ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

هزینه های انتقال بیت کوین به پایین ترین حد از سال ۲۰۲۰ می رسد

میانگین کارمزدهای مربوط به هر تراکنش بیت کوین در ۷ جولای به پایین ترین سطح خود در چهار سال گذشته رسید و به ۳۸.۶۹ دلار رسید، رقمی که آخرین بار در اوج همه گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد.

هزینه هر تراکنش بیت کوین در روز بر اساس درآمد ماینرها و تعداد کل تراکنش های پردازش شده تعیین می شود.

در ۷ جولای، بیت کوین بالای ۵۸۲۰۰ دلار معامله می شد که هزینه های تراکنش به دلیل دو عامل کلیدی کاهش یافت: تقاضای کمتر برای فضای بلوک و حجم داده.

هزینه هر تراکنش بیت کوین، میانگین ۱ روزه

ماینرهای بیت کوین سودآوری خود را در میان کارمزدهای کمتر حفظ می کنند

بر اساس داده‌های Ycharts، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ۷ جولای ۶۷۳۷۵۲ تراکنش را از طریق شبکه بیت‌کوین پردازش کردند .

بیت کوین ۸۹.۷ درصد از تراکنش ها را نشان می دهد و بقیه پهنای باند توسط پروتکل های دیگر، مانند Ordinals (0.7٪)، BRC-20 (4.1٪) و Runes (5.4٪) گرفته شده است.

سهم تراکنش ها در شبکه بیت کوین 

درآمد استخراج‌کننده بیت‌کوین برای آن روز، ۱.۱۴ درصد از حجم تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد که میانگین سهم در شش ماه گذشته است.

علیرغم متوسط ​​هزینه تراکنش کمتر، ماینرها از کاهش دشواری شبکه بهره مند شدند که به آنها اجازه داد تا تراکنش ها را با استفاده از توان محاسباتی نسبتاً کمتری پردازش کنند.

شماره گیری عملیات استخراج

شرکت اطلاعاتی CryptoQuant با مطالعه بازار متلاطم ارزهای دیجیتال، گفت که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نشانه‌هایی از «کاپیتولاسیون » را نشان می‌دهند، زیرا حاشیه سود در شرایط پس از نصف شدن کاهش می‌یابد و قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۵۰۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

کاپیتولاسیون ماینر فرآیند کاهش هزینه های عملیاتی یا فروش بخشی از درآمد بیت کوین است تا در شرایط نامشخص بازار سرپا بماند.

هش ریت استخراج بیت کوین

تحلیلگران CryptoQuant نشانه های متعددی از تسلیم شدن را که در ماه گذشته ظاهر شد، برجسته کردند که یکی از آنها کاهش قابل توجه هش بیت بیت کوین بود.

«کاپیتولاسیون ماینر بیت کوین سطوح دسامبر ۲۰۲۲ را با ۷.۷ درصد افت هش‌ریت منعکس می‌کند، مشابه شرایط پس از فروپاشی FTX. چنین کاهش‌هایی اغلب نشان‌دهنده سقوط بالقوه بازار است.»

گزارش CryptoQuant همچنین اشاره کرد که استخراج‌کنندگان بسیار کم‌ درآمد دریافت کرده‌اند، همانطور که نشانگر پایداری سود/زیان ماینر در بیشتر دوره‌ای پس از نصف شدن، همانطور که در زیر نشان داده شده است، نشان می‌دهد.

پایداری سود/زیان ماینر بیت کوین

در نتیجه، ماینرها پس از نصف شدن، زمانی که پاداش های بلوک پایه بیت کوین و درآمد کارمزد تراکنش بالاتر بود، شاهد کاهش ۶۳ درصدی درآمد روزانه بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا