فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

طلا (XAU / USD) در بیشتر ساعات روز سه شنبه در محدوده نزدیک سقف قیمتی سه ماهه تثبیت شد و قادر به یافتن پایه قوی بالاتر از سطح ۱،۸۷۰ دلار نبود. کاهش شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق خزانه داری، نرخ های ۱۰ ساله در حدود ۱.۶۵٪، نتوانست باعث رشد قیمت طلا شود. خوش بینی نسبت به بازگشایی اقتصادی منطقه یورو همراه با کاهش محدودیت‌ های کرونایی، احساسات را حفظ کرده و مانع ادامه دار شدن روند صعودی طلا می شود. با این وجود، با توجه به افزایش انتظارات تورمی و کاهش شاخص‌های وال استریت، ریزش قابل توجهی را شاهد نبوده‌ایم.

در حال حاضر سرمایه‌ گذاران در انتظار برگزاری جلسه FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال رزرو) هستند. انتظار می‌ رود که در این نشست از سیاست‌ های فعلی فدرال رزرو در خصوص چاپ پول حمایت شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌ توان روند صعودی جدیدی را در طلا مشاهده کرد. در حال حاضر، قیمت تنها تحت تأثیر روند شاخص دلار آمریکا است.

طلاطلا: نمودار چهار ساعته

افزایش اخیر به دنبال یک تثبیت صورت گرفته و شاهد تشکیل یک الگو صعودی در نمودار چهار ساعته هستیم. روند صعودی احتمالا در یک شکست پایدار بالاتر از مقاومت در برابر روند نزولی ۱۸۷۱ دلار ادامه خواهد یافت.

اولین سطح مقاومتی مهم در محدوده ۱،۸۷۴ دلار که سقف قیمتی در سه ماه اخیربوده است، تشکیل شده است. اندیکاتور RSI نیز از محدوده اشباع خرید خارج شده و احتمال رشد بیشتر قیمت را نشان می دهد.

در طرف مقابل، بسته شدن کندل چهار ساعته زیر سطح روند حمایتی ۱،۸۶۵ دلار می تواند ادامه روند صعودی را بی اعتبار کند. ممکن است قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۱ به بالا (SMA) با قیمت ۱۸۵۵ دلار ریزش کند. حمایت بعدی در سطح روانی ۱،۸۵۰ دلار دیده می شود.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا