ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا قیمت سولانا (SOL) امروز افزایش یافته است؟

قیمت سولانا طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد افزایش یافته است زیرا بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال همچنان به قدرت خود ادامه می دهد.

قیمت سولانا در ۱۴ اکتبر افزایش یافت، بالای ۱۵۰ دلار معامله شد و در ۲۴ ساعت گذشته در بحبوحه بهبود بازار، ۴ درصد افزایش یافت.

اطلاعات به‌دست‌آمده از Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان داد که SOL در چهارمین جلسه صعودی متوالی در بازه زمانی روزانه معامله می‌شود و از پایین‌ترین سطح ۱۳۵.۴۳ دلار در تاریخ ۱۰ اکتبر به بالاترین سطح روزانه ۱۵۳.۳۱ دلار در تاریخ ۱۴ اکتبر، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

 

Coinbase, Cryptocurrencies, DApps, Markets, Cryptocurrency Exchange, Market Analysis, Solana

نمودار روزانه SOL/USD

همراه با افزایش قیمت SOL ، افزایش فعالیت معاملاتی است که شاهد افزایش ۷۷ درصدی حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۹ میلیارد دلار بوده است.

SOL با ارزش بازار ۷۱.۶ میلیارد دلار، جایگاه خود را به عنوان پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تثبیت می کند.

بیایید به عواملی که باعث افزایش قیمت SOL امروز می شوند نگاهی بیاندازیم.

میم‌کوین‌های سولانا در حال نمایش رشد مثبت هستند

 

رشد سولانا در تاریخ ۱۴ اکتبر همزمان با بهبود قیمت میم‌کوین‌ها در شبکه آن است. بیشتر این میم‌کوین‌ها افزایش‌های دو رقمی هفتگی را ثبت کرده‌اند، همان‌طور که در شکل زیر نشان داده شده است.

 

Coinbase, Cryptocurrencies, DApps, Markets, Cryptocurrency Exchange, Market Analysis, Solana

عملکرد میم کوین های سولانا

به‌عنوان مثال، Dogwifhat (WIF) با قیمت ۲.۸۳ دلار، که پیشتاز میم‌کوین‌های سولانا از نظر ارزش بازار است، در بازه ۲۴ ساعته بیش از ۱.۴٪ افزایش یافته و در طول هفت روز گذشته ۵.۷٪ رشد داشته است.

به‌طور مشابه، Bonk (BONK) با قیمت ۰.۰۰۰۰۲۲۱۶ دلار، Cat in a Dogs World (MEW) با قیمت ۰.۰۰۷۲۴۶ دلار و Book of Meme (BOME) با قیمت ۰.۰۰۹۲۷۹ دلار به‌ترتیب در روز گذشته ۳.۸٪، ۱۰٪ و ۲۷٪ افزایش یافته‌اند.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط داشبورد Dune به آدرس pump.fun، این افزایش قیمت میم‌کوین‌ها با افزایش فعالیت زنجیره‌ای در اکوسیستم سولانا همزمان است. رشد قیمت SOL امروز با افزایش شدید تعداد تراکنش‌ها در شبکه همراه بود.

نمودار زیر نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های روزانه در بلاک‌چین سولانا از ۱۳,۳۵۱ به ۱۹,۲۸۳ بین تاریخ‌های ۸ اکتبر تا ۱۴ اکتبر افزایش یافته است.

Coinbase, Cryptocurrencies, DApps, Markets, Cryptocurrency Exchange, Market Analysis, Solana

نمودار عملکرد تراکنش های مستقر سولانا

افزایش تعداد تراکنش‌ها در سولانا نشان‌دهنده افزایش فعالیت شبکه و افزایش تعامل کاربر با این پلتفرم است که منجر به استفاده زیاد از شبکه و درآمد بیشتر می‌شود.

داده‌های اضافی از DefiLlama نشان می‌دهد که درآمد روزانه سولانا نیز افزایش یافته و در تاریخ ۱۳ اکتبر به حدود ۷۴۵,۵۷۰ دلار رسیده است، در حالی که این رقم در اواسط سپتامبر ۱۳۶,۳۳۰ دلار بوده است.

 

Coinbase, Cryptocurrencies, DApps, Markets, Cryptocurrency Exchange, Market Analysis, Solana

درآمد روزانه از شبکه Solana و TVL به دست می آید

نمودار بالا همچنین نشان می دهد که کل ارزش قفل شده سولانا (TVL) در ماه اکتبر روندی صعودی داشته است و ۱۸ درصد از ۵.۰۶ میلیارد دلار در ۳ اکتبر به ۶ میلیارد دلار در زمان انتشار افزایش یافته است.

رشد تراکنش‌های زنجیره‌ای، درآمدهای شبکه و TVL در Solana نشان‌دهنده افزایش تعامل کاربر، افزایش تقاضا برای توکن‌های SOL و تأثیر مثبت بر قیمت آن است .

ساختار بازار SOL نشانه‌هایی از بازگشت به قیمت ۲۰۰ دلار را نشان می‌دهد

حرکت قیمت SOL در بازه زمانی روزانه الگوی مثلث صعودی را ترسیم کرده است، همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

مثلث‌های صعودی الگوهای ادامه‌دهنده صعودی هستند که در هنگام تشکیل در یک روند صعودی ایجاد می‌شوند. این الگوها زمانی حل و فصل می‌شوند که قیمت بالای خط روند بالایی شکسته شده و به حداکثر فاصله بین خطوط روند بالایی و پایینی افزایش یابد.

به نظر می‌رسد SOL در اکتبر به یک سناریوی شکست مشابه چشم دوخته است. در حال حاضر، قیمت آن ۱۵۲ دلار است که ۶.۵٪ زیر خط روند افقی مثلث قرار دارد و این خط در حال حاضر در ۱۶۲ دلار قرار دارد.

اگر SOL یک بسته شمعی روزانه قاطع بالای این سطح مقاومت تولید کند، به سمت هدف صعودی الگوی فعلی در ۲۰۰ دلار حرکت خواهد کرد که ۳۰.۵٪ بالاتر از سطوح قیمت فعلی است.

منطقه تجمع خریداران بین ۱۴۴ تا ۱۵۲ دلار از حمایت قوی در سمت پایین برخوردار است. میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه، ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه در حال حاضر در این محدوده قرار دارند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال افزایش به سمت ۷۰ است که بر تسلط خریداران در بازار تأکید می‌کند.

Coinbase, Cryptocurrencies, DApps, Markets, Cryptocurrency Exchange, Market Analysis, Solana

نمودار روزانه SOL/USD

از طرف دیگر، سقوط به زیر ۱۵۰ دلار نشان‌دهنده ناتوانی خریداران در ادامه روند صعودی خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، SOL ممکن است به زیر منطقه تقاضا بین ۱۴۴ تا ۱۵۲ دلار کاهش یابد و بعداً به خط روند پایینی الگو در ۱۳۵ دلار برسد که این امر چشم‌انداز صعودی کوتاه‌مدت را باطل می‌کند.

این مقاله شامل مشاوره یا توصیه‌های سرمایه‌گذاری نیست. هر سرمایه‌گذاری و حرکت تجاری شامل ریسک است و خوانندگان باید تحقیقات خود را در هنگام اتخاذ تصمیم انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا