ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

با وجود WazirX، ضرر هک و کلاهبرداری ارز دیجیتال Q3 به ۴۱۳ میلیون دلار در سال کاهش یافت

بر اساس گزارش ۲۶ سپتامبر از پلتفرم امنیتی بلاک چین Immunefi، زیان ناشی از هک و کلاهبرداری کریپتو در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافت و به تنها ۴۱۳ میلیون دلار کاهش یافت.

در سال قبل، زیان سه ماهه سوم ۶۸۵ میلیون دلار بود. زیان سه ماهه نیز در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

علیرغم اخبار خوب، Q3 شاهد هک ها و سوء استفاده های شگفت انگیز ارزهای دیجیتال بود.

بر اساس این گزارش، بزرگترین هک این سه ماهه علیه صرافی ارز دیجیتال WazirX بود که منجر به زیان ۲۳۵ میلیون دلاری شد، در حالی که دومین هک بزرگ، هک ۵۲ میلیون دلاری BingX بود.

مجموع این هک ها بیش از ۶۹ درصد از کل ضررهای سه ماهه را به خود اختصاص دادند.

بیشترین ضررهای ارزهای دیجیتال سه ماهه چهارم ۲۰۲۴

زیان ناشی از سایر انواع تقلب، بخش بسیار کمی از کل سه ماهه را تشکیل می‌دهد. تنها ۳ میلیون دلار در سه حادثه از دست رفت که ۰.۸٪ است. به طور کلی، زیان ناشی از کلاهبرداری نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۸۶.۴ درصد کاهش داشته است.

تجزیه و تحلیل هک در مقابل تقلب Q3 2024

بهره برداری در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. ۱۰۳ میلیون دلار در DeFi در ۳۱ حادثه از دست رفت، که ۷۹.۲ درصد از ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ کاهش داشت.

علیرغم کاهش زیان برای بیشتر بخش‌ها، پتانسیل زیان‌های عظیم در صرافی‌های متمرکز همچنان فضای کریپتو را آزار می‌دهد.

میچل آمادور، بنیانگذار Immunefi، مدعی شد که مدیریت کلیدی همچنان بزرگترین «مسئله زیرساختی» است که باید برای کاهش این ضررها حل شود.

“ما شاهد تعداد بیشتری از رویدادها هستیم که DeFi را هدف قرار می دهند، در حالی که CeFi [مالی متمرکز] حوادث کمتری را تجربه می کند، اما اغلب با عواقب شدیدتری همراه است، با صدها میلیون سرمایه سرقت شده در یک سوء استفاده واحد.”

در CeFi، بزرگترین مشکل زیرساختی، مدیریت کلید خصوصی است که برای حفظ خودسرپرستی دارایی‌های کریپتو ضروری است، اما معمولاً مشمول ممیزی‌های امنیتی نمی‌شود. این نیاز به سیاست های مدیریت کلیدی دقیق، شیوه ها و برنامه های اضطراری دارد.

ضررهای کریپتو قبل از سه ماهه دوم ۲۰۲۴ روند نزولی داشت، زمانی که نرم افزار کیف پول در شناسایی آدرس های کلاهبرداری و هشدار به کاربران در مورد تعامل با آنها بهتر شد.

در سه ماهه اول، زیان ۲۳ درصد کاهش یافت. اما آنها در سه ماهه دوم بازگشتند، زیرا هک کلید خصوصی در صرافی های متمرکز منجر به افزایش ۱۱۵ درصدی ضرر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا