ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بانک مرکزی تایوان می گوید هیچ عجله ای برای راه اندازی CBDC وجود ندارد

یانگ چین لانگ، رئیس بانک مرکزی جمهوری چین، گفت که توسعه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یک رقابت نیست و بانک مرکزی بر پیشرفت مداوم بیش از سرعت تمرکز دارد.

یانگ اظهار داشت که بر اساس گزارش خبری ۷ ژوئیه UDN، اولین کسی که CBDC را معرفی می کند موفقیت را تضمین نمی کند، زیرا کشورهایی که قبلاً CBDC ها را صادر یا آزمایش کرده اند، نتایج مطلوب را مشاهده نکرده اند.

یانگ در گزارشی که در ۷ ژوئن قبل از ارائه به کمیته مالی یوان قانونی در روز چهارشنبه، ۱۰ ژوئن منتشر شد، برنامه های بانک مرکزی برای دلار جدید تایوان دیجیتال را تشریح کرد.

یانگ گفت که بانک مرکزی در حال انجام آزمایشات در سه سناریو برای افزایش کارایی پرداخت داخلی و نوآوری است.

اگرچه جدول زمانی برای صدور CBDC وجود ندارد، تلاش ها برای بهبود کارایی پردازش سیستم پرداخت و برنامه های کاربردی نوآورانه ادامه دارد.

یکی از پیشرفت های مهم، پلتفرم نمونه اولیه CBDC است که برای پرداخت های خرده فروشی طراحی شده است.

به گفته یانگ، این پلتفرم از قبل می‌تواند از عملیات جریان نقدی کوپن‌های دیجیتال پشتیبانی کند و سرعت پردازش تراکنش‌ها به ۲۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه می‌رسد.

علاوه بر این، یک اثبات مفهوم برای یک CBDC عمده فروشی در حال انجام است. این ابتکار CBDC را با توکن های سپرده بانکی ترکیب می کند تا یک سیستم ارز دیجیتال آینده را بسازد.

هدف آن این است که به عنوان یک دارایی انحلال برای توکن سازی دارایی عمل کند.

بانک مرکزی قصد دارد از فناوری توکن سازی برای تبدیل دیجیتالی ارز بانک مرکزی عمده فروشی و ارز بانک تجاری استفاده کند و از توکن های دارایی مختلف پشتیبانی کند.

برای پیشبرد اهداف خود، بانک مرکزی تایوان در حال انجام اثبات مفهوم و همکاری با بانک های شرکت کننده برای ایجاد یک پلت فرم مشترک برای توکن سازی است.

بر اساس این گزارش، این پلتفرم در سه سناریو انتقال بین بانکی توکن سپرده بانکی، تحویل همزمان توکن دارایی و پول دیجیتال با هدف ویژه مورد آزمایش قرار می گیرد.

یانگ تکرار کرد که رویکرد محتاطانه تایوان در صدور CBDC برای برآوردن نیازهای پرداخت دیجیتال عمومی و همسویی با اهداف سیاست دیجیتال دولت و تضمین مزایای قابل توجه است.

در ماه مارس، کمیسیون نظارت مالی اعلام کرد که در سپتامبر ۲۰۲۴ پیش نویس جدیدی از مقررات دارایی دیجیتال را برای تایوان پیشنهاد خواهد کرد. هدف آن ایجاد مقررات موثرتر برای بازارهای دارایی دیجیتال و اطمینان از ایمنی سرمایه گذاران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا