فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، سه شنبه ۲ دی ۹۹

قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا در روز دوشنبه افزایش یافت. این افزایش قیمت ناشی از اخباری است که قانونگذاران ایالات متحده در مورد یک بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری به توافق رسیده اند. در عین حال در انگلستان به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا، قرنطینه شدیدی اعمال شده و سبب شده تقاضا برای سرمایه‌گذاری روی دارایی های امن افزایش پیدا کند و قیمت فلزات گرانبها را رشد دهد.

بسته های حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایالات متحده یکی از بزرگترین محرک های اقتصادی در تاریخ ایالات متحده است که پس از قانون بسته های ۲.۲ تریلیون دلاری در مارس سال جاری، تخصیص یافته است.

هفته گذشته، به دنبال آخرین جلسه کمیته FOMC در سال ۲۰۲۰، قیمت های طلا و نقره سر به فلک کشید. رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، مجدد تاکید کرد که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۴ نزدیک به صفر باقی خواهد ماند و آنها کاملا متعهد به افزایش تورم هستند.

طلا (XAU / USD) روز دوشنبه شاهد افزایش تقاضا برای خرید به دلیل تخصیص بسته‌های حمایتی دولت بود و روند صعودی را به اجرا گذاشت.

در همین حال، در اواخر روز طلا با نزول تقریبا ۵۰ دلاری از سطح هفتگی ۱،۹۰۷ دلار به سطح ۱،۸۵۵ دلار رسید که می توان دلیل آن را انتشار خبر ویروس کرونای انگلیسی و قرنطینه سنگین ناشی از آن دانست.

طلا

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا