اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

لیست سفید NFT چیست و چگونه می توانید به آن بپیوندید؟

لیست سفید فهرستی از آدرس‌های کیف پول با اولویت دسترسی به مجموعه NFT قبل از در دسترس قرار دادن آن برای عموم است.

کلاهبرداری های مبتنی بر رمزنگاری دائماً فضای توکن غیرقابل تعویض (NFT) را فرا می گیرند. بنابراین، به روز ماندن مهم ترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری های جدید و موجود NFT است.

به غیر از تقلب، رقابت شدید برای NFT های تازه تولید شده ممکن است باعث افزایش قیمت ها و افزایش سرسام آور کارمزد تراکنش ها شود و آنها را برای حامیان اولیه غیرقابل تحمل کند.

با این وجود، این مشکلات توسط ارائه‌دهندگان NFT با ایجاد لیست‌های سفید یا مجاز، دادن امتیازات ویژه و دسترسی به یک توکن غیرقابل تعویض جدید، حل شده است.

قبل از شروع ضرب‌کاری عمومی، پروژه‌های توکن غیرقابل تعویض از فهرست‌های مجاز استفاده می‌کنند تا افرادی که می‌توانند NFT را ضرب کنند محدود می‌شود. برای مثال، اگر در لیست سفید قرار دارند، می‌توان NFT‌ها را بدون نگرانی در مورد جنگ‌های گازی ضرب کرد.

این مقاله در مورد مفهوم و فرآیند لیست سفید NFT، چرایی استفاده از لیست سفید NFT و نحوه قرار گرفتن در لیست سفید NFT بحث خواهد کرد.

لیست سفید NFT چیست؟

لیست سفید مفهومی است که در امنیت سایبری استفاده می‌شود و به تأیید فهرستی از آدرس‌های IP، آدرس‌های ایمیل و برنامه‌ها در حالی که دیگران را رد می‌کند، اشاره دارد. گفته می شود، به اعطای حقوق ویژه و دسترسی به یک شی خاص مربوط می شود.

در فضای NFT، لیست‌های مجاز توکن غیرقابل تعویض، فهرستی از آدرس‌های کیف پول با حقوق انحصاری برش هستند، که امکان برش یک یا چند NFT را قبل از انتشار برنامه‌ریزی‌شده برای عموم، اغلب با هزینه کمتر، تضمین می‌کند.

پیش ضرابخانه، که اغلب از طریق مجوز ضرابخانه یا لیست مجاز انجام می شود، به اعضای انجمن و حامیان اولیه فرصتی برای ضرابخانه قبل از باز شدن فروش عمومی می دهد. با این حال، تفاوت بین مجوز ضرابخانه و لیست مجاز در این است که یک پاس ضرابخانه برای برش مقدار مشخصی از NFT قبل از فروش عمومی هزینه دارد.

لیست سفید NFT چگونه کار می کند؟

پس از جمع‌آوری آدرس‌های کیف پول دیجیتال، دسترسی زودهنگام به توکن‌های غیرقابل تعویض جدید ساخته شده است. تایید آدرس شما برای قرار گرفتن در لیست سفید اولین کاری است که به عنوان یک خریدار بالقوه باید انجام دهید. اکثر پروژه‌ها می‌خواهند NFT‌هایشان برای طرفداران واقعی و حامیان اولیه قابل دسترسی باشد و آنها حساب‌های کاربران را قبل از افزودن آنها به لیست سفید ارزیابی می‌کنند.

به آدرس‌های کیف پول انتخاب‌شده، تاریخ و زمان برای ضرب کردن یک توکن جدید پس از اضافه شدن به لیست سفید NFT داده می‌شود. هر پروژه دارای طول شکاف زمانی متفاوتی است.

با این حال، بسیاری از لیست های مجاز یک پنجره دو روزه ارائه می دهند. کاربران باید منتظر تاریخ تعیین شده باشند و می توانند در زمان تعیین شده به حساب خود دسترسی داشته باشند و طبق توافق نامه NFT بریزند.

مزایای لیست سفید NFT

لیست سفید مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران، مجموعه داران و سازندگان پروژه ارائه می دهد. به عنوان مثال، اجازه دادن به طرفداران فداکار برای ضرب کردن NFT قبل از عموم می تواند از جنگ گاز جلوگیری کند.

علاوه بر این، قرار گرفتن در لیست سفید معمولاً منجر به قیمت کمتر ضرابخانه نسبت به قیمت ضرابخانه عمومی می شود.

این بدان معناست که کاربرانی که در لیست سفید قرار دارند، یک فرصت آزاد برای تکمیل خرید خود خواهند داشت و می‌توانند با صرفه‌جویی در هزینه‌های بنزین، پول بیشتری را برای خریدهای واقعی NFT خرج کنند.

علاوه بر این، اگر کلکسیونرها بتوانند یک پروژه با ارزش NFT را انجام دهند، ممکن است با airdrops پاداش دریافت کنند. به عنوان مثال، دارندگان Bored Ape Yacht Clubs رایگان Mutant Ape NFT دریافت کردند که به کاربران فعلی اجازه می‌دهد تا میمون‌های جدید را به صورت رایگان ضرب کنند.

به طور مشابه، خالقان پروژه در هزینه های بازاریابی اولیه صرفه جویی می کنند و از تبلیغات اولیه حامیان سود می برند، که از نظر مالی انگیزه دارند تا در پروژه فعال بمانند و حامیان جدید جذب کنند.

به‌علاوه، سازندگان پروژه می‌توانند با ایجاد کاربرانی که در لیست سفید قرار گرفته‌اند، هرزنامه‌ها را از آدرس‌های غیرفهرست متوقف کنند، که ضروری است، زیرا حساب‌های مخفی ممکن است قیمت گاز را افزایش داده و عملکرد شبکه را کاهش دهند.

معایب لیست سفید NFT

ورود به لیست سفید زمان بر است، زیرا مستلزم تعامل مداوم در سرور Discord پروژه و سایر صفحات رسانه های اجتماعی است. با این حال، اگر پروژه موفق به جلب توجه نشود، ممکن است در لیست سفید قرار نگیرد.

علاوه بر این، کلاهبرداران ممکن است یک حمله فیشینگ انجام دهند و سرمایه گذاران را ترغیب کنند تا روی پیوندهای تصادفی کلیک کنند. در نتیجه، کاربران باید احتیاط کنند و فقط با نمایندگان قانونی پروژه ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، NFT های نامحبوب ممکن است به دارایی های غیر نقدی تبدیل شوند که فروش آنها در بازار ثانویه چالش برانگیز است.

بنابراین، همیشه قبل از برش توکن‌های غیرقابل تعویض، تحقیقات خود را انجام دهید و فقط در صورتی که از آینده پروژه راضی هستید، پول جمع کنید.

چگونه در لیست سفید NFT قرار بگیریم؟

با مشارکت در پروژه از طریق سرور Discord، توییتر، گروه تلگرام و غیره، می توان توجه بنیانگذاران پروژه را برای ورود به لیست سفید جلب کرد.

در اینجا مراحل اساسی برای قرار گرفتن در لیست سفید برای NFT آمده است:

قبل از راه اندازی به دنبال یک پروژه NFT باشید

در مراحل اولیه، اکثر طرح‌های NFT به دنبال اعضای جامعه هستند که می‌توانند به افزایش آگاهی کمک کنند و در عوض به شرکت‌کنندگان پاداش دهند. می توانید پروژه ها را در توییتر و یوتیوب جستجو کنید یا از پلتفرم هایی مانند Rarity.tools استفاده کنید تا از آخرین روندها مطلع شوید.

به سرور Discord پروژه NFT بپیوندید

پس از انتخاب یک پروژه، به سرور Discord آن بپیوندید تا با سایر اعضای آن پروژه تعامل داشته باشید و در توسعه آن مشارکت کنید. اطلاعات مفید اضافی، مانند پیشینه بنیانگذاران پروژه، نقشه راه و آخرین اطلاعیه ها را می توان در سرور یافت که می توان از آنها برای ارزیابی اعتبار پروژه قبل از پیوستن به لیست سفید استفاده کرد.

دستورالعمل ها را دنبال کنید تا در لیست سفید قرار بگیرید

فرآیند درخواست برای پیوستن به لیست سفید از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت است. دستورالعمل های پروژه انتخابی خود را برای درخواست پیوستن به لیست مجاز دنبال کنید.

هنگامی که پیش نیازها را برآورده کردید، باید آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را ارائه دهید، که در صورت پذیرش، به شما امکان دسترسی به لیست سفید را می دهد. پس از اضافه شدن به لیست سفید، به شما فرصتی داده می شود تا توکن خود را برش دهید.

چگونه در Binance NFT در لیست سفید قرار بگیریم

تا زمانی که آنها NFT یا الزامات را برآورده کنند – به عنوان مثال، مقدار مشخصی از دارایی های BNB را برای تعهد توکن های خود به فروش داشته باشند، مشتریان می توانند با استفاده از مکانیسم اشتراک NFT بایننس به جدیدترین فروش های توکن غیرقابل تعویض دسترسی انحصاری داشته باشند.

کاربران این امکان را دارند که در حین فروش با بلیط مشارکت، NFT خریداری کنند. احتمال انتخاب بلیط های شما با مشترک شدن بلیط های بیشتر افزایش می یابد. علاوه بر این، هر کاربر یک سقف اشتراک دارد و NFT نهایی بی‌طرفانه تخصیص می‌یابد.

آماده سازی، اشتراک، محاسبه و توزیع چهار مرحله فرآیند مکانیسم اشتراک است. همه آنها برای اطمینان از اینکه شرکت کنندگان شانس برابر در فروش دارند ضروری هستند. این مراحل در زیر توضیح داده شده است:

مراحل شرکت در فروش NFT بایننس از طریق مکانیسم اشتراک در زیر ذکر شده است:

پس از ورود به حساب بایننس خود به صفحه وب Binance NFT بروید.

برای شرکت در فروش NFT بر روی بنر کلیک کنید.

شما به صفحه اشتراک هدایت می شوید، جایی که می توانید اطلاعات مربوط به پروژه را مشاهده کنید، از جمله تعداد کل NFT های صادر شده، تعداد بلیط های قابل خرید توسط هر کاربر، هزینه بلیط های مشارکت، سقف اشتراک. برای بلیط های مشارکت، و شمارش معکوس اشتراک.

پیش نیازهای مورد نیاز تعیین شده توسط هر فروش را برآورده کنید.

با انتخاب “اشتراک برای بلیط(ها)” می توانید تعداد بلیط های شرکتی را که می خواهید خریداری کنید وارد کنید.

پس از انتخاب بلیط های برنده، کاربران می توانند پیشرفت خرید NFT خود را پیگیری کنند. خریداران موفق، توکن‌های غیرقابل تعویض خود را در مرکز کاربر NFT بایننس کشف می‌کنند، در حالی که کاربرانی که خریدهای ناموفق داشته باشند، از بایننس بازپرداخت خواهند شد.

چگونه یک کلاهبرداری در لیست سفید NFT را تشخیص دهیم؟

از آنجایی که صنعت NFT هنوز در مراحل ابتدایی خود است، کلاهبرداران از روش های کلاهبرداری برای پاک کردن وجوه از کیف پول قربانیان استفاده می کنند. بنابراین، اطلاع از برخی علائم هشدار دهنده به حفظ ایمنی کمک می کند.

همانطور که گفته شد، قرار گرفتن در لیست سفید شامل چند مرحله اساسی است. با این حال، اگر یک نماینده پروژه یا یک کاربر تصادفی درخواست رشوه کند تا نام شما را در لیست سفید قرار دهد، این یک کلاهبرداری است زیرا سازندگان توکن غیرقابل تعویض واقعی جامعه خود را کنترل نمی کنند.

علاوه بر این، اگر از شما خواسته شد که کلید خصوصی یا اطلاعات بانکی خود را به اشتراک بگذارید تا وارد لیست مجاز شوید، آن را یک پرچم قرمز در نظر بگیرید و از اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی خودداری کنید.

 اگر ایمیل، پیامک یا تماسی از یک منبع تأیید نشده درباره انتخاب خود برای لیست سفید دریافت کرده‌اید، قبل از پرداخت وجه، پروژه را بررسی کنید. فقط به پیوندهای رسمی ارسال شده به حساب توییتر پروژه یا کانال های تلگرام یا Discord اعتماد کنید.

آیا ارزش تلاش برای قرار گرفتن در لیست سفید NFT را دارد؟

قرار گرفتن در لیست سفید مستلزم تلاش زیادی است، از جمله بررسی پیش فروش NFT، مشارکت مستمر در پروژه های NFT و تعامل با اعضای تیم پروژه. با این حال، ممکن است باز هم کسی در لیست سفید قرار نگیرد، زیرا هر پروژه یا پلتفرم معیارهای انتخاب خاصی دارد.

به عنوان مثال، کاربران برای شرکت در فروش توکن غیرقابل تعویض با استفاده از مکانیسم اشتراک NFT بایننس، باید پیش نیازهای BNB و NFT بایننس را برآورده کنند.

صرف نظر از این، فرصت دسترسی زودهنگام به ابتکارات جذاب معمولاً ارزشمند است، زیرا می توان NFT ها را با قیمت پایین خریداری کرد و از جنگ های پرهزینه گاز و معاملات گران قیمت بازار ثانویه جلوگیری کرد.

کاربران می توانند در صورت داشتن برنامه مناسب و تمایل به انجام برخی تلاش ها، از لیست های سفید برای تقویت سبد سرمایه گذاری خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا