بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۸ دی۹۹

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با کمتر از یک درصد در محدوده منفی به کار خود پایان داد و شاخص هم‌وزن نیز برخلاف پیش‌بینی‌ها از محدوده مثبت خود فاصله گرفت. در نهایت باید دید پس از نوسانات امروز بازار سهام، فردا بورس چه می‌شود.

سیدعلی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز، درباره عملکرد بورس گفت: حجم معاملات نسبت به هفته‌های گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افت کرده است. این اتفاق به ما نشان می‌دهد که در حال حاضر بازارگردان‌ها تحت فشار هستند. همچنین پیغام امروز مقام ناظر مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها می‌توانند در بخش فروش به تعهدات خود عمل نکنند، می‌تواند منابع بازارگردان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد بازار سرمایه و روند صعودی شاخص بود اما حالا خسروشاهی تاکید می‌کند که برخی از سیگنال‌ها حاکی از روند نزولی بازار و حرکت رو به نزول آن است. به گفته این کارشناس بورسی دو عامل روند رو به رشد بورس در ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ یکی روند فرسایشی و درجا زدن شاخص کل که از هفته گذشته شروع شده است و دوم روند صعودی بازارهای جهانی.

این کارشناس درباره عملکرد بازار سرمایه فردا گفت: احتمالا بازار فردا، بازاری متعادل اما رو به پایین است. به عبارتی پیش‌بینی می‌شود که تمایل بازار به سمت منفی شدن است.

خسروشاهی درباره شاخص هم‌وزن بیان کرد: در این مدتی که شاخص کل مدام در حال درجا زدن بود، شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت و در نهایت این دو شاخص به نقطه‌ای رسیدند که اختلاف زیادی بین آنها به وجود آمد. فکر می‌کنم روند شاخص هم‌وزن به شکل نزولی ادامه‌دار است و محرک خوبی برای رشد پیدا نکند.

منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا