ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

هکر WazirX حدود ۵۷ میلیون دلار ETH را در کیف پول های جدید ادغام می کند

هکر WazirX در آخرین حرکت زنجیره ای وجوه دزدیده شده، ۵۷ میلیون دلار از وجوه دزدیده شده را به دو آدرس جدید ارزهای دیجیتال منتقل کرده است.

هکر ۱۶۳۵۰ اتر را به ارزش بیش از ۵۷ میلیون دلار به دو کیف پول رمزنگاری جدید در آخرین تلاش برای قیف کردن دارایی های سرقت شده انتقال داده است.

بر اساس پستی که در ۲۲ جولای X توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield منتشر شد، سهم (بیش از ۵۴ میلیون دلار) به آدرس “0x58d” ارسال شد .

هکر ۵۷ میلیون دلار ادغام کرد

این هکر ناشناس بیش از ۲۳۰ میلیون دلار را از WazirX ، یک صرافی ارزهای دیجیتال هند، در دومین هک بزرگ ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ سرقت کرد. حرکت زنجیره ای وجوه دزدیده شده می تواند جزئیات کلیدی در مورد هویت هکر را آشکار کند.

برای کمک به ردیابی وجوه دزدیده شده، WazirX دو برنامه جایزه برای محققین زنجیره ای راه اندازی کرده است.

اولین مورد، تا ۱۰۰۰۰ دلار تتر برای کسانی که می توانند “اطلاعات عملی را ارائه دهند که منجر به مسدود شدن وجوه دزدیده شده شود” ارائه می دهد.

دومی، جایزه بازیابی کلاه سفید، به هکرهای اخلاقی تا ۱۰ درصد از مبلغی را که می توانند به بازیابی کمک کنند، پاداش می دهد.

به گفته WazirX ، سقف بالای جایزه کلاه سفید دو برابر شد و به ۲۳ میلیون دلار رسید.

او افزود: تاکنون ۵۴ هکر کلاه سفید برای برنامه بازیابی WazirX ثبت نام کرده اند.

عوامل مخرب اغلب وجوه دزدیده شده را به داخل اتر می‌ریزند تا آنها را برای شستشو آماده کنند، زیرا توکن ETH هیچ وسیله داخلی برای مسدود کردن آن ندارد.

به همین دلیل است که هکر WazirX هفته گذشته ۱۴۹ میلیون دلار آلتکوین را به اتر تبدیل کرده است.

هک ۲۳۰ میلیون دلاری در یک هفته بد به خصوص برای بخش ارزهای دیجیتال رخ داد که با فعالیت‌های مخرب مواجه بود.

مدت کوتاهی پس از سرقت WazirX، پس از اینکه یک فرد غیرمجاز به اوراکل بلاک چین این پروتکل دسترسی پیدا کرد، Rho Markets برای دارایی های دیجیتالی به ارزش نزدیک به ۸ میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفت .

در یک چرخش خوش شانسی، لایه نقدینگی مبتنی بر اسکرول و پروتکل وام دهی اعلام کرد که تمام وجوه برگردانده شد و Rho Markets دوباره آنلاین شد.

این پروتکل همچنین نشان داد که ضرر ناشی از یک ربات با حداکثر ارزش قابل استخراج است که از پیکربندی اشتباه اوراکل قیمت سود می‌برد و متعاقباً تمام وجوه را برمی‌گرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا