فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه بازارهای مالی، چهارشنبه ۳ دی ۹۹

تحلیل روزانه بازارهای مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است شما به عنوان معامله گر و یا سرمایه گذار در این بازارها حتما پیگیر این تحلیل ها باشید. همانطور که در پست های پیشین خوانده اید، تیم تحلیلی خبری فیماچارت قصد دارد تا این اخبار و تحلیل ها را به صورت روزانه و در کمترین زمان ممکن منتشر کند تا بتواند در مسیر معامله گری شما عزیزان همراهی تان کند. در ادامه تحلیل مربوط به روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ را می خوانید.

تولید ناخالص داخلی (GDP)، تغییر در ارزش تعدیل شده تورم کلیه کالاها و خدمات تولید شده توسط اقتصاد می باشد که در کانادا بصورت ماهانه تهیه و گزارش می شود. این وسیع ترین معیار فعالیت اقتصادی و شاخص اصلی سلامت اقتصاد است.

از آنجا که معاملات برای فصل تعطیلات پایان می یابد، از نظر رویدادها هفته بسیار آرامی است. این بدان معنی است که نقدینگی ممکن است کم باشد و در صورت دستیابی به موفقیت در جنگ  Brexit یا بسته محرک آمریکا، زمینه برای برخی از اقدامات انفجاری فراهم می شود.

به طور کلی، بازارها قرار است خوش بینانه و با کمی کمک از بانک های مرکزی، سرمایه های خود را افزایش دهند. البته به نظر می رسد بحرانی که از جهش ویروس کرونا در انگلستان بوجود آمده شیرینی این خبر را به کام اروپا و کانادا و همچنین ایالات متحده تلخ کند.

در سال ۲۰۲۰ بیشتر کشورها وارد دوران قرنطینه مجدد شدند، بخش خرده فروشی بسیار کم رونق شد و مرزهای بین المللی بسته شدند. در همین حال آمریکا شاهد آشوب های گسترده ای بود و قیمت نفت خام منفی شد. اما شاید بتوان گفت تمامی این تغییرات نیز منفی نبوده اند چرا که این بحران برخی دولت ها را وادار به اعمال تغییرات مثبتی کرد. سیاست های پولی و مالی پس از مدت ها به هم پیوستند و اتحادیه اروپا گامی بزرگ به سمت اتحاد مالی برداشت و علم پزشکی به سرعت واکسن هایی را به ما داد تا این کابوس را پشت سر بگذاریم.

در بازارها، نیروی غالب، بسته محرک مالی بود. سهام یکی از قدرتمندترین بازگشت ها را به خود دید، دلار ریزش کرد زیرا بانک فدرال رزرو نسبت به سایر بانک های مرکزی با شدت بیشتری عمل کرده و سبب شد تقاضا برای این دارایی امن از بین برود. این در حالی بود که قیمت کالاها پس از اجرای روند بهبودی، افزایش یافتند.

با توجه به اوایل سال ۲۰۲۱، به نظر می رسد که این اوضاع ادامه خواهد داشت. بانک های مرکزی همچنان به کار خود را خواهند کرد و دولت ها نیز مانند ملوان های مست به خرج کردن ادامه می دهند. این به معنای وجود شرایط مناسب برای رشد سهام، کالاها و سایر دارایی های ریسک پذیر است.

در فارکس، تمامی شواهد ضعف دلار را نشان می دهد. انتظار می رود تورم ایالات متحده در میان ترکیبی از محرک های قدرتمند، افزایش چشمگیر قیمت کالاهای صنعتی سریعتر از سایر کشورها شتاب بگیرد. اما از سوی دیگر و در میان این روند سرعت گیری تورم، فدرال رزرو بازده اسمی اوراق قرضه را محدود نگه داشته است و به همین دلیل انتظار می رود نرخ بهره واقعی (منهای تورم اسمی) به شدت منفی باقی بماند، دلار به شدت سقوط کند و ارزهای مرتبط با کالا تقویت شوند.

جذابیت این موارد است که بیشتر اینها موارد قبلا اجرا شده است. ما در حالی شاهد تحرکات عظیم بودیم که سرمایه گذاران از اخبار مثبت استفاده می کردند و معاملات متعددی مانند دلار در کوتاه مدت بسیار جذاب و پرتقاضا شده بودند. همه اینها بر این فرض است که اوضاع به سرعت به حالت عادی باز خواهد گشت، اما به نظر می رسد بازارها عدم قطعیت ها را دست کم می گیرند. هنوز خطر مهمی وجود دارد که موج ورشکستگی مشاغل کوچک یا افزایش بیکاری با قطع حمایت دولت یا حتی بحران در آمریکا را شامل می شود.

گزارش ماهانه تولید ناخالص داخلی  کانادا، پیش از اخبار مربوط به ژاپن در روز جمعه، و در روز پنجشنبه منتشر می شود که شامل تعداد مشاغل و خرده فروشی های ماه نوامبر است. به همین ترتیب، بعید است که اینها برای لونی یا ین اهمیت زیادی داشته باشند. سرنوشت هر دو ارز به چگونگی تحریک ریسک بستگی دارد، زیرا لونی به قیمت کالاها و بازارهای سهام مرتبط است در حالی که ین یک مکان امن است. با این حال طبق پیش بینی های انجام گرفته برای دوره حاضر، انتظار بر این است که تولید ناخالص داخلی کانادا با افتی معادل ۰.۵% نسبت به دوره قبل همراه شود و عدد شاخص به سطح ۰.۳% برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا