با جوش معمولی  این است که در روش تیگ می‌توان در بیشتر مواقع بدون استفاده از یک سیم جوش پرکننده یا فیلر متال و فقط با ذوب دو فلز مجاور هم، بین آنها اتصال محکمی ایجاد می‌شود.

جوشکاری آرگون بهتر است یا CO2؟

جوشکاری CO2 نیز به کمک قوس الکتریکی و سیم جوش انجام می‌شود. در این روش با کمک از یک لایه محافظ گاز دی اکسید کربن، شرایطی ایجاد می‌شود تا در آن از نفوذ هوا به حوضچه مذاب جلوگیری شود و جوش باکیفیتی به دست آید.

با جوشکاری CO2 می‌توان در تمام وضعیت‌ها جوشکاری را انجام داد. این روش گل جوش اندکی دارد و در برخی مواد اصلا سرباره‌ای ندارد که این خود یکی از مزیت‌های جوش CO2 است. همچنین می‌توان مرتب سیم جوش را تغذیه کرد و تعویض الکترود در این روش وجود ندارد. اما باید گفت کیفیت جوشکاری سی او دو تا اندازه زیادی به خلوص گاز بستگی دارد.

می‌توان گفت مهمترین تفاوت جوش آرگون و جوشCO2  استفاده از گاز خنثی و گاز فعال است. در جوشCO2  از یک گاز فعال استفاده می‌شود و در جوشکاری تیگ از گاز آرگون که یک گاز خنثی است، استفاده می‌شود.

خدمات جوشکاری آرگون و co2 در حال حاضر در کارگاه‌های متعددی در شهر تهران ارائه می‌شود. ازجمله کارگاه‌های مطرح در زمینه خدمات جوشکاری آرگون و سی او دو، کارگاه صنعتی میناسیان با بیش از یک دهه سابقه مفید است. مجموعه میناسیان متشکل از نیروهای متخصص و حرفه‌ای خدمات جوشکاری آرگون در تهران را با هزینه به صرفه و کیفیت درجه یک ارائه می‌دهد.

برای جوشکاری تیگ به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

  • رگلاتور
  • منبع تغذیه
  • الکترود تنگستن
  • کابل های اتصال
  • دستگاه جوش آرگون
  • شیلنگ و بست های گاز
  • مشعل مخصوص یا تورچ جوشکاری

قیمت دستگاه جوشکاری آرگون در تهران

دستگاه‌های جوش آرگون مانند سایر ابزار آلات صنعتی  با تنوع بالا و به صورت گسترده تولید می‌شوند. تک فاز و سه فاز بودن، آب و هوا و اینورتری و ترانسی بودن مواردی هستند که باید هنگام خرید دستگاه جوش آرگون مناسب به آنها توجه کنید.

بهترین برندهای جوشکاری آرگون در بازار، برندهای آرگون صبا الکتریک، آرگون گام الکتریک و آرگون تیگ گام هستند. این دستگاه‌ها با سایزهای مینی و بزرگ عرضه می‌شوند و رنج قیمتی از حدود ۱۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان را شامل می‌شود. برای استفاده معمولی بهتر است از دستگاه های با قیمت بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان استفاده کنید.

خدمات جوشکاری آرگون در تهران با تجهیزات پیشرفته و نظارت کامل توسط مهندسان باتجربه در کارگاه‌های مربوطه انجام می‌شود. کارگاه صنعتی میناسیان با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌های جوش آرگون اکنون معروف ترین و معتبرترین مرکز ارائه خدمات جوشکاری آرگون در تهران است.

جوشکاری CO2

خدمات جوشکاری آرگون آلومینیوم

بهترین روش ایجاد اتصالات در فلزات آلومینیومی استفاده از جوشکاری آرگون است. کیفیت جوش آرگون آلومینیوم بسیار بالاست، از این نوع جوشکاری، در هواپیماسازی، تعمیر اتومبیل، قایق و دیگر لوازمی که بدنه آلومینیومی دارند استفاده می‌شود.

آنچه که برای جوش آرگون آلومینیوم احتیاج دارید یک الکترود تنگستن است، توجه داشته باشید که قطر الکترود با ضخامت قطعات جوش داده تناسب داشته باشد. در ابتدا، الکترود به حالت قطره قطره شکل می‌گیرد، وقتی به سایز ۳ تا ۵ میلی‌متر رسید، آن را از نازل جدا کنید.

باکیفیت‌ترین جوش، وقتی حاصل می شود که پارامتر ولتاژ باتوجه به ضخامت قطعات تنظیم شود و دستگاه روی آخرین درجه خود باشد. در انتهای احتراق، تنظیم منبع جریانی پله‌ای با حرارتی یکدست و یکنواخت بسیار مهم است. این کار، باعث می‌شود که در انتهای مفصل جوش نزند، همچنین سرعت جریان آرگون باید روی فشارسنجی تنظیم شود که نزدیک شلنگ گاز است.

این وضع، اتصال را دشوار می‌کند. اما روش جوشکاری آرگون سطح اولیه فلز را از فیلم اکسید پاک می‌کند تا بتواند جوشکاری را به نحو احسن دهد.

نکات جوشکاری آرگون لوله

از آنجایی که جوشکاری ارگون برای جوش دادن صفحات ظریف و نازک مناسب است، می‌توان از جوش ارگون برای ترمیم و تعمیر لوله‌های تحت فشار بهره گرفت. باید توجه داشت که اجرای جوشکاری ارگون یک امر تخصصی و حساس است و نیاز به تجربه بالایی دارد.

جوشکاری ارگون لوله معمولاً جهت جوش لوله‌های مسی و آلومینیومی در صنایع گوناگون همچون پتروشیمی کاربرد دارد. در روند جوش ارگون لوله های تحت فشار، قوس و حوضچه مذاب به‌طور کامل قابل مشاهده است. همچنین استفاده از جوش ارگون برای لوله های گاز فشار بالا نیز امکان‌پذیر است.

درآمد جوشکاری آرگون در تهران سال ۱۴۰۳

باتوجه به جدید بودن و روش جوشکاری آرگون یافتن نیرو در این زمینه با دشواری همراه است، از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضا برای انجام پروژه‌های جوش تیگ، دستمزد جوشکاران آرگون نیز در حال افزایش است.

البته اگر به فکر این هستید که از طریق این مهارت مهاجرت کنید باید گفت که در کشورهای توسعه یافته، جوشکاران از مزایا و حقوق بالاتری برخوردارند. درآمد جوشکاران در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و معمولاً در سطح پایین‌تری قرار دارد. برای فعالیت به عنوان جوشکار حرفه ای با دستمزد مناسب در ایران، باید با انواع مختلف جوشکاری میگ، مگ، تیگ و برق آشنایی کافی داشته باشید.

هزینه خدمات جوشکاری آرگون در تهران

هزینه خدمات جوشکاری آرگون در تهران به موارد متعددی بستگی دارد. به طور مثال در کارگاه‌های مختلف با توجه به شرایط تورم در جامعه، نوع کیفیت درخواستی، مدت زمان اجرای پروژه، سند بلاست و رنگ آمیزی، ارتفاعی که کار باید در آن اجرا شود، مسافت حمل و نقل مصالح و محصول نهایی، هزینه نهایی تعیین می‌شود.

در کارگاه صنعتی میناسیان نیز بر اساس مقدار ابزارآلات، ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز، مواد و مصالح مصرفی، نوع و حجم کار و سبک طراحی و شکل کار، هزینه‌ای بهینه باتوجه به درک شرایط مشتریان گرامی تعیین می‌شود.

خدمات جوشکاری آرگون در تهران

خدمات جوشکاری آرگون در تهران به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین روش‌های جوشکاری، در مراکز متعددی به صورت سیار و غیر سیار ارائه می‌شود. در این میان کارگاه صنعتی میناسیان متشکل از مهندسین با تجربه در زمینه انواع جوش آرگون و سی او دو با بیش از یک دهه فعالیت، اکنون بهترین مرکز ارائه خدمات جوشکاری در تهران محسوب می‌شود. بهره گیره از جدیدترین تجهیزات و توجه به کیفیت جوش در تمامی مراحل کار از ویژگی‌های پرسنل حرفه‌ای میناسیان است.

مجموعه میناسیان با سابقه انجام پروژه‌های جوشکاری صنایع کوچک و بزرگ، امروز معتبرترین مرکز در زمینه ارائه خدمات جوشکاری آرگون، جوش co2، برش لیزری فلزات، رول‌کاری، خمکاری و نوردکاری فلزات محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه‌ها و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ۷۶۲۶۳۰۹۵-۰۲۱ و ۷۶۲۶۳۰۸۶-۰۲۱ با کارشناسان میناسیان در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا