ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تورم اتریوم افزایش می‌یابد و وضعیت «پول اولتراسونیک» را تهدید می‌کند

بر اساس گزارش ماهانه مارکت بایننس در اکتبر ۲۰۲۴، نرخ تورم اتریوم به ۰.۷۴ درصد رسیده است که نگرانی‌ها را در مورد روایت طولانی مدت «پول اولتراسونیک» افزایش داده است.

گزارش تحقیق نشان داد که نرخ انتشار اتر به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است، زیرا کاهش فعالیت زنجیره ای و کاهش نرخ سوزاندن وضعیت اقتصادی دارایی را تغییر می دهد.

این یافته ها یک مشکل رو به رشد برای دارایی را برجسته می کند، که ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران آن است. آنها در مورد این فرض طولانی مدت که ETH می تواند ماهیت کاهش تورم خود را حفظ کند، تردید ایجاد می کنند.

نموداری که تغییر در نرخ سوختگی انتشار ETH را در سال ۲۰۲۴ نشان می دهد

ظهور راه حل های لایه ۲ مانند Arbitrum و Optimism به طور قابل توجهی بر فعالیت زنجیره ای بلاک چین لایه ۱ اتریوم تأثیر گذاشته است.

این شبکه‌های L2 تراکنش‌های خارج از شبکه اصلی اتریوم را پردازش می‌کنند، هزینه‌های GAS را کاهش می‌دهند و به نوبه خود، مقدار ETH سوزانده شده از طریق کارمزد تراکنش‌ها را کاهش می‌دهند.

پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 1559، که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، بخشی از کارمزد تراکنش ها را می سوزاند، اما کاهش تعداد تراکنش های شبکه اصلی منجر به کاهش حجم ETH سوخته شده است.

یکی از سخنگویان بایننس توضیح داد که ارتقای Dencun “به افزایش پذیرش راه حل های L2 با کارمزد کمتر” و کاهش سرعت سوخت ETH منجر شد. آنها افزودند:

«با این حال، شایان ذکر است که تورم اتریوم هنوز زیر ۱٪ است و این نباید به عنوان یک نتیجه منفی تلقی شود […] فشارهای تورمی معمولاً در دوره‌های فعالیت شبکه پایین‌تر افزایش می‌یابد اما […] می‌تواند به حالت کاهش تورم بازگردد. فعالیت افزایش می یابد.»

روایت “پول اولتراسونیک” که ETH را به عنوان یک ارز کاهش دهنده تورم قرار می دهد، در گزارش بایننس  مورد سوال قرار گرفته است:

«از آنجایی که با L2s فعالیت شبکه – تحت تأثیر شرایط بازار گسترده‌تر – کارمزد تراکنش‌ها و در نتیجه، هزینه‌های سوخته شده روی اتریوم کاهش یافت ، سپتامبر یکی از پایین‌ترین سطوح از زمان ادغام را ثبت کرد.»

با پیشی گرفتن انتشار ETH در حال حاضر، افزایش خالص عرضه کل اتریوم را از هدف کاهش تورم خود دور کرده است.

در ۳ اکتبر، بوترین به یک بحث اجتماعی در مورد X پیوست و حمایت خود را از کاهش حداقل سپرده ETH مورد نیاز برای سهامداران انفرادی ابراز کرد .

stakerهای انفرادی، گره‌های کامل را با استفاده از تجهیزات کامپیوتری خصوصی بدون تکیه بر خدمات شخص ثالث، استخرهای سهام یا نهادهای متمرکز اجرا می‌کنند.

در حال حاضر، شرط قفل کردن ۳۲ اتریوم می تواند از مشارکت گسترده تر در شبکه جلوگیری کند، اما بنیانگذار ETH از کاهش این عدد به ۱۶ تا ۲۵ اتریوم برای اجرای یک گره حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا