فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

اندیکاتور Envelope + آموزش تصویری

اندیکاتور Envelope به معنی پاکت است که یک نشانگر باند دار است که یک باند فوقانی را بالای یک خط پایه و یک باند پایین در زیر خط پایه نشان می دهد. خط پایه یک میانگین متحرک است، یک میانگین متحرک ساده MA یا یک میانگین متحرک نمایی EMA است.

هدف این شاخص بازتاب دهنده شرایط کف فروش و سقف خرید است. این اندیکاتور می تواند به تشخیص نقاط ورود و خروج از بازار و همچنین زمان بسته شدن زیر سطح مقاومت کمک نماید. اندیکاتور Envelope یک اندیکاتور تکنیکال دنبال کننده روند است.

 اندیکاتور Envelope

Envelope یک اندیکاتور در تحلیل تکنیکال است که به معامله گران برای شناخت نقاط بیشترین حد اشباع خرید و فروش کمک می نماید.

این اندیکاتور از دو خط میانگین حرکتی ساده تشکیل شده است که با هماهنگی یکدیگر کانالی منعطف را شکل می دهند که در آن قیمت کامل می شود. این دو خط میانگین حرکتی با فاصلۀ ثابتی در اطراف یک خط میانگین حرکتی قرار دارند که ممکن است با شرایط کنونی بازار مطابقت پیدا کنند. هر کدام از خطوط در حکم یک حاشیۀ دامنۀ نوسان قیمتی است. اندیکاتور Envelope به عنوان اندیکاتور هم جهت با روند بازار شناخته شده است.

ENV به گونه ای طراحی شده است که اکثر تحرکات قیمت در داخل باندها انجام شود. بنابراین، هنگامی که قیمت ها از باندها بیرون می زنند، این نشانه قدرت حرکت است و می تواند حرکات قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، در یک روند قوی (چه در روند نزولی و چه در روند صعودی) بیرون زدن کندل ها از باند بالایی می تواند نشان دهد که روند صعودی در حال تقویت است و ادامه خواهد یافت.

 اندیکاتور Envelope

غالبا، در طی یک روند قوی، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید/اشباع فروش نشانه قدرت حرکت است که می تواند برای تأیید احتمال ادامه روند در نظر گرفته شود. در طی روند صعودی، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید در بالای باند بالایی (نفوذ به بالای باند) می تواند نشانه قدرت حرکت صعودی باشد و روند احتمالا ادامه خواهد یافت.

 اندیکاتور Envelope

همچنین در طی روند نزولی، بوجود آمدن شرایط اشباع فروش نیز در پایین باند پایینی (نفوذ به پایین باند) می تواند نشانه قدرت حرکت نزولی باشد و روند احتمالاً ادامه خواهد یافت.

کاربردهای اندیکاتور Envelope

  1. شناسایی  نقاط اشباع خرید و اشباع فروش, در شرایط حاکم بر بازار برای معامله گران و سرمایه گذاران
  2. مشخص کردن رنج قیمتی بالا و پایین

نحوه محاسبه خطوط Envelope

خط فوقانی=[SMA(CLOSE, N)*[1+K/1000

خط تحتانی= [SMA(CLOSE, N)*[1-K/1000

در فرمول های بالا:

SMA برابر است با خط میانگین حرکتی

N برابر از دورۀ زمانی میانگین

K/1000 برابر است با ارزش انتقال از میانگین (که با نقط پایه سنجیده می شود)

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام به نظر شما در کنار این اندیکاتور از چه اندیکاتور دیگری میتوان استفاده کرد تا سیگنال های دقیق تری را دریافت کنیم؟

    1. سلام. از هر اندیکاتوری که استفاده می کنید بهتره در کنارش از MACD و RSI برای تایید هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا